Spirála nejlépe uchovává informace. Rituály, pověry, tradice.

Autor: Seva <info@schambala.cz>, Téma: Duchovno, Vydáno dne: 22. 09. 2013

Hraje tvar spirály nějakou zvláštní roli v mikrosvětě a makrosvětě Vesmíru?


Rigden: Ano, je to spojeno se strukturovaným chodem energií, uschováváním informací a její výměnou, v podstatě s hlubší fyzikou. Pokud pečlivěji prozkoumáme tuto otázku, pochopíme, že mnohé v materiálním světě má tvar spirály nebo se pohybuje ve spirále, mikroobjekty počínaje a makroobjekty konče…

Jednoduchý příklad. Co jsou to vlasy, lidské nehty nebo u zvířat peří, drápy, bodliny a srst? Jsou to struktury tvořené převážně keratinem (rohovinové látky). Keratin jakožto strukturální bílkovina je také převážně vystavěn ve tvaru spirály, například ona strukturální bílkovina vlasů nebo chlupů ?-­keratin. A už dva peptidové řetězce tvoří společnou levotočivou spirálu. Obrazně řečeno je to takový spirálovitý propletenec v podobě dvou hadů. Superspirály se pak spojují do tetrametrů a ty se slučují do ještě složitějších útvarů. Osm takovýchto složitých útvarů pak už tvoří mikrofibrilu vlasu nebo chlupu. Toto všechno jsou pro materiální svět viditelné procesy, které vznikají na neviditelné energetické úrovni organizování hmoty…  

Struktura ve tvaru spirály je jeden z nejlepších způsobů, jak dlouhou dobu uchovávat informace. V současnosti se k tomuto poznání věda pomalu dobírá. Například díky metodám testování DNA se toho můžeme o člověku mnoho dozvědět, včetně toho že můžeme udělat genetickou expertízu za účelem zjištění biologické příbuznosti. Dříve se pro analýzu DNA používala krev. Dnes už můžeme pro podobnou analýzu využít sliny, vlasy nebo lidské nehty. Soudní lékaři dokážou už podle jediného vlasu určit věk a pohlaví člověka. Mohou určit také to, jaké látky a mikroprvky vlasy obsahují a v jakém období života člověka převládaly ve větším nebo menším množství v jeho organizmu. Tyto údaje pak ve svém důsledku vypovídají o tom, jak člověk žil: jaké bral léky, jak se stravoval a tak dále. Analýza DNA vlasu oproti jiným příkladům umožňuje odborníkům identifikovat „majitele“ vlasu. Tento postup využívají i archeologové, když zkoumají nejrůznější hroby a starověké hrobky, protože vlasy se dochovávají mnohem lépe než kosti. 

Pravda ale je, že toto zdaleka ještě nejsou hranice toho, co můžeme poznat. Věda teprve stále ještě stojí na prahu poznání tajemství spirálovité struktury (jež se v člověku nachází v nemalé míře), vzájemného vztahu hmoty s energiemi. Je třeba ještě podotknout, že znalosti o tomto existovaly už velmi dávno. Svědčí o tom znaky a symboly dávných lidí, jež byly zanechány jako zápisky na rituálních předmětech, kamenech, artefaktech zemřelých nebo na symbolických architektonických detailech, dozvuky magických rituálů, jež byly rozšířeny mezi nejrůznějšími národy téměř po celém světě.  Mimochodem rituály nebyly jen pouhou náhodou spojeny například s vlasy, nehty a kostmi, tedy se strukturami o tvaru spirály, které byly schopny uchovat a předávat sílu (informaci). Informace nebo jak to dříve nazývali „spící síla“, se aktivovala (probouzela) pomocí zaklínadel, tedy určitých zvukových vibrací nebo pomocí soustředění síly mysli a pozornosti. Tyto znalosti lidé využívali jak k pozitivním účelům tak i k negativním. Podobné rituály se samozřejmě dochovaly do dneška, jenže lidé je ve většině případů až směšně překroutili, takže zbyla jen prázdná nápodoba a smysl se vytratil.

Anastasia: U různých národů existují různé pověry, dokonce zákazy, spojené opět s vlasy a nehty. Mělo se například za to, že ustřižené nehty a vlasy nelze lehkovážně vyhodit, kam se zachce, protože jsou nositeli určité energetické informace o jejich majiteli a mohli by se dostat k někomu zlému, kdy by jejich prostřednictvím mohl tomuto člověku způsobit něco špatného. Některé národy zase zakazují plivat: nemůže se plivat kdekoli, protože věří, že by tuto slinu mohl získat čaroděj a člověka by uhranul. Kdyby se zákaz plivání zavedl ve městech, možná by se tam zlepšila kultura života, chodníky by byly čistější a třeba by lidé přestali tolik trpět různými poruchami a nemocemi nejasného původu…

Rigden: Kultura samozřejmě není nikdy na škodu. Nicméně nespočívá to ve zdraví, zákazech, čarodějích nebo pověrách. Toto všechno je povrchní, ale vzniká to uvnitř člověka samotného. Je to věcí zvyku, dominancí určitého myšlení individua, každodenní volbou. Pokud člověk očistí rozum od ideologické dezorganizace a stanoví si pro sebe a svůj život jako pravidlo tvůrčí duchovní priority, pak mu žádný čaroděj ani pověra neublíží.

Anastasia: Zcela s vámi souhlasím… Člověka ani nepřekvapí, že v běžné literatuře dnešní společnosti jsou téměř na každém kroku popsány příklady negativního ovlivňování za pomoci těchto spirálovitých struktur. Pokud jsou ale negativní, musí být i pozitivní příklady. Mluvil jste o tom, že znalosti byly využívány i za pozitivními účely.

Rigden: Řekněme to tak, že z počátku byly lidem dány znalosti výhradně za pozitivními účely. Vezměme si třeba ty vlasy. Uchovávají informace o člověku, spojitost s jeho fyzickou a energetickou strukturou. O spojitosti vlasů s energetickou strukturou, k jejímuž pochopení současná věda zatím nedospěla, věděli už velmi dávno. Dnes už můžeme najít jen ozvuky těchto znalostí. Například staří Slované se stejně jako i jiné národy domnívali, že rozpuštěné vlasy dodávají ženě magickou sílu nebo že u muže (vojáka) malý pramínek vlasů rostoucí od temene až po ramena má také magickou sílu. Toto všechno jsou pozůstatky někdejších znalostí o energetické struktuře člověka a možnostech jejího správného využití v životě tak, aby napomáhala na duchovní cestě.

Dokonce i svazek ustřižených vlasů uchovává spojení s člověkem. Dříve když někoho z určité občiny posílali na dalekou cestu s nějakým úkolem, nechával tento člověk občině pramen svých vlasů. Občina se během plnění této mise pravidelně scházela, lidé usedali do kruhu a pramen vlasů umisťovali do jeho středu. Všichni vykonávali to, co bychom dnes nazvali meditací, modlitbou. To znamená, že se lidé z občiny nacházeli ve změněném stavu vědomi (v meditaci) a skrze pramen vlasů dodávali člověku dodatečnou duchovní sílu jako podporu při plnění jeho mise.

Mimochodem dříve za těmito účely, kdy se občina snažila duchovně pomoci konkrétnímu člověku, ostříhali předem onomu člověku prameny vlasů na třech místech, které jakoby symbolizovaly nad hlavou trojúhelník: na spáncích (blíže k uším) a na zátylku. A potom občina nad těmito vlasy tak říkajíc meditovala. Používalo se to, aby napomohli blokaci negativního stavu (spojeného s minulostí člověka) a aby to uhasilo projevy jeho Materiální podstaty. Na čele vlasy nikdy nestříhali, protože přední část člověka a prostor před ním se považoval za prostor spojený s duchovním směřováním, cestou vpřed.

Prostřednictvím vlasů je možné v podstatě sice slabé, krátkodobé, ale zcela reálné působení na člověka. Takovým působením je však možné zesílit jen to, co v dané Osobnosti převládá. Jinými slovy je možné prostřednictvím vlasů dobrého člověka, kdy na něj působí hluboké vnitřní pocity jiného dobrého člověka, předat pozitivní energii tím, že v něm na určitý čas posílí pozitivní síly. Hlavní práce na sobě samém ale samozřejmě zůstává na dané Osobnosti.

Je zajímavé, že dříve se znalosti o takové dodatečné síle využívaly v magických rituálech pouze za účelem duchovní pomoci člověku. Ale dnes je to z velké většiny buď zkresleno, nebo se toho využívá v negativním smyslu. Lidé nějak zapomněli, že toto poznání jim bylo dáno proto, aby si navzájem pomáhali.

Anastasia: V některých současných náboženstvích existuje obřad stříhání vlasů. Například stříhání na mnicha u křesťanů, rituál vyholení vlasů u muslimů, kteří podstupují pouť do Mekky, nebo holení dohola v buddhistických mnišských obcích či holení přední části hlavy u Číňanů, Mandžuů, Ainů, kteří tímto přinášeli oběť Bohu. Co tvoří základ těchto rituálů?

Rigden: Toto jsou už čistě symbolické akty, které se v náboženství chápou jako konečné rozloučení člověka s celou jeho minulostí a přijetí rozhodnutí, že bude sloužit danému náboženství, považuje se to za „oběť Bohu“. Ve skutečnosti je to ale tak, že pokud se člověk z vnějšku ostříhal nebo oholil, ale vnitřně se kvalitativně nezměnil, zůstane to jen pouhým symbolickým aktem. Opakuji, že nejsou důležité vnější příznaky, oděv, čímsi příznačný vnější vzhled, ale vnitřní stav/obsah člověka. Třeba odříznutí vlasů ve formě kříže, holení temene, čela – to už je zdeformované předávání znalostí, výklad samotných lidí, jejich čistě symbolická demonstrace spojení člověka s Bohem a jeho pouti po duchovní cestě, nebo to, že přináleží k tomu či onomu náboženství.

Anastasia: Ano, není jen tak, že se říká, že nelze člověka soudit podle šatů …Když se ještě vrátím k otázce o tvaru spirály v mikrosvětě a makrosvětě, vzpomněla jsem si, že pohyb elektronu v magnetickém poli, které se v čase nemění, tvarem také připomíná spirálu.

Rigden: V přírodě je mnoho jevů s takovýmto pohybem spojeno. Všimni si například rozsáhlých přírodních jevů, jako jsou například cyklony, anticyklony, obří oceánské víry (jejich centrum se může nacházet desítky metrů pod úrovní oceánu), generování spirálních vln a tak dále, spirálovitá struktura  a pohybu makroobjektů, například galaxií.  

Povím ti dokonce o spirálovitém tvaru v makrosvětě to, co dnešní věda ani nezná, ale odráží se to ve starobylých legendách různých národů o stvoření světa…“

úryvek z knihy AllatRa A.Novych