Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 16. 04. 2021     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatý roh  Náhodný citátkulatý roh
Paul Kingsnorth :
Obávat se, že po kolapsu současné civilizace se dostanou k moci psychopaté, je omyl. Ti nám už přece dávno vládnou!

kulatý roh  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatý roh  Přehled rubrikkulatý roh

kulatý roh  Nejčtenějšíkulatý roh
Spojení duší
(23. 08. 2018, 2875x)
Oddělení zrna od plev
(13. 07. 2018, 2280x)
Párové duše
(01. 02. 2019, 2217x)
Věřte ve svou jedinečnost
(27. 07. 2018, 2088x)
Co je pro naše dobro
(24. 08. 2018, 1908x)

kulatý roh  Počasí, Slunce, Lunakulatý roh

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatý roh  O Jitřní zemikulatý roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Komentáře

ke článku: Átmavičára jako únik? Smutné nedorozumění
ze dne 01.09.2004, autor článku: Čábelka Štěpán

Komentář ze dne: 01.09.2004 06:56:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jiří (@)
Titulek: Souhlas
Pěkný článek, Štěpo. Dojala mne i tvoje zkušenost s přijetím sebe sama, protože mi velice připomněla moji vlastní zkušenost - také za mnoho vděčím a děkuji svojí ženě...

Komentář ze dne: 01.09.2004 07:36:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Šárí (@)
Titulek: Pěkný článek
a hodně pravdivý. Taky jsem hledala ze začátku i nějaký únik od světa ve svém "duchovnu" a chvíli mi trvalo, než jsem to prohlédla-naštěstí se mi svět výrazně, byť nepříjemně připomněl. Dodnes se občas při úniku přistihnu... Ono to nehrozí jen při józe, ale i u reiki a určitě i v jiných oblastech duchohledačství.

Komentář ze dne: 01.09.2004 07:41:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - eliška (@)
Titulek: Také souhlasím
Ahoj Štěpáne, souhlasím a DĚKUJI TI za tento článek. Mám pocit, že to, co bylo rozpojeno, se zase spojilo. Kruh je uzavřen. Z Tvého úžasného článku vnímám hlubokou lidskou touhu POROZUMĚT(s respektem) sobě, lidem kolem sebe, životu a dění ve světě (ať hmotném či nehmotném) a touhu PROPOJIT. A tyto dvě kvality mi připadají veledůležité čím dál víc!

Komentář ze dne: 01.09.2004 09:32:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - brumbál (@)
Titulek: Ano
moje životní zkušenosti jsou velmi podobné. Pěkně a výstižně popsáno - díky Štěpáne

Komentář ze dne: 01.09.2004 10:39:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - A. Valachovič (tony.valachovic@seznam.cz)
Titulek: MOTTO:
JE NĚCO SHNILÉHO(!) NA JITŘNÍ ZEMI

Komentář ze dne: 01.09.2004 10:58:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - sam (@)
Titulek: Re: MOTTO:
Naozaj? A čo? Pouč ma...

Komentář ze dne: 01.09.2004 11:23:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Daniel Rýznar (vodovodsu@rps.cz)
Titulek: Smutné !
Pane Čábelko, smutné až tak není, jak píšete, nedorozumění, smutný přímo je Váš případ. Po mnoho let, s velkou samozřejmostí, čerpáte duchovní pomoc a posilu od pana Vacka a to jak z jeho knih, tak i ze společných meditací. A hle, co se nestane. Pak se Vám najednou Váš Chlebodárce znelíbí a rázem, bez rozpaků jste schopen jej před ostatními naprosto zbaběle zapřít a pošpinit. Ptám se: Je toto rys čestných a upřímných lidí? NENÍ ! V tomto světle potom Váš naoko "harmonický" článek vyznívá nanejvýš neupřímně, pokrytecky a falešně.

Komentář ze dne: 01.09.2004 11:35:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - JiHo (jiho@zeme.mysteria.cz)
Titulek: Re: Smutné !
To je zajímavý názor - v čem byl tímto článkem pošpiněn pan Vacek???

Komentář ze dne: 01.09.2004 12:51:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - D.Rýznar (vodovodsu@rps.cz)
Titulek: Re: Re: Smutné !
Samozřejmě, že přímo tam není uvedeno nic, ale nepřímo (skrytě) je toho tam spoustu. Celkově článek působí vůči panu Vackovi nepřátelsky. Čtenář po přečtení článku nabyde dojmu, že vlastně pan Čábelka a pan Muller jsou mírumilovní, upřímní, čestní lidé a že chyba, zlo a nepochopení je na straně pana Vacka. Jenže to je omyl, je to přesně opačně. Je to přesně tak jak píše pan Vacek ve svých příspěvcích.... "Kdo máš uši k slyšení, slyš"

Komentář ze dne: 01.09.2004 13:04:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - nomad (@)
Titulek: Re: Re: Re: Smutné !
Tak to mi už připomíná sektářství - cokoliv řekne "vůdce", je svaté a nediskutuje se o tom. A pokud se někdo odváží něco namítnout, hned je "satanův služebník". Osobně ve Štěpánově článku nevidím ani stín napadání, pokud za to někdo nepokládá názor, že je více pohledů na věc. Naopak tento příspěvek napadá Štěpána a Michala zcela otevřeně, když tvrdí, že "zlo" je na jejich straně! A přitom i Ježíš vzkazuje: Láska je Cesta - Láska k Bohu a k bližním. A dodává k tomu, abychom nedělali druhým to, co sami nechceme.

Komentář ze dne: 02.09.2004 08:39:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Štěpán Čábelka (scabelka@cpoj.cz)
Titulek: Re: Re: Smutné !
Pane Rýznar, Pochybuji, že mě pochopíte, ale zkusím to. Jak jistě víte, každý z nás žije ve svém vlastním světě. V mém světě lidé svobodně vyjadřují své názory, aby se podělili o své zkušenosti a navzájem se tak obohatili. Z případného rozporu v názorech nikdo nedělá tragédii – vždyť jde jen a jen o myšlenky, nepřímé náhledy na Skutečnost, a ty jsou nestálé, mění se a vyvíjejí. Ve vašem světě je tomu evidentně jinak. Pokud člověk A něco napíše a člověk B – který je uznávanou autoritou v oboru - se k tomu kriticky vyjádří, musí všichni mlčet. Každý, kdo by měl náhodou jiný názor, než člověk B, "zbaběle zapírá", "špiní", "je neupřímný, pokrytecký a falešný" a také tím vyjadřuje, že se mu člověk B "znelíbil".

Komentář ze dne: 02.09.2004 08:44:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Štěpán Čábelka (scabelka@cpoj.cz)
Titulek: Re: Re: Smutné ! continued
Z mého pohledu je váš svět světem krutého středověku. Vládne v něm utrpení a nesvoboda. Opravdu v něm chcete žít? A ještě něco. Všichni jsme po mnoho let čerpali "pomoc a posilu" od svých rodičů. Opravdu máte pocit, že nás to zavazuje k tomu, abychom měli naprosto na vše bez výjimky do konce života stejný názor jako oni? (Pokud by Vám to náhodou nedocházelo, nemluvím zde o vděčnosti k rodičům, tu si samozřejmě zaslouží, ale o názorové shodě s nimi...)

Komentář ze dne: 02.09.2004 09:48:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - D. Rýznar (vodovodsu@rps.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Smutné ! continued
pane Čábelka, jen doplním. Naprosto se ztotožňuji s tím, co zde pan Vacek ve svých článcích napsal. Mohu Vás s klidem ujistit, že v mém případě nejde o nějaké ustrašené a slepé přitakávání panu Vackovi, prostě jeho a můj názor na tyto záležitosti se shodují. Nevím co bych k této celé věci ještě dodal, pan Vacek již vše řekl za mě. Děkuji za pozornost.....

Komentář ze dne: 02.09.2004 13:13:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dan (@)
Titulek: Re: Re: Re: Smutné ! continued
Ahoj Štěpáne, tak to tu pročítám - asi poslední dva dny - opravdu dobrej článek :-))) Jo, taky mám dojem, že se tomu jednou s Jiřím všichni "nahoře" nebo kdekoli zasmějeme. Měj se moc hezky a pozdravuj Inu. Dan

Komentář ze dne: 01.09.2004 12:35:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Valpurga (@)
Titulek:
Mily Stepane, dnes jsem si v rychlosti precetla Tvuj clanek, ale take ja se musim pridat s vyjadrenim diku za Tvoji obdivuhodnou vyrovnanost, integritu a souciteni. Tahle energie, o kterou ses tady s nami podelil, je medicinou na vsechny svary rozpolcene mysli. Diky!!

Komentář ze dne: 01.09.2004 17:48:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - meezek (@)
Titulek:
Byly to obdivuhodné, monumentální stavby. Oběma královstvím vládli mocní a moudří králové. Žezlo se předávalo z generace na generaci. Jednu obrovskou říši obývali rudí mravenci a tu druhou mravenci černí. Síly byly naprosté vyrovnané a kroniky dlouhých rodů pečlivě zapsány. Náhle, zcela náhle a nečekaně, vyšší síla vypustila bouřlivý živel uvězněný ve Slapské přehradě. Smetl obě království do nekonečné vodní hladiny Vltavy. Smetl dělníky, matky, krále i nejvyšší mravenčí kněze. Ty kněze, kteří již za svého života byli nesmrtelní, neomylní a věční. Ty kněze, kteří znali tajemství mravenčího života, cesty i požehnání osvícení. Všichni byli dotčeni, i velcí dvounozí bohové, i oni. I oni. Jen dva, zcela bezvýznamní tvorečci, našli úlevu ve vřelém spojení opojení láskou. A láska je nesmrtelnááá

Komentář ze dne: 01.09.2004 22:21:07     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Elohim
Titulek: Příspěvek, část I
Milý pane Rýznare, smutné jsou příspěvky pana Vacka a jeho nedorozumění s Michalem Müllerem, a smutný je i příspěvek váš. Opravdu, Mistr se pozná po ovoci, ostatně jak JV na mnoha místech sám káže. Vaše reakce na tento článek je přesně v jeho duchu. Velmi mě těší, že Štěpána Čábelku tak skvěle znáte a můžete tedy soudit. Zkuste se zamyslet, co o jeho případu doopravdy víte, případně od koho. Od Štěpána to rozhodně není. Než ze sebe vypustíte takovouto zlostnou reakci, měl byste se jeho OSOBNĚ možná zeptat, co ho k odchodu od JV vedlo či jaké k tomu měl důvody. A pak popřemýšlejte o tom, co vám řekne. Zkuste si Štěpánův článek znovu přečíst, vzít si jej do srdce a pokud možno bez ega procítit. Zkuste ustoupit ze své uražené pozice věrného žáka a obhájce nejsvatějšího z Mistrů, zkuste

Komentář ze dne: 02.09.2004 09:15:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Štěpán Čábelka (scabelka@cpoj.cz)
Titulek: Re: Příspěvek, část I
Elohime, jen na upřesnění: já od Jiřího Vacka nikam "neodešel", pouze jsem začal mít na některé aspekty duchovní stezky jiný názor, než on. Nevnímám to jako rozchod, pouze jako nedorozumění podobné tomu mezi Jiřím Vackem a Michalem Mullerem. Stále věřím, že se tomu "nahoře" jednou společně zasmějeme... PS. Cožpak to vůbec jde "odejít" od někoho, kdo není tělo, ani balík myšlenek, ale především Já Jsem, které máme všichni společné? To je jako odejít od vlastní nohy... ;-)

Komentář ze dne: 03.09.2004 00:38:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Elohim
Titulek: Re: Re: Příspěvek, část I
OK, Štěpo, díky za opravu. Ty sám musíš vědět nejlépe, jak tomu je. Tvůj smírčí článek ostatně mluví sám za sebe. I když je z některých příspěvků patrné, že přes veškerou tvou snahu jej stále lze pochopit různě :) Možná by některým lidem stálo za to zamyslet se, čím se tvoje dnešní situace liší od situace Jirky Vacka nejprve s Járou Kočím a pak s Tomášovými. Škoda těch dvojích metrů... PS: Těším se, že se přidám k tomu nebeskému chechotu :)

Komentář ze dne: 03.09.2004 09:13:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dan (dmoravec@cb.cro.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Příspěvek, část I
Ahoj Elohime, nevím, jestli se známe, musím přiznat, že mě tvoje "identita" taky zajímá, i když z jiného důvodu než pana Rýznara, protože mám dojem, že se známe, ale mohu se mýlit, nevím. "Možná by některým lidem stálo za to zamyslet se, čím se tvoje dnešní situace liší od situace Jirky Vacka nejprve s Járou Kočím a pak s Tomášovými. Škoda těch dvojích metrů... " Nevím, jaká byla situace, když Štěpán "odešel" - ok, četl jsem opravu, ale přijde mi teď jednodušší používat tento termín - při "odchodu" mém nebo před ním, jsem se snažil s Jiřím rozebrat právě toto, jeho proměnlivě ambivalentí vztah k Járovi Kočímu a potažmo i Tomášovým a vnímal jsem určité, když ne paralely, tak podobnosti. Diskuze ovšem nebyla možná, i z důvodů, které naznačuješ v některém z komentářů. Jéje, proč vlastně reaguju :-))) Protože jsem toto ("odchody") vnímal hodně podobně a protože mě zajímá, jestli se neznáme. Dan Moravec

Komentář ze dne: 06.09.2004 00:24:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Elohim
Titulek: Re: Re: Re: Re: Příspěvek, část I
Milý Dane, co myslíš, známe se, neznáme? To víš, že se známe - koneckonců na Morávky jsem jezdil hoooodně dlouho a byly doby, kdy jsem nevynechal jedinou společnou meditaci. Pak mě ale strhlo ego a od té doby to se mnou jde jenom z kopce :)) Dokážu si představit, jak diskuze při tvém odchodu vypadaly - diskuze s někým, s kým se diskutovat nedá :) A taky si alespoň z doslechu dokážu představit, jak to pro tebe tenkrát bylo těžké. A tak ti přeji hodně zdaru a síly na tvé Cestě a posílám jedno vřelé objetí tobě i Marušce. Pokud mi to vyjde, zkusil bych třeba víc napsat do mailu, ale raději nic neslibuji. Měj se moc a moc hezky.

Komentář ze dne: 06.09.2004 11:26:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - dan (dmoravec@cb.cro.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Příspěvek, část I
Děkuju moc "neznámý" příteli. Pokud ti to vyjde, i když neslibuješ, napiš :-))) Taky se měj moc a moc hezky :-)))

Komentář ze dne: 01.09.2004 22:22:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Elohim
Titulek: Příspěvek, část II
zkuste mít jednou vlastní názor. Nejenom ten stádní. Pak možná poznáte, v jaké energii je článek napsán a o co se doopravdy snaží. A zkuste to samé udělat s články JV. Možná dojdete k zajímavému zjištění a z celého srdce vám přeji, abyste měl sílu jej přijmout a uvidět realitu takovou, jaká skutečně je. Nemohu než nesouhlasit s Nomadem, který zde napsal, že už to zavání sektářstvím. Možná zde na Zemi za chvilku bude třetí světová válka: "Vackovci" vs. "zbytek duchovního světa". Učte se nejenom od JV, ale zkuste se něco naučit i od jeho ženy. Paní Vacková má v sobě spoustu lásky, které by se od ní měl učit i sám JV. Osatně už jenom reakce lidí tady na Zemi by vám mohly napovědět - všechny příspěvky kromě vašeho jsou velmi pozitivní. A vzhledem k tomu, že z těchto lidí nikdo nezná Štěpána

Komentář ze dne: 01.09.2004 22:22:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Elohim
Titulek: Příspěvek, část III
a předpokládám, že ani JV, osobně, je jejich dosti pravděpodobné, že jejich vnímání je poměrně nezkreslené. Opravdu - stojí za to procítit si, jaké energie v sobě čí článek nese. Pan Vacek to má chytře vymyšlené - jakmile se ozve někdo, kdo s ním skutečně, ale častěji jen zdánlivě, nesouhlasí, automaticky takový člověk mluví či píše z ega. Zatímco on píše z okamžiku za okamžikem prožívané Jednoty. Na druhou stranu mu nelze upřít snahu věcně argumentovat, srozumitelně postulovat svůj názor a hlavně jej něčím podložit. Což se o vás bohužel příliš říci nedá. Potěšilo by mne, kdyby časem vyšel váš článek, ve kterém byste citoval Štěpána a na základě toho, co napsal, podrobně popsal jeho zcela zcestné myšlení a čile k světu se mající, zdivočilé ego. Pak bychom mohli mluvit o komunikaci. Takto

Komentář ze dne: 01.09.2004 22:23:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Elohim
Titulek: Příspěvek, část IV
příliš ne. Neobhajuji Štěpána, ani Michala, naopak - šijte do nich ze všech děl a kanónů. Oni si to v pohodě ustojí a něco se tím naučí. A také, jak JV často neopomene zdůraznit, nositelé Světla byli vždy pronásledováni a nenáviděni, že? :) My ostatní se budeme střídavě bavit, nevěřícně kroutit hlavami a nejčastěji pak asi tiše žasnout a s bolestí v srdci a hlubokým soucitem a pochopením všem zúčastněným posílat Lásku. Někdy prostě nic jiného nezbývá... Koneckonců, každý jsme tu sám za sebe a každý sám za sebe budeme jednou skládat účty. Delegovat odpovědnost za svůj život na někoho jiného, třeba i domnělého nebo skutečného Mistra, je jen prvním krokem na vlastní cestě k Mistrovství. Vesmír má času dost. Otázkou pouze zůstává: jak dlouho to bude bavit nás? Přeji vám vše dobré.

Komentář ze dne: 02.09.2004 06:38:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - JiHo (jiho@zeme.mysteria.cz)
Titulek: Re: Příspěvek, část IV
Velmi dobře řečeno! Tohle už je skoro samostatný článek - nechceš(te) občas taky přispět? Když si nerozumíme mezi sebou tady na Zemi, dokonce ani nemáme snahu druhého chápat, jak můžem chápat věčné pravdy? Učíme se tu a bez lásky to opravdu nejde. Svatá válka není cestou ke spasení...

Komentář ze dne: 02.09.2004 09:14:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal Müller (lisieux@centrum.cz)
Titulek: Re: Příspěvek, část IV
Díky Elohime, my si to nějak ustojíme. Tvůj příspěvek by opravdu vydal na jeden článek. Zkus to!

Komentář ze dne: 02.09.2004 10:04:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - D.Rýznar (vodovodsu@rps.cz)
Titulek: Re: Příspěvek, část IV
pane nebo pani Elohim, opravdu krásný článek, leč, má jednu velkou chybu. Není podepsán!! Co si myslet o takovém člověku, který projeví veřejně svůj názor a nemá odvahu se pod něj podepsat svým právoplatným jménem????? Dle mého soudu je toto velká zbabělost, vystupovat anonymně nebo se skrývat za přezdívkami. Co vlastně skrýváte, že nejste schopen(a) se pod své dílko podepsat? Žijeme snad v době inkvizice nebo komunismu? Promiňte, ale se zbabělci se už nehodlám bavit. Sbohem a přeji, abyste našel(a) odvahu se za své názory veřejně a s odvahou postavit.

Komentář ze dne: 02.09.2004 12:55:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal Müller (lisieux@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: Příspěvek, část IV
Pane Rýznare, nepřipadá Vám, že jste trochu "agresivní"? Nechci obhajovat člověka s přezdívkou Elohim, ale věřím, že kdyby to bylo potřeba, tak by své občanské jméno dal na veřejnost. A ani to myslím není to hlavní, proč tady diskutujeme.

Komentář ze dne: 03.09.2004 00:39:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný -
Titulek: Re: Re: Příspěvek, část IV
Milý pane Rýznare, máte naprostou pravdu - už když jsem svůj příspěvek psal, bylo mi jasné, že právě tento jeho aspekt je napadnutelný. Zcela chápu vaše rozhořčení. A je mi také jasné, že ať nyní napíšu cokoliv, můžete tomu věřit nebo nemusíte. Přesto: mohl bych začít obsáhlou úvahou nad tím, co vlastně právoplatné jméno je a co není. Ale raději se tomu vyhnu, není to podstatné. Víte, přispívat na internet má jednu velkou výhodu - pokud si to přejete, můžete být zcela anonymní. Ale jako se vším, i toto je meč, který má dvě ostří - můžete jej zneužít nebo využít. Co rozhoduje, jsou vaše úmysly. Věřte nebo ne, mým úmyslem ani motivací není se schovávat nebo snad strach postavit se za svůj názor. V tom mám v sobě zcela jasno. Psát pod jménem "Elohim" mi však dává velikou výhodu - nemůžete si mě předem zaškatulkovat. Lidská mysl to totiž dělá velmi ráda - nečte názor, ale dívá se, kdo ho píše, nedívá se na to, co se autor snaží říct, ale na jeho jméno. Vaše reakce to jenom potvrzuje - chcete znát mé "pravé" jméno v naději, že pak si mě budete moci spojit s konkrétním tělem, myslí, osobní historií a vším tím nepodstatným balastem. Už teď jste si mě nějak zaklasifikoval a veškerá naše případná další komunikace bude probíhat v tomto světle. To je však naprosto normální - tu tendenci máme všichni a jen opravdu osvícená bytost je jí snad ušetřena. Jde však skutečně o jména, nebo o názory? A toto, kromě jiného, bylo i mou snahou - pokusit se vám něco sdělit, aniž by byl váš pohled předem zabarven. Škoda, že se to nepodařilo. Mimochodem, vaše jméno "Daniel Rýznar" je pro mě stejně anonymní, jako kdybyste se podepsal "User45", "Petr Novák" nebo "Hadži Halef Omar ben Hadži Abul ibn Hadži Davud al Gosarah". Neznám vás osobně a reagoval jsem právě jen na váš příspěvek, na to, co jsem z něj cítil. Vy mě možná osobně znáte, ale opravdu by vám vědomí toho, jak ve světě obvykle nazývají mou individualitu, něčím prospělo? Zkuste nad tím popřemýšlet. Ať se vám daří. PS: S tím, že již nežijeme v době inkvizice, bych se příliš neoháněl. Některé články a příspěvky na tomto serveru mi dobu honů na čarodějnice nápadně připomínají. Kdo ví, kdy nějaký "nositel Světla" Michala upálí, Štěpána ukřižuje a alespoň mou virtuální identitu koňmo rozčtvrtí... ;-)))

Komentář ze dne: 03.09.2004 00:42:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Elohim
Titulek: Re: Re: Re: Příspěvek, část IV
Předchozí příspěvěk je samozřejmě ode mě, nějak jsem klikl na "Odeslat" dřív, než jsem měl. Všem se tímto omlouvám a veřejně se k němu hlásím... :)

Komentář ze dne: 07.09.2004 09:13:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek:
Jiří, Šárí, Brumbále, Eliško, Valpurgo a Dane, děkuji za povzbudivá slova a pozitivní ohlasy. Díky Vám jsem si uvědomil, že jsem stále ještě v zajetí perfekcionistického vzorce, kterým k sobě ochotně pouštím kritiku, ale méně už chválu. V důsledku toho mám tendenci chválu a souhlas brát jako "normální", zatímco kritika mě zasahuje hlouběji, než je zdravé. Takže na kritiku mám tendenci reagovat a zamýšlet se nad ní, zatímco chválu přecházím.:-) Takže dík za tohle zrcadýlko, příště už to snad bude lepší :-)

Komentář ze dne: 07.09.2004 09:15:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Štěpán Čábelka (scabelka@cpoj.cz)
Titulek: oprava
Předchozí příspěvek je samozřejmě ode mě.

Komentář ze dne: 10.09.2004 19:18:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - josef Šťastný (anukak@seznam.cz)
Titulek: A co átmavičára?
Ahoj Štěpáne, můžu se Tě na něco zeptat? Zkoušel jsi na ty své strachy z otcovství apod. aplikovat átmavičáru ve smyslu ptát se kdo se bojí apod.?

Komentář ze dne: 13.09.2004 08:57:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Štěpán Čábelka (scabelka@cpoj.cz)
Titulek: Re: A co átmavičára?
Ahoj Pepo, po tom bezduchém teoretickém polemizování, které je zde v komentářích tak oblíbené, je Tvá veskrze praktická otázka příjemnou úlevou. :-)) Odpověď zní, nezkoušel, protože otázku „kdo se bojí“, aj. považuji za didaktickou pomůcku k uvědomění si Já Jsem, které není potřeba používat, pokud člověk dokáže do Já Jsem vstupovat přímo a setrvávat v něm, kdykoliv si vzpomene. A v době, kdy jsem si svoje zmíněné strachy začal naplno uvědomovat, jsem už tohle uměl. Co jsem však samozřejmě zkoušel, bylo tyto strachy zpředmětňovat z Já Jsem a odtahovat se od nich do Já Jsem. Obojí přinášelo pochybnou krátkodobou úlevu, podobně jako když zpředmětňuješ bolest zubů. Trochu tu bolest zeslabíš, ale ona trvá a polevíš-li v „protitahu“, cítíš jí opět naplno se vším všudy. Je to taková zvláštní schizofrenie: ten strach cítíš, blokuje ti čakry, rozechvívá hlas, roztřepává kolena, rozbolestňuje solar, narušuje zažívání,.... ale zároveň zakoušíš, že jím přímo nejsi. K ničemu moc ti to ovšem není, to myslím budeš znát z vlastní zkušenosti. Prostě jsi Já Jsem, ale stejně trpíš jako kůň a chováš se jako neurotik... Znáš, neznáš? Dnes si myslím, že z dlouhodobého hlediska takovéto odtahování se od emocí, KTERÉ MAJÍ KOŘEN V PODVĚDOMÍ, a jejich zpředmětňování, nic moc neřeší, pouze člověka vysiluje a ukolébává v představě, že „se čistí“. Co pomáhá, je zpředmětnění samotného podvědomého bloku (příčiny těch strachů), ale to ho člověk napřed musí dostat do vědomí. A protože mně toho v meditaci z podvědomí moc nevybublává (a LSD terapie se už u nás neprovozuje :-)), nezbylo mi, než se do těch strachů pustit Mandalou života, rodinnými konstelacemi, aj. Díky těmhle metodám jsem se za 2 roky zbavil mnohých strachů, které jsem předtím 4 roky usilovně zpředmětňoval, a neméně usilovně racionalizoval (inu, jsem jenom člověk:-)) Mám-li být naprosto upřímný, nemůžu stoprocentně vyloučit, že za dalších 20 let átmavičáry bych tyhle strachy rozpustil nezaujatým pozorováním. Ale i kdyby tomu tak bylo, připadá mi zbytečné se dalších 20 let trápit, když to jde udělat rychleji a efektivněji.

Komentář ze dne: 14.09.2004 06:40:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Šťastný (@)
Titulek: Re: Re: A co átmavičára?
Díkuji, děkuji, děkuji. Čekal jsem podobnou odpověĎ:-) Můžu se ještě zeptat, jak dnes vypadá Tvá praxe? Co se mě a átmavičáry týče - ta mi nezabírá jen na sexuální touhu:-)) -Na tu mi zabírá jedině tantra. Což jistě není nedostatek átmavičáry:-) U strachů a jiných nepříjemných pocitů, které se vyplavují z podvědomí (že jsou z podvědomí usuzuji z toho, že jsou racionálně nezdůvodnitelné) si rozumově uvědomím, že v jejich základu je čisté Vědomí, že tu sílu (energetický náboj), která je v nich "zakleta" čerpají právě z něj. Pak se soustředím na tu sílu samotnou, až zmizí vlastní (či spíše nevlastní:-) "nálepka" té emoce (např. strach apod.) a zůstane pouze čisté Vědomí, obohacené teď už neutrální silou. Takže neodtahuji od emoce pozornost, ale "jdu" svou pozorností přímo k jejímu základu, jímž jsem já sám.

Komentář ze dne: 14.09.2004 12:09:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Štěpán Čábelka (@)
Titulek: Re: Re: Re: A co átmavičára?
Ahoj Pepo, to, cos napsal, mě zaujalo a líbí se mi to. Protože si však nejsem zcela jistý, jestli mluvíme o stejných věcech (tj. jestli oba myslíme, podvědomými strachy totéž), měl bych pár doplňujících otázek: 1. Jak se Ti daří tímhle způsobem pracovat se strachy, které ovlivňují tělo? Řečeno polopatisticky, když se Ti strachy svírá solar nebo Tě bolí třetí čakra, dokážeš touhle metodou tu nálepku bolesti (svírání) odstranit a nahlédnout, že ten strach je čisté vědomí? Přestane Tě tímto způsobem ten solar či třetí čakra bolet? A jestli jo, jak rychle tohle dokážeš udělat v akutní situaci? (tj. ne ve formální meditaci, ale třeba když obhajuješ bakalářku :-)) 2. Podařilo se Ti tímhle způsobem zprovodit ze světa nějaký strach úplně? Uvedu příklad: bojím se třeba styku s neznámými lidmi, což mě znervozňuje při obchodních jednáních. Ten strach je pryč úplně, když při obchodních jednáních necítím nic, co by mě vyvádělo z rovnováhy, nemusím nic řešit ani rozpouštět, ba ani nad tím uvažovat. 3. Jak dokážeš nalézt pod povrchem emocí čisté Vědomí, když jsi v jiném komentáři, pokud se nemýlím, psal, že prožitek čistého vědomí jsi měl pouze párkrát a to vždy ve formě krátkodobého záblesku? (Pokud jsem se přehlédl a nebyls to Ty, tak se omlouvám) Fakt mě zajímá, jak to máš a budu rád, když o tom napíšeš víc, můžeš-li. Dík.

Komentář ze dne: 14.09.2004 22:36:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pepa (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: A co átmavičára?
Ahoj Štěpo, pokusím se Ti odpovědět, jak nejlépe umím: 1. Se strachy, které ovlivňují tělo, způsobem, jaký jsem popsal, moc nepracuji. (Takže Tvé pochybnosti, jestli mluvíme každý o stejné věci byly vskutku na místě:-)) Párkrát se mi sice podařilo vzít celý fyzický blok do Vědomí a z něj rozpouštět, ale to jsem musel být v Něm velmi upevněn. Můj obvyklý způsob práce s fyzickými bloky, které se objevují v meditaci, ale i mimo ni, je šaktický. Postižené místo prodýchávám, vedu páteří a celým tělem nad hlavu apod. 2. Uznávám, že takto pracovat např. při obchodním jednání, může být poněkud komplikované:-) Nicméně např. při obhajobě bakalářky jsem si dal prostě ruku na solar, myslím, že to ani nepůsobilo moc rušivě (aspoň doufám:)), trochu do něj dýchnul - a to mi pomohlo; stres a napětí zmizelo. Jestli takový postup zprovodí nějaký strach ze mě uplně, nevím. Počítám, že kdybych měl obhajovat magisterskou práci, počínál bych si obdobně. Snažím se v prvé řadě rozpouštět ego (ztotožnění vědomí s tělem a duševními výtvory, které se k tělu vztahují), které považuji za zdroj všech strachů. Nezabývám se tudíž každým strachem jednotlivě. 3. V tom komentáři jsem hovořil o vědomém bytí rozprostřeném do prostoru (skt. brahman). Musím říci, že tento stupeň realizace mi stále poněkud uniká:-( P.S. Zapomněl jsi mi napsat, jak vypadá Tvá současná duchovní praxe:-) Opravdu mě to zajímá - anukakové jsou tvorové velmi zvědaví:-)

Komentář ze dne: 15.09.2004 08:50:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Štěpán Čábelka (scabelka@cpoj.cz)
Titulek: Má praxe
Nezapomněl jsem, jen nestíhám. Má současná duchovní praxe? Však víš, plodím děti, jezdím autem, hraju si se synem, občas zajdu na Squash, píšu kontroverzní články na Jitřní Zemi a i jinak upadám. :-))) Ne vážně, všechny tyhle věci, které jsem vyjmenoval, jsou velmi podstatnými součástmi mé duchovní praxe, protože vycházejí z hlubokého a z mnoha stran potvrzeného pochopení, co je tady pro mě v tomto životě v Projevu největší výzvou a hlavním úkolem, a bez zvládnutí čeho si budu "duchovní růst" jen nalhávat, navzdory úspěchům v meditaci. Pokud jde o formální praxi, těžko se to popisuje, samozřejmě pracuji dál s Vědomím Já Jsem, ale nenazval bych to čistou átmavičárou, protože se v tom snoubí prvky džňány, kum-nye a chi-kungu. Je to víc o odevzdanosti, nenásilnosti, naladění, přijetí a naslouchání, než o úporné snaze něco vymeditovat. Pomáhám si také tachyonizovanými meditačními pomůckami. Krom toho hodně--a velmi "nedžňánisticky" :-))--pracuji s pocity a projeveným světem, tak jak mě tomu naučila Mandala života. V podstatě beru negativní pocity, opakující se situace, podivné shody okolností, apod. jako zprávu o tom, že něčemu v Projevu nerozumím, že někde překážím "Božímu plánu" a pak hledám, kde to je a jak to napravit. Tohle mě ve Vědomí Já Jsem zvláštním způsobem zceluje (je to jako bych se ve Vědomí rozšířil tam, kde jsem předtím nebyl), výsledkem čehož je, že jsem nejen spokojenější, šťastnější a vyrovnanější, ale také, že zakouším Já Jsem plněji, trvaleji a s mnohem menším úsilím. Rád napíšu víc, ale leccos se mi těžko vysvětluje, protože jsem si to poskládal sám z více zdrojů, z nichž některé neznáš (aspoň myslím), takže by to bylo na delší povídání.

Komentář ze dne: 11.09.2004 02:34:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Rozumbrada (@)
Titulek: Co vlastně v tomto životě chcete?
Milí páni pisatelé - Chmelař, Čábelka, Muller, ale i další. Z toho, co tu bylo napsáno vyvstává otázka v titulku komentáře. Co vlastně v tomto životě chcete? Chcete dosáhnout trvalého poznání Podstaty a "osvobození z koloběhu znovuzrození", jak např. nazývá cíl duchovní praxe buddhismus nebo především spokojený život ve světě? Když někdo vzdychá, že nerozumí tomu, proč se na něj zlobí šéf a mu k tomu meditace ani poznání Podstaty nepomůže, je to podobné jako si stěžovat na počítač, že se s ním špatně seká trávník. Stejně komické je stěžovat si, že byl k sobě někdo neupřímný -mimochodem nastupovat cestu bez upřímnosti k sobě je trochu podivné, ale budiž- a není schopen si 1.Uvědomit, že se mu nechce něco se učit nebo např. řešit problémy s manželkou, 2.Přiznat si to a něco s tím 3.Dělat a na základě toho se rozhodnut např. zmírnit duchovní praxi nebo ji téměř opustit?. K čemu nám je naučit se řídit auto v okamžiku smrti? Upřednostnili jste svět a vztahy a vazby v něm, svět, který jak praví mudrci je podoben snu? Co se stane např. s vyhraným milionem, který jste získali ve snu, po probuzení z něj? Čemu jste tedy dali přednost? Lze dosáhnout trvalého poznání, když se člověk věnuje praxi jen občas v době volna? Dosáhl by např. Buddha nebo Mahárishi osvícení, pokud by neustále řešil, že se mu něco nechce nebo jaké bloky k šéfovi nebo blízkým musí rozpouštět a jak vylepšit vztahy s lidmi? Úvaha : duchovní cestu, pokud má skutečně vést k cíli, je třeba nastoupit opravdově, upřímně a celým svým životem 24 hodin denně. Zřejmě jsou tací, kteří dosáhli osvícení i v běžném životě bez odchodu do bezdomoví či kláštera, ale vyžadovalo to alespoň vnitřní vzdání se všeho - včetně svých blízkých - a velké úsilí. Nebo ne? :-) A další úvaha: poznání Podstaty jógický systém rozděluje min. na 2 stupně- poznání átman, tedy Podstaty v sobě, omezené tělem a poznání Brahman, tedy Podstaty v sobě i ve všem vnímaném. Uvědomovat se v Podstatě je praktikujícímu umožněno tak dlouho, dokud je schopen na TO směřovat pozornost. V tom mu brání, jak tu bylo již řečeno, vásány, tedy různé bloky, někdo tu použil i výraz zamrzlé energetické vzorce apod. Není to tedy lov a stíhání vásán, ale neustálé bdělé uvědomování si Podstaty. Takže logický závěr - v okamžiku, kdy dosáhne poznání TRVALE, vásány už nemá. Když tu tedy např. pan Muller píše, že dosáhl poznání Jednoty-předpokládejme, že píše pravdu-, ale stále řešil různé problémy, pak z logiky předchozího vyplývá, že nebylo trvalé a stačilo pouze pokračovat dál v praxi, díky které již částečné poznání dosáhl. Znovu dodám, že z logiky věci nejde o "stíhání" vásán, ale "stíhání":-) Podstaty. A konečně, zahlédl jsem tu i úvahy nad vztahem žák-mistr. Rád bych se vyhnul debatě o konkrétních lidech, je v tom příliš mnoho emocí. Lepší bude mluvit obecně - v okamžiku, kdy někdo uzná jiného za svého mistra, nechává si jím ve své praxi pomoci - a dokonce dosáhne, jak tu dotyční přiznali, částečného poznání Podstaty-, měl by ho jako mistra respektovat a ctít. Říct si: "už mi nic nepřináší, je třeba jít dál" je pak minimálně neetické. Zřejmě každému osvícenému mistrovi ve fyzickém těle by se dalo z pohledu zevního člověka něco vytknout, každý má určité neduhy: jeden se moc směje a vše zlehčuje, druhý se moc mračí, třetí je lenivý jogín... Hledání "svého" mistra není otázka pár vteřin nebo dnů, je určitě vhodné používat dobrou rozlišovací schopnost při výběru, ale pokud ho již uzná, pak není na místě ho kritizovat. Příběh např. Milarepy je dost výmluvný. Čerpá žák pomoc? Dosáhl díky této pomoci poznání Podstaty? Pokud nastoupil Cestu upřímně a opravdově, je to jeho jediným smyslem, pak se stává nalezení mistra pro takového žáka požehnáním a k takovému vlažnému přístupu, jaký sem tu viděl, nemůže dojít.

Komentář ze dne: 12.09.2004 16:14:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - J (jindrich.chmelar@seznam.cz)
Titulek: Re: Co vlastně v tomto životě chcete?
Milý pane Rozumbrado :-) musím přiznat, že Vaše otázka co vlastně v tomto životě chceme, je více než na místě a s radostí se pokusím Vám odpovědět. Samozřejmě jen za sebe. Když mi bylo někdy před čtyřmi lety umožněno na Stezku nastoupit, věděl jsem, že je to obrovská milost a pocítil jsem silnou touhu podělit se o tu milost s ostatními lidmi. Co se stalo, si asi domyslíte. Všichni známí, kterým jsem se snažil ukázat, že duchovní stezka je to jediné, co má smysl na Zemi opravdu dělat, mě začli považovat víceméně za blázna. Takže jsem brzo zjistil, že takhle to nejde a přestal jsem je otravovat. Ovšem touha po tom ukázat lidem možnosti Stezky ve mně přetrvala. Co mě oslovilo, byla modlitba sv. Františka z Assisi (Bože, učiň mě nástrojem svého míru, ať tam kde je nenávist, zasévám lásku, kde je tma, světlo atd....). Dá se říct, že tohle je to, co opravdu chci: Stát se nástrojem božího míru, lásky a světla. Možná si řeknete, že to je klasický příklad, jak se místo o nápravu a spásu sebe starám o spásu ostatních. Noo, co mi došlo také poměrně brzo, bylo to, že abych mohl být jako nástroj skutečně k něčemu, musím sám nejdřív ten mír, lásku a světlo realizovat v sobě. Tak jsem začal meditovat, modlit se, číst a promýšlet duchovní literaturu. Narazil jsem na knihy pana Vacka, které mne skutečně nadchly tím, jak mi jasně objasňovaly, o čem je stezka a co naopak stezka není atd. Kdo knihy J. Vacka zná, tak ví, jak účinně boří některé představy o duchovním životě. Začal jsem jezdit na společné meditace a semináře a měl jsem dojem, že jdu rychle dopředu. Pak se ovšem nějak vytratila touha a motivace a já zjistil, že je naprostá pravda, že pokud rozum a touha jdou proti sobě, tak se stojí na místě. Tak jsem hledal onu ztracenou touhu, bez které pro mě byla meditace povinným utrpením. Zkrátka jsem nedal na rady, že úsilím takovéto období překonám a dál jsem hledal motivaci. Zároveň jsem cítil, jak jsem čím dál víc odtahován od pana Vacka a celé skupiny, což jsem považoval za dost vážnou situaci a viděl jsem, jak je mi odebírána ona milost přítomnosti mistra a celé skupiny. A proč to celé? Protože jsem ať jsem dělal, co jsem dělal, nedokázal jsem přijmout onu motivaci vysvobození z tohoto nebožského světa, která je tak často zdůrazňována. Nad tím, co tedy vlastně chci, jsem přemýšlel skoro neustále. No a nakonec jsem zjistil to, co jsem věděl na začátku, že chci vlastně tady na světě pomáhat šířit lásku a světlo tedy, že se tou láskou a světlem chci stát. A že to nejde pouhým rozhodnutím ráz naráz už také vím, že tam kde je strach tam láska chybí a kde se něčemu uzavírám, tam bráním své malé ustrašené ego mi taky došlo. A navíc mi došlo, že pokud se bojím převzít odpovědnost sám za sebe a za své činy a pokud neustále všechny impulzy k činnosti zaháním a říkám si, že jsou to zbytečnosti, tak akorát krním a degeneruji a jsem mimo a rozhodně ne svobodnější. Čistě moje zkušenost, neříkám, že to tak je se všemi. Jenom pro upřesnění, od světa neočekávám, že mi může něco dát, ve smyslu štěstí a trvalého uspokojení, to přichází jen "zevnitř". Ovšem já se mohu pokusit to štěstí (lásku) "zevnitř" uplatňovat "vně" a tím se učit. Mohu život ve světě brát buď jako utrpení nebo jako výzvu. Ať si každý vybere podle sebe. Já osobně preferuju radost před utrpením. Abych to ukončil, co vlastně v tomto životě chci? Chci se naučit žít a jednat v souladu s božím záměrem a nepřekážet mu v Jeho plánech. A to jde jen s otevřeností a odevzdáním. A k nim právě směřuje mé úsilí. Je to úsilí o neúsilí, aspoň tak mi to připadá. Jo a na závěr ještě k tomu mistrovi. Milarepa byl nejdřív u jistého kouzelníka (pokud se nemýlím) a když později spatřil Marpu nebo dokonce jen slyšel jeho jméno, věděl najisto, že on je jeho jediným učitelem a guruem. Nebylo to Milarepovo rozhodnutí, on to prostě věděl a proto se mu mohl plně odevzdat. Dokud se mi nestane něco podobného a nenajdu takovéhoto mistra v těle, hodlám se spoléhat jen na své svědomí a cit, tedy na Mistra Jediného :-). A jestli na smrtelné posteli zjistím, že jsem si celý život lhal, tak teda Pánbůh se mnou :-). Ale co mi, a ostatně každému zbývá jiného než věřit sám sobě. Jsme tu každý za sebe a sobě se také budeme ze svých činů zodpovídat. Takže tak.

Komentář ze dne: 13.09.2004 10:01:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Štěpán Čábelka (scabelka@cpoj.cz)
Titulek: Re: Re: Co vlastně v tomto životě chcete?
Ahoj Jindro, ani nevíš jakým osvěžením pro mě je číst Tvoje komentáře. Čiší z nich skutečná pokora, vnitřní upřímnost, a obětavé hledání Pravdy, takové jaká skutečně je, stejně jako odvaha být svůj a sdílet, aniž bys kritizoval či vnucoval, to jedinečné, co do Tebe Bůh vložil. Díky, opravdu díky. Učím se od Tebe a skládám Ti upřímnou poklonu.

Komentář ze dne: 14.09.2004 02:01:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Rozumbrada (@)
Titulek: Re: Re: Co vlastně v tomto životě chcete?
Děkuji za odpověď. Nicméně: touha šířit, byť dočasné poznání, ostatním vychází z několika příčin - první je skutečně motivace raději "osvobozovat" ostatní než sebe sama, druhá je pocit, že bez nás jsou ostatní ztracení a "čekají" jen na to, až jim ten zázrak sdělíme :-), třetí je třeba skutečná radost z prožitku, který chceme sdílet s ostatními a směřování toho pocitu ven - přitom jaksi zapomeneme na to, že nejlepší sdílení je dál setrvávat v uvědomování si Podstaty. Ztráta motivace a touhy? Abych řekl pravdu, tak příliš nerozumím. Pokud už člověk s duchovní praxí začne, tak už motivaci má, dojde k tomu na základě zralé úvahy, dál promýšlí a ví, proč něco dělá a čeho tím chce docílit. Další věc jsou výsledky praxe, tj. Poznání, Boha v nás, což je tou největší motivací i dalším zdrojem touhy, nebo ne? :-) Takže se sama nabízí např. otázka, zda bylo úsilí dostatečné. Když např. medituji půl hodiny denně a zbylých 23,5 hodiny na Podstatu zapomenu, jaké to asi přinese výsledky? Pokud něco, co ve vás vyvstává, zaháníte, pak to zůstane zřejmě pouze jen dočasně zahnáno, že:-). Další část odpovědi je rozporuplná. Na jedné straně docházíte k závěru, že vlastně není třeba se osvobozovat z koloběhu zrodů, že není třeba dosáhnout osvícení, trvalého poznání Podstaty, Boha a jedním dechem zase dodáváte, že chcete nepřekážet boží vůli a na závěr pro ještě větší zmatení dodat, že lze věřit jen sám sobě? Jeden závěr vylučuje druhý. Když se do toho přidá ještě vyjádření, že dáváte přednost radosti ve světě a současně, že chcete tuto radost, která je najednou uvnitř uplatňovat vně, je rozporuplnost dokonána :-) Když buddhismus praví, že život ve světě je utrpením, neznamená to, že si máme říkat, že trpíme a do pocitu utrpení se vžívat, znamená to, že si od něj nemáme slibovat trvalé štěstí, věnovat zevním aktivitám víc energie, než je nutné a vším směřovat k Poznání tj. směřovat pozorností k Bohu, ne pouze ke světu. Ad Milarepa a kouzelník - pokud vznikne potřeba najít si učitele, je třeba nejprve vyhledat nějakého poradce, kouzelníka, který nám řekne, koho hledat? :-) Jestli věděl ihned nebo až po čase, že je Marpa jeho mistrem, to ví asi pouze Milarepa sám :-) Nicméně vůli a snahu projevit musel - sám k němu donesen nebyl, že :-) a duch. praxi za něj taky nikdo neprováděl :-) Na závěr - ano, skládání účtů jistě každého čeká, o tom není sporu a k takové diskusi nemuselo vlastně dojít. Vznikla proto, že se tu pan Muller snažil ve svých článcích dokázat, že, jak psal: " átmavičára a další podobné systémy" jsou nedostatečné. Vypadá to spíš, že se ukázalo, že jsou nedostatečné pro ty, kteří stále touží po zevním životě ve světě, protože si od nich slibovali něco, k čemu nejsou určeny.

Komentář ze dne: 14.09.2004 11:22:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - J (@)
Titulek: Re: Re: Re: Co vlastně v tomto životě chcete?
Máte v mnohém pravdu a v jiných věcech, jak sám píšete, nerozumíte. Například, jak je možné ztratit touhu a motivaci. Těžko vám to asi vysvětlím, protože bych vás asi musel nechat nějakým způsobem nahlédnout do toho co se ve mne odehrává. A to popravdě nevím, jak udělat. Už z vaší odpovědi vidím, že některé věci, o kterých jsem psal chápete podle sebe a ne tak jak jsem je mínil. Ale to je obvyklý problém psané a i mluvené komunikace. Popravdě nemám chuť rozepisovat a ospravedlňovat dlouze své postoje, protože bych se akorát zamotal a sám bych se pak sobě musel smát :-). V jedné věci s Vámi ale nesouhlasím. Je jasné, že člověk funguje tak, že si dá cíl a ten pak se snaží docílit. Problém je podle mě v tom, že ten cíl si zadává sám člověk podle toho, jak chápe situaci atd. Ve mě proto neustále hlodá pochybnost, že to co chci, se tak uplně neshoduje s tím, co by pro mě bylo nejvhodnější. Proto jsem se rozhodl, že se zkrátka budu řídit následovně: Pokud mi nějaká činnost, včetně meditace (nechci rozdělovat život duchovní a světský) přináší radost a probouzí ve mně pocity jako je láska, vděčnost a dodává mi sílu a energii k dalšímu radostnému úsilí o poznání Skutečnosti, tak jí budu provádět. Pokud mi naopak nějaká činnost tuto radost nepřináší a já cítím, že se snažím přizpůsobit si děj věcí podle sebe (podle bolesti, kterou ona činnost způsobuje) pak vím, že bych jí provádět neměl. Ovšem ne vždy právě tohle dokážu. Vaše poslední poznámka o nedostatečnosti některých z nás k čisté praxi átmavičáry je možná na místě, možná ne. Jak už jsem napsal výše, vy nevidíte do mě (i když si můžete myslet, že ano) a já nevidím do vás. Přesto si myslím, že můžeme spokojeně koexistovat jak na Zemi tak na tomhle serveru. Tak zatím :-)

Komentář ze dne: 14.09.2004 17:52:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Štěpán Čábelka (scabelka@cpoj.cz)
Titulek: Re: Co vlastně v tomto životě chcete?
Milý pane Rozumbrado, díky za inspirativní reakci, jsem rád, že mohu dále vyjasnit, co a jak jsem vlastně svým článkem chtěl říci. Omlouvám se (i Tobě, Jiří :-)), vzhledem k rozdílnosti našich úhlů pohledu a zřejmě i zkušeností to bude trošku na delší lokte. Chcete dosáhnout trvalého poznání Podstaty a "osvobození z koloběhu znovuzrození", jak např. nazývá cíl duchovní praxe buddhismus nebo především spokojený život ve světě? Chápu to správně, že si myslíte, že můžete dosáhnout „trvalého poznání Podstaty“, aniž byste si byl schopen zařídit si aspoň v základních ohledech spokojený život ve světě? To je ovšem jako byste chtěl studovat teoretickou fyziku, neznaje ani násobilku. Podle mého názoru, neumí-li si člověk najít práci, urovnat vztahy a převzít zodpovědnost za svůj vnější život ve světě, znamená to, že má ještě tolik bloků, že ho to v bardu roztrhá na kusy, a na vědomí Já Jsem si, jsa zavalen všemi těmi strachy, ani nevzpomenete. Pokud jste někdy zkusil nějaké psychedelikum a měl tzv. „bad trip“, asi tušíte o čem mluvím. Pokud ne, doporučuji přečíst si v pamětech p.Vacka o tom, jak prodělával LSD psychoterapii. V „mém světě“ není Vysvobození a světský život v rozporu. Jak je to ve „Vašem světě“, můžu-li se zeptat? Stejně komické je stěžovat si, že byl k sobě někdo neupřímný -mimochodem nastupovat cestu bez upřímnosti k sobě je trochu podivné, ale budiž- a není schopen si 1.Uvědomit, že se mu nechce něco se učit nebo např. řešit problémy s manželkou, 2.Přiznat si to a něco s tím 3.Dělat a na základě toho se rozhodnut např. zmírnit duchovní praxi nebo ji téměř opustit? Docela by mě zajímalo, proč máte dojem, že si ve svém článku „stěžuji“? Já si totiž myslel, že sdílím zkušenosti... Také bych rád věděl, na základě čeho usuzujete, že jsem já či někdo další z oslovených, zmírnil duchovní praxi či téměř opustil Stezku? Nebo že by to byla jen řečnická otázka? ;-) A pokud jde o tu upřímnost, vážně máte dojem, že jsem nastoupil Stezku a byl k sobě VĚDOMĚ neupřímný? Já jsem ve svém článku psal o podvědomých sklonech, které jsem v sobě odhalil až při zpětném pohledu a to ještě s nemalým přispěním psychoterapie. Pokud se Vám ještě nikdy nestalo, že jste si myslel, že Vaše motivy k něčemu jsou veskrze duchovní či ctnostné, abyste posléze zjistil, že si tak jen racionalizujete nějaký strach, pak jste buď dokonale osvícená bytost, před kterou hluboce smekám, anebo poněkud naivní začátečník, který má s úhybnými manévry Ega jen malé zkušenosti. (Pokud jsem se Vás dotkl, pak se omlouvám) K čemu nám je naučit se řídit auto v okamžiku smrti? Řízení auta jako takové je nám k ničemu, v tom s Vámi souhlasím. Schopnost postavit se strachu, pokud se tento k řízení auta váže, je však k nezaplacení. Nejde totiž o řízení auta, ale o PRINCIP, za ním schovaný, a to bylo v mém případě převzetí odpovědnosti za činnost, ve které můžu udělat chybu s dalekosáhlými následky. Se vším z čeho tady, ve světě, máme strach—a většina z nás má takových strachů nepočítaně—budeme po smrti konfrontováni. Bez těla, bez možnosti odvrátit zrak a zavřít oči, před těmito strachy nemáme šanci. Jedinou šancí je vyřešit je teď, dokud ještě máme tělo. Každý takový strach je totiž jako díra pod čarou ponoru, kterou nám uniká vědomí Já Jsem, a pokud nejsme všech strachů prosti, bez těla prostě Já Jsem neudržíme. Upřednostnili jste svět a vztahy a vazby v něm, svět, který jak praví mudrci je podoben snu? Co se stane např. s vyhraným milionem, který jste získali ve snu, po probuzení z něj? Zbude zkušenost, jak ten milion nabýt, jaké to je ho mít a k čemu se dá využít, a ta je trvalá (a podle různých náznaků, např. Ježíšova podobenství o marnotratném synovi, jsou zkušenosti na Zemi důležité a Bohem ceněné). Zase jde totiž o princip, ne o zkušenost samotnou. Mimochodem ne všichni Mudrci tvrdí, že tento svět je iluze, i p.Vacek ve svých pozdějších dílech píše, že Projev je naprosto rovnocennou a plnohodnotnou částí Božství, stejně jako Neprojev. Čemu jste tedy dali přednost? Já osobně ani tomu ani onomu, ale Jednotě Projevu i Neprojevu, žité ještě tady na Zemi, ke které upřímně směřuji. Co Vy? Dosáhl by např. Buddha nebo Mahárishi osvícení, pokud by neustále řešil, že se mu něco nechce nebo jaké bloky k šéfovi nebo blízkým musí rozpouštět a jak vylepšit vztahy s lidmi? A jak víte, můžu-li se zeptat, že Buddha žádné bloky neřešil? Víte něco o jeho minulých inkarnacích? A když jsme u toho, proč by mě mělo zajímat, jestli a co Buddha řešil? Já podvědomé bloky mám a vím, že bez jejich rozpuštění Vysvobození nedosáhnu, a taky že átmavičára mi na to nestačí. Pokud bych se chtěl uklidňovat tím, že ani Buddha ani Mahariši je nerozpouštěli, a já tudíž taky nemusím, pak to bude přesně ona racionalizace ala „átmavičára je lék na všechno“, o které jsem psal. Tuhle slepou uličku už mám díky Bohu za sebou... Zřejmě jsou tací, kteří dosáhli osvícení i v běžném životě bez odchodu do bezdomoví či kláštera, ale vyžadovalo to alespoň vnitřní vzdání se všeho - včetně svých blízkých - a velké úsilí. Nebo ne? :-) Souhlas, ale jak se chcete vzdát věcí a lidí tohoto světa, ze kterých máte strach, či ke kterým Vás váží jiné silné emoce (nenávist, odpor, nelibost)? Rozpouštění bloků, harmonizace vztahů, etc. je přeci právě takovým vzdáváním se. Podle mé zkušenosti se nelze vzdát ničeho, co jste si předtím pořádně nezažil se vším všudy a nedostal prožitkem do rovnováhy. Viz Elizabeth Haich, která se kdysi při zasvěcení ve starém Egyptě "vzdala" sexu, ovšem aniž by s ním předtím učinila zkušenost. Její konec byl víc než výmluvný: pád z výšin ducha do hlubin mentálního postižení a velké tělesné bídy. Uvědomovat se v Podstatě je praktikujícímu umožněno tak dlouho, dokud je schopen na TO směřovat pozornost. V tom mu brání, jak tu bylo již řečeno, vásány, tedy různé bloky, někdo tu použil i výraz zamrzlé energetické vzorce apod. Není to tedy lov a stíhání vásán, ale neustálé bdělé uvědomování si Podstaty. Takže logický závěr - v okamžiku, kdy dosáhne poznání TRVALE, vásány už nemá. Dovolím si na základě své zkušenosti nesouhlasit v drobném, ale podstatném detailu. Trvalost Poznání v bdělém stavu, sama o sobě, je podle mého názoru věc, která souvisí spíše s vůlí a schopností sebekontroly, než s dokonalým rozpuštěním vásan. Po dokonalém rozpuštění vásan je totiž Poznání nejen trvalé, ale, a to především, SPONTÁNNÍ a BEZUSILOVNÉ. Podle mé zkušenosti se lze vyvinutím patřičného úsilí držet v Poznání, tj. ve ztotožnění s Já, i když některé vásany přetrvávají. Vásany totiž NEBRÁNÍ na To směrovat pozornost, pouze to ZTĚŽUJÍ, a pokud jsme dost vymeditovaní, dokážeme udržet Já Jsem i navzdory „tahu“ ze strany vásan. Tahle hra na „trvalé“ spočívání v Já Jsem zaplacená zaťatými čelistmi a ztuhlým tělem nás ovšem k Vysvobození moc neposune...:-) Když tu tedy např. pan Muller píše, že dosáhl poznání Jednoty-předpokládejme, že píše pravdu-, ale stále řešil různé problémy, pak z logiky předchozího vyplývá, že nebylo trvalé a stačilo pouze pokračovat dál v praxi, díky které již částečné poznání dosáhl. Fajn. Jen by mě zajímalo, proč myslíte, že šel pan Vacek na tu LSD psychoterapii? Proč prostě jen nepokračoval „dál v praxi, díky které již částečné poznání dosáhl“? A konečně, zahlédl jsem tu i úvahy nad vztahem žák-mistr. Rád bych se vyhnul debatě o konkrétních lidech, je v tom příliš mnoho emocí. Lepší bude mluvit obecně - v okamžiku, kdy někdo uzná jiného za svého mistra, nechává si jím ve své praxi pomoci - a dokonce dosáhne, jak tu dotyční přiznali, částečného poznání Podstaty-, měl by ho jako mistra respektovat a ctít. Říct si: "už mi nic nepřináší, je třeba jít dál" je pak minimálně neetické. Pokud nastoupil Cestu upřímně a opravdově, je to jeho jediným smyslem, pak se stává nalezení mistra pro takového žáka požehnáním a k takovému vlažnému přístupu, jaký sem tu viděl, nemůže dojít. A když jsme v té obecné úrovni debaty, můžu se zeptat, čistě hypoteticky samozřejmě, co byste dělal v případě, kdy byste s pomocí Mistra dosáhl poznání své Podstaty a poté se roky trápil se zarytými vásanami, zablokovanými čakrami, energetickým chaosem v jemnohmotných tělech, tělesnými bolestmi, apod. a od Mistra dostával stále jednu, nic neřešící odpověď, totiž abyste dále a vytrvaleji prováděl átmavičáru? Že poznání Já Jsem samo o sobě všechny tyhle věci řeší, protože „vyšší ovládá nižší“? A co byste dělal, když byste pak objevil jinou nauku (metodu, Mistra, či co já vím co), která by vám pomáhala a posouvala Vás dál, ale Váš Mistr by Vám v cestě dál bránil, řka že on učí vše, co je potřebné? Anebo co byste dělal v případě, kdy byste si coby nováček na Stezce zvolil Mistra, domnívaje se, že je Vysvobozený, abyste poté, co jste sám dosáhl Poznání, zjistil, že Mistr Vysvobozený není, a že tudíž Vás samotné k Vysvobození nemůže dovést? Co udělal p.Vacek, když zjistil, že J.Kočí ho nedovede od Átman k Brahman, protože Brahman nezná? Prostě hledal dál... To jen tak, abychom mohli diskutovat o konkrétních situacích a ne o bájeslovných příkladech ze stovky let staré literatury, u nichž se pravdy stejně těžko dobereme. :-)) Mějte se hezky, těším se na Vaši odpověď.

Komentář ze dne: 18.09.2004 03:19:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Rozumbrada (@)
Titulek: Re: "Co vlastně..?" Aneb kdo chce Boha bít, hůl si vždycky najde :-)
Děkuji za rozsáhlou odpověď. Píšete: : "Chápu to správně, že si myslíte, že můžete dosáhnout „trvalého poznání Podstaty“, aniž byste si byl schopen zařídit si aspoň v základních ohledech spokojený život ve světě?..." Škoda, že již takovou otázku nemůžete položit osobně Buddhovi, Kristovi nebo Maharišimu. Ale zkuste to vnitřně - co myslíte, že vám odpoví? :-) Co odpověděli na takovou otázku svým životem, svým příkladem? Píšete: " Docela by mě zajímalo, proč máte dojem, že si ve svém článku „stěžuji“? " Proč mám dojem nevím :-), prostě to vyznívá ve stylu: "dělal sem átmavičáru a podívejte se, co se mi stalo - zanedbával sem manželku, nenaučil se řídit auto a vůbec můj světský život stál za nic. A teď chodím na psychoterapie a mám se skvěle" :-))

Komentář ze dne: 13.09.2004 09:20:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - eliška (eliska.sp@seznam.cz)
Titulek: Co vlastně v tomto životě chceme?
Howgh - chtělo se mi říct Jindřichu, a děkuji za takto ze srdce vyjádřený životní záměr. Souhlasím s Tebou - je moc dobře, že otázka "co vlastně v tomto životě chceme" přišla. Je moc důležitá. Napsal jsi, co v srdci cítím i já ... žít a jednat v souladu s božím záměrem ... pokusit se to štěstí-lásku "zevnitř" uplatňovat "vně". Toto uvědomování si vlastního "světla", touha šířit ho dál a "nakazit" podobnou touhou jiné lidi mi připadá podstatné pro to, aby se přiblížilo ono kritické množství lidí, kteří mohou způsobit změnu v "spících" srdcích jiných lidí a zásadní posun směrem k duchovním hodnotám. Přeji Ti krásné babí léto.

Komentář ze dne: 13.09.2004 18:32:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - j (@)
Titulek: diky
Diky za vase povzbudiva slova. Stát si za svým názorem a svou cestou a zároveň být ochoten ten názor změnit, když začne být znesvobodňující mi připadá jako chůze po ostří nože. Je potřeba udržet rovnováhu mezi povyšováním a ponižováním se. Neříkám, že je dobré se jednou povyšovat a podruhé ponižovat. Spíš se ani nepovyšovat ani nekriticky přejímat všechnu kritiku jako oprávněnou. Zkrátka zdravé sebevědomí (nebo vědomí sebe? :-)), rovnováha.

Komentář ze dne: 18.09.2004 03:58:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Rozumbrada (@)
Titulek: Kdo chce Boha bít, ..... II
Ten, kdo chce dojít k trvalému poznání Podstaty, jak praví mudrci, musí tomuto cíli podřídit vše. Je možné žít ve světě, není třeba odcházet do bezdomoví či jeskyní, ale je nutné toto mít na paměti. Pokud zažíváme Podstatu jako sebe sama!, pak tu vásány nejsou, neboť Podstata ze své definice vásány nemá. Tady se tedy nabízí otázka, kterou ovšem musíte zodpovědět sám sobě, nakolik toto zažívání sebe sama jako Podstaty je intenzivní a čisté. Jakési "držení v Poznání" mi spíš připomíná snahu o pouhou bdělost než bytí jako neomezené Vědomí a Blaženost. Jestliže vás z tohoto uvědomování se něco stále vytrhává, pak je to podobné, jako když vás někdo ruší, když chcete zapálit lupou suchý list - je potřeba na to dostatečně dlouhá doba a správné zacílení.

Komentář ze dne: 18.09.2004 04:43:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Rozumbrada (@)
Titulek: Kdo chce Boha bít...III
Někteří se rozhodnou, že vlastně zapalovat list - dosáhnout trvalého Poznání - vlastně nechtějí, že je baví něco jiného (jak z článků vyplývá např. pan Chmelař), jiní se rozhodnou, že s rušitelem odejdou (např.pan Muller), protože každý má své místo, všechno má svůj smysl a jistě tam ten rušitel není náhodou :-) a někteří se rozhodnou, že rušitele musí pořádně vyhnat (např. pan Čábelka) a tak se za ním ženou, ženou a ženou (nejlépe se ženou :-) )... Pohnutky různé, ale výsledek stejný.

Komentář ze dne: 18.09.2004 04:55:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Rozumbrada (@)
Titulek:
Je třeba setrvávat v Poznání Podstaty a nebo o ni alespoň vytrvale usilovat. Vásány, bloky se objeví samy-a pak je vhodno použít jakoukoliv účinnou metodu-, přijdou za vámi. Dělat opak je dávání přednosti vásánám před Bohem. Pokud vám mistr -jakýkoliv,kterého jste si sám zvolil- zprostředkuje poznání Podstaty, Nejvyšší skutečnosti!, pak si stěžovat, že vám nepomáhá on ani jeho metoda v problému se strachy a odejít...- je to přinejmenším nerozlišení, co je překážka a co cíl.

Komentář ze dne: 18.09.2004 10:05:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal Müller (@)
Titulek: Milý pane Rozumbrado
A můžu se zeptat jestli hovoříte z vlastní zkušenosti nebo jen někoho citujete? Docela by mě to zajímalo. Pokud Vám to funguje, tak jak píšete a zažívate tímto způsobem každý okamžík dokonalou Jednotu, tak klobouk dolů.

Komentář ze dne: 19.09.2004 01:02:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Rozumbrada (@)
Titulek: Re: Milý pane
Z vlastní zkušenosti. Nepsal sem sice každým okamžikem, nicméně děkuji za klobouk dole. :-)

Komentář ze dne: 27.09.2004 07:07:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - SmagicianK (bardo@inmail.sk)
Titulek: unik
Uplne suhlasim s Michalovim clankom a nepopieram ze p Vacek je velky praktik ale jeho skola je podla mojej mienky nekomplexna a jednostranna co vzdy musi viest k nejakym defektom.Poznam dost jeho ziakov ale len malo ich dokaze zit v realnom svete.Su tam fetaci,kopa nezamestnanych,rozvedeny malo ktory sa dokazu vyrovnat aj s tymto svetom takze si myslim ze je to unik.A nechapem naco sa velky mudrci zaoberali asanami,mudrami,pranami,pranajamou,vegetarianstvo..zabijali cele hodiny ked staci vnutorna pranajama,a kto som Ja...asi nemali co ine na robote v indii a tibete je dost nuda... len moj nazor a skusenost(subjektivna)

Komentář ze dne: 28.09.2004 01:40:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Thirdeye (@)
Titulek: Re: unik <-- únik rozumu
Trapnost příspěvku Smagiaciana je jasná. Všichni, kdo praktikují jsou naprosto nevyrovnaní, meditují jednostranně, aby unikli - nejlépe asi hromadnou sebevraždou :-) Zřejmě putuje pravidelně po Indii a Tibetu a obchází ty největší mudrce, takže ví, jak se to správně dělá :-)

Komentář ze dne: 17.10.2004 11:26:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: unik
Přátelé a žáci pana Vacka naštěstí nemusí projít žádnou "lustrací". Tedy ano, jsou mezi nimi lidé nezaměstnaní, rozvedení či lidé se zkušenostmi s drogami. To vše jsou však zevní záležitosti. A v duchovnu jde především o vnitřní stav člověka. Rozhoduje jeho opravdovost, upřímnost k sobě i k ostatním, touha po Já a vytrvalost. Mimochodem, žáci pana Vacka nejsou až takovými ztroskotanci, jak by se z příspěvku od SmagicianK mohlo zdát. Mnozí jsou vysokoškolsky vzdělaní lidé, se slušným zaměstnáním, kteří se dobře a s láskou starají o svou rodinu a děti. Nemyslím si, že by toho byli schopni lidé, kteří "se nedokáží vyrovnat ani s tímto světem".

Komentář ze dne: 18.10.2004 08:03:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - nevím (@)
Titulek: Re: Re: unik
Máš pravdu, jenom nevím, jestli má smysl na takový bláboly vůbec reagovat. Na to nemusí být člověk nijak duchovně založený, aby na první pohled biděl, že SmagicianK neví která bije a neví o tom, že to neví.

Komentář ze dne: 18.10.2004 10:28:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jan Hybatel (ja-hybatel@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: unik
100% souhlasím. opravdu asi nemá cenu vůbec reagovat, ale přesto díky

Komentář ze dne: 28.09.2004 11:14:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - nomad (@)
Titulek: Matouš 7:1
Matouš 7:1 Nesuďte, abyste nebyli souzeni. 2 Neboť jakým soudem soudíte, takovým budete souzeni, a jakou měrou měříte, takovou Bůh naměří vám. 3 Jak to, že vidíš třísku v oku svého bratra, ale trám ve vlastním oku nepozoruješ? 4 Anebo jak to, že říkáš svému bratru: `Dovol, ať ti vyjmu třísku z oka´ - a hle, trám ve tvém vlastním oku! 5 Pokrytče, nejprve vyjmi ze svého oka trám, a pak teprve prohlédneš, abys mohl vyjmout třísku z oka svého bratra.

Komentář ze dne: 01.10.2004 06:58:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - SmagicianK (bardo@inmail.sk)
Titulek: pre Thirdeye
No vidim ze mas velky rozhlad, ked cvicis len dznanu mozes dosiahnut mozno osvietenie ked chces dosiahnut vykupenie musis cvicit yogu komplexne bhakty,karma...yoga.A co je u vas napriklad prana??svetlo?? Vies ze prana sa deli na >prana apana udana samana vjana a dalsie kde si to videl v atmavicare a ked ani nevies co je prana ako s nou chces pracovat.A tiez pranayama u p Vacka je stale len vnutorna, a jedno cvicenie vonkajsej striedavy dych ...vies pranayama je cela cast yogy.Proste podla mojho nazoru je tam vsetko zjednodusene a zlahcene taka euroyoga :-) ,ale kazdy nech sa venuje tomu na co duchovne dozrel Dost vela kamaratov mam co sa venuju dznane mam ich rad aj v ucte ale za tie roky co to cvicia a pocuvaju tie Vackove cedecka uz mohli levitovat.Jasne o sidhi asi nejde ale o pokrok...

Komentář ze dne: 01.10.2004 11:17:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - J (@)
Titulek: Pro magiciana
Ono jde podle me o to, co jsi si vybral za cil. Pokud chces ovladnout pranu a mysl, muzes horlive provozovat pranajamu a vysledku dosahnes, vcetne nejakych tech vyjimecnych schopnosti. Pokud ovsem nemas chut se temito vecmi zabyvat a chces poznat Ja, potom je asi lepsi delat primo atmavicaru, ktera, pokud je spravne provadena, te k ovladnuti prany privede taky. Tim nechci rict, ze by pranajama nebo asany nebyly dulezite. Clovek asi sam za sebe musi posoudit, potrebuje-li klidnit mysl dychanim ci cviky nebo zda ji ma dost klidnou, aby mohl setrvat v bdelem sebeuvedomeni i bez nich. I kdyz je fakt, ze kdyz se zacnou z podvedomi vynorovat nejruznejsi bloky a zacnou svirat cele telo, je pranajama a cviceni asi to nejlepsi, co clovek muze delat, aby to napeti uvolnil (ciste ma zkusenost :-))

Komentář ze dne: 01.10.2004 15:26:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - SmagicianS (bardo@inmail.sk)
Titulek: pre J
Suhlasim do istej miery s tvojim nazorom.Hovorim len co si myslim,nezastavam ziadnu skolu a moj nazor je cisto subjektivny.A preto k tym asanam a prane, ze je to system nielen na skludnenie mysle aj ked ako si spomenul urcite to ma na to velky vplyv.Ale napriklad sa da prist k velkym vysledkom cisto s asanami spojenymi z dychom aj mudrami ako maha mudra yonimudra...ocistuju a vedu pranu kde treba inde jej pristup blokuju a tym aktivuju energeticke centra cakry,kundaliny..tiez nezastavam cisto silovu yogu ale da sa aj takto a urcite to nesluzi len na ukludnenie mysle a cistenie podvedomia ale aj ovladanie duchovnej sily a prinasa aj ocividne zdravotne zlepsenia.Ak neberes ze telo je len obal <v zmysle pritaz ducha>.Ja osobne som za integritu yog. Dakujem za tvoj nazor a prajem vela uspechov

NAHORU | Hlavní stránka

kulatý roh  Přihlášený čtenářkulatý roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatý roh  Aktualitykulatý roh
07. 04. 2021:

Ivan Hoffman: "Chtějí (nastupující generace, deroucí se k moci, Piráti a STAN pozn.red.) vybudovat to, co už zde je, tedy globálně metastázující liberální demokracii. Do stejné řeky, jak známo, nelze vstoupit podruhé. Není už co privatizovat, lze jenom tunelovat skromné daňové příjmy demontovaného státu, respektive unijní dotace, které jsou jakýmsi bolestným za odtékající zisky nadnárodních korporací. Jednou z mála možností, jak se dnešní Piráti mohou dostat k penězům, je inventura mandatorních výdajů státního rozpočtu. Oškubat chudé, staré, přidusit státní zaměstnance, střední třídu. Obrat bohaté totiž nedává smysl, když chci patřit do jejich klubu...
Změna může přijít až s generací, která se vůči liberálně mafiánskému globálnímu kapitalismu ostře vymezí...
"

Celý článek...


05. 04. 2021:

Profesor Ivo Budil: "...Evropská unie je disfunkční, rigidní a kontraproduktivní organizace, pro jejíž další trvání není žádný opravdu racionální argument. Problém s očkováním proti covidu a čím dál absurdnější ekonomické a ideologické návrhy o tom přinášejí stále nové doklady. Evropská unie ničí kreativitu, výkonnost a svobodu evropských národů, které by se měly v zájmu svého přežití v čím dál náročnějším a tvrdším světě domluvit na přínosnější a užitečnější formě spolupráce. Pouze bezohlední kariéristé mohou hájit její další existenci...

...Úspěch Pirátů je paradoxně dokladem toho, do jaké míry se vnitropolitický vývoj v České republice sladil s politickými trendy v západní Evropě, pro něž je příznačný nástup iracionálních a aktivistických ideologických hnutí. Vláda Pirátů by bezpochyby zhoršila atmosféru ve společnosti, prohloubila by hospodářskou stagnaci a znemožnila by hledání nosných vizí dalšího rozvoje naší země..."

Celý článek...


03. 04. 2021:

Petr Žantovský: Vedle seznamů politiků a celebrit představily Evropské hodnoty i seznam tzv. občanských dezinformátorů. „Tuhle formulaci jsem ještě neslyšel, je moc ‚pěkná‘... Vyrobily z toho všeho elaborát o tom, jak jsme obklopeni nepřáteli. Jako v padesátých letech. Na každém rohu stojí imperialistický agent, viz plakáty ‚Nemluv o své práci, nevíš, kdo tě poslouchá‘. Myslím, že se tomu blížíme. Tyhle seznamy nám dávají další argument k tomu, že se nemýlíme. Jsem zvědav, kdy Evropské hodnoty přiznají vazbu na Ministerstvo vnitra a jak to bude ministr vnitra potom vysvětlovat. Zajímalo by mě, kým jsou tyto projekty placeny, s jakým cílem a proč se zveřejňují seznamy nepřátel a co ty chudáky nepřátele čeká. To nám Bezpečnostní centrum Evropské hodnoty zatím nesdělilo...

Celý článek...


31. 03. 2021:

Ondřej Neff: "Je teď v těžké pozici (ANO pozn.red.), protože má odpovědnost výkonné moci a je zranitelné vůči kecalům zleva a zprava. Situace se může změnit, jakmile covidová krize pomine a Evropská unie začne prosazovat Zelený úděl a kvóty na uprchlíky plus jako přívažek zavedení patnácti pohlaví pro začátek. Už nemáme levici a pravici. Čím dál víc si myslím, že hranice se teď štěpí podle generací a ti mladší v touze po lepším světě a hlavně po „zničení starého podlého světa“ půjdou za Piráty. Ta usedlejší část se semkne – možná – znova kolem ANO. Kdyby ale ten Babiš nebyl a) posera, b) chaotik c) uměl jednat s lidmi, to by se jim jinak semkávalo!"

Celý článek...


27. 03. 2021:

Vidlák: "Většina alternativních médií tak nějak počítá s tím, že budou propíráni. Tak nějak vědí, že nemají žádný bianko šek na důvěru, že si ji budou muset nejprve vybojovat, budou muset ukázat, že věci rozumí a nebo se budou muset pokorně omluvit, že se spletli. Vědí, že nemají velký dosah, nemají k dispozici žádné technické prostředky, jen trochu postřehu a to ještě ne vždy. Pro reportéry v České televizi je samozřejmě mnohem jednodušší dojít k tomu, že lidi jsou blbí a proto věří blbinám. Kdyby třeba jen na minutku připustili, že lidi především nevěří jim a až pak věří něčemu jinému, museli by se začít ptát, jestli náhodou nedělají něco špatně. A to by mohli uhodit hřebíček na hlavičku a to by spustilo řetězec průserů, které nikdo na Kavkách nemá zapotřebí. Proto budou raději propírat horem dolem, jak lidi věří naprostým hovadinám, než aby jen připustili stín toho, že na začátku je nedůvěra k nim samotným a je to nedůvěra stále se prohlubující. Od toho se pak odvíjí všechno další, co se na mediální scéně děje."

Celý článek...




WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.3a - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!