Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 23. 04. 2024     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatý roh  Náhodný citátkulatý roh
Nositel Nobelovy ceny v oboru lékařství D. Varelly, onkolog z Brazílie:
V dnešním světě se investuje pětkrát víc do léků na mužskou potenci a do silikonů pro ženy, než do léčení pacientů trpících Alzheimerovou chorobou.
Proto budeme mít za pár roků stařenky s velkým poprsím a stařečky s tvrdým penisem, ale nikdo z nich si nebude pamatovat, na co to je.

kulatý roh  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatý roh  Přehled rubrikkulatý roh

kulatý roh  Nejčtenějšíkulatý roh
Základní kámen budoucnosti
(17. 06. 2021, 2106x)
Spojení s bytostmi Země
(29. 04. 2021, 2028x)
Důležitý mezník
(27. 05. 2021, 1619x)
Cesta za duhou
(09. 06. 2021, 1496x)

kulatý roh  Počasí, Slunce, Lunakulatý roh

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatý roh  O Jitřní zemikulatý roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Witchcraft

* Svatí synové


Valpurga (Bohyně) - Witchcraft - 23. 11. 2003 (5260 přečtení)

Článek od Zuzany Budapest, který se věnuje náboženství Bohyně Matky. Se svolením Valpi převzato ze stránek Bohyně a doplněno o nabodeníčka.

Svatí Synové

Zuzana Budapest

 

Po celou dobu vývoje náboženství Bohyně nás jeden neobvyklý prvek odlišoval od ostatních náboženství - my zahrnujeme. Toto zahrnutí je vlastní náboženství, které ctí Matku spíše než Otce. Povrchní pohled nás může vést k přesvědčení, že to je pouze věcí opaku. Nicméně, když se podíváme blíže, objevíme základní skutečnost zázraku, jakým je zrození: To Matka nosí děti. Ženské a mužské v její děloze, ženské a mužské také v jejím náboženství.

Na světě existují pouze dva druhy lidí: matky a jejich děti. Matky mohou dát život jedna druhé právě tak jako mužům, kteří to samé pro sebe nedokáží udělat. To představuje závislost na Ženské Životní Síle v obnovení života a ta byla přirozeně přijímána v dávných dobách našich předků jako svatý dar Bohyně. V dobách patriarchátu byl tento dar obrácen proti ženám a použit k jejich přinucení, aby se vzdaly role nezávislosti a moci.

Náboženství uctívající mužská božstva, která neměla životní sílu reprezentovanou ve formě Ženského Principu Vesmíru, se stala výhradní. Stala se výhradně mužskými, homosociálními strukturami bez spásné vlastnosti výživné, mateřské lásky.

Jehova je archetyp. Žárlí a přivlastňuje si, objednává masová jatka těch, kdo uctívají jiné bohy. Není nic víc, ani míň, než bojovník. Toto není náboženství; je to militarismus, násilné včlenění do morálního zákona, nikoliv výsledek vlastních, kolektivních pocitů těch, jejichž životy jsou tímto zákonem řízeny. Jenom Matka vnitřně ví, jak pojmout do sebe, jak zahrnout; její synové musí praktikovat vědomě náboženské úsilí, aby tak také činili.

Dnes se v Řemesle často říká mužům - čarodějům "warlocks". Toto slovo doslova znamená "zrádce". Jako takové je nepřijatelné. Naší synové, naše Posvátné Děti nebyli vychování jako zrádci, ale jako milovníci života, milenci žen, bratři či milenci jeden druhému, pomocníci Bohyně v jejích nejzákladnějších dovednostech vyživování. Synové matek v náboženství Bohyně se stávají Kouretes, členové Bohyni sloužícího kněžstva. (Kouretes je krétská tradice.)

Slovo "Kouretes" znamená "dospělý muž" nebo "syn Krona". Kronos byl starý bůh, choť Bohyně Rhey. Dokonce i v dávných dobách to byla Rhea, která musela chránit novorozeňátka před hněvem Krona, který by děti snědl, kdyby mu byly ponechány. Tento mýtus symbolizuje velmi skutečné nebezpečí: Kdyby péče byla zanechána samotným mužům, bez civilizujícího vlivu Bohyně, zničili by navzájem sebe i své syny. V dnešní společnosti učinili muži dost špatných rozhodnutí směrem ke zničení naší planety. Kouretes byli synové zachránění Bohyní, kteří se tak stali jejími pomocníky, aby zachránili ostatní. A tak, jako ochránci a učitele mladých, představují Svaté Kněžstvo Matky Bohyně.

Přijetí Matriarchátního Mužství
Moderní rituál

S největší pravděpodobností nemáte v sousedství chrám Bohyně. Co dělat? Matka a syn potřebují novou formu spojení, vztahů mladého muže a matky. Tento vztah je základ naší společnosti. Pokud je pozitivní zkušeností, méně mužů bude proti ženám. Dnes jsou veškeré rituály puberty dělané muži pro muže, bez účasti žen. Vykonají rituál "oddělení od matky", ne jako slib mladého může coby zodpovědného dospělého, že bude vytvářet a chránit život. Nepochopili přijetí mužství, jako by býti mužem znamenalo prostě zavržení jeho původu. Mužství znamená přijetí zodpovědnosti za Život. Toto se musí odehrát se ženou, která reprezentuje Sílu Života. Vyčlenění žen z rituálu mužství je jako předkládání jablka, aniž bychom ctili strom, na kterém narostlo. Strom a jablko mají navždycky hluboké spojení pokračování. V matriarchátních rituálech je toto opět připomenuto.

Doba: V březnu na Nový měsíc. (Ale je lepší i jindy než vůbec!)
Místo: V místnosti nebo venku. Je s tím spojena slavnostní hostina, takže si promyslete možnosti a budete vědět kde.
Oslavenci: Matka a syn, rodina a přátelé, spříznění lidé, rod.

Skupina vytvoří kruh a zharmonizují se hlubokým bručením, bez úsilí, prostě jako bzučení úlu. Pak matka vezme svoje vykuřovadlo a prochází kolem kruhu (zevnitř), usmívá se a vítá všechny přátelé, kteří se tu shromáždili. Má příležitost každého očistit směsí ohně, vzduchu a země z vykuřovadla, jak je zahaluje kouřem. Odloží vykuřovadlo. Každý ji věnuje pozornost.

Matka: "Sešli jsme se tu dnes ve jménu Života. Chci naší společnosti představit svého syna (jméno). Je mu (věk, 12 až 40: Kouros znamená 'květina mládí' a to některým vydrží déle než druhým). Vyrostl v krásného mladého muže." (Tady může matka pronést krátkou řeč, jestli chce, o svém vztahu k Bohyni, ke svému dítěti, k životu všeobecně.)

Pak přistoupí starší muž, který hraje roli Koureta a zavolá jméno mladého muže, který k němu přijde tváří v tvář.

Kouros: "Jsi připraveny přijmout mužství a to, co to v životě znamená?"

Mladý muž: "Ano, pátral jsem ve svém srdci. Dítě, kterým jsem byl, je mi už vzdálené. Z dítěte, kterým jsem byl, se stává nová bytost."

Kouros: "Znáš význam té přeměny? To je hlas Pána, mužského principu Vesmíru."

Skupina jiných mladíků přistoupí a mladý muž se k ním přidá. Společně čtou invokaci Koureta, při čemž si skupina a mladý muž navzájem odpovídají.

Kouros (skupina): "Abys byl Kouretem, musíš si cenit Života a nositelek Života, žen."

Mladý muž: "Pátral jsem ve svém srdci. Přísahám Životu a nositelkám Života, ženám."

Kouros: " Abys byl Kouretem, musíš spolupracovat se svými bratry. Pán nehledá válku. Pán je láska."

Mladý muž: "Pátral jsem ve svém srdci. Přísahám, že budu hledat plynoucí spolupráci a předcházet agresi."

Když skončí, skáčou, protože jsou k tomu vyzvání. (Jde o tradici Kouretů, kteří tančili extatický skákavý tanec, skákání z radosti ze života, z mužské síly). Potom se Kouretové dívají na matku, které mladý muž říká:

"Děkuji ti za to, žes mi dala příležitost žít. Zaklepal jsem na dveře a tys mě vpustila. Hladověl jsem a tys mě živila. Byl jsem osamělý a tys mě milovala. Jsi opravdu Bohyní vtělenou mezi námi."

Matka odpovídá:

"Loučím se s tebou, mé dítě, které jsi tak dobře rostlo z mého lůna do dětství. Vítej, mladý muži, který se ke mne vracíš jako přítel a spojenec ve všech dobrodružstvích Života. (Daruje mu prsten.) Přijmi tento prsten, aby ti připomínal, že i když jsi odešel, naše spojení zůstane na věky."

Tenhle prsten přijetí je stříbrný kroužek. Může být tenký nebo silný, jak vkus a peníze dovolí. Stříbro zastupuje síly Měsíce, který ovládá spojení elementem vody (plynoucí spojení) a život všeobecně.

Potom nastávají velké hody a spousta zpěvu. Matka je uctívána spolu se synem.

                    (Vyňato ze Svaté Knihy Ženských Mystérií)

 

 

Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na

 

Související články:
Bohyně a čarodějky (09.06.2006)
Ženy versus muži (14.03.2006)
Bohyně a čarodějky (15.02.2006)
Zemřela Monica Sjöö (06.11.2005)
Mystérium Kréty (15.07.2005)
Chvála ženy (08.07.2005)
Seminář pro ženy (11.05.2005)
Krchnička - aneb moc Tvé levé ruky (09.12.2004)
Třináctá komnata (27.11.2004)
Oslava ženy (24.11.2004)
Sebepožehnání (22.11.2004)
Vzývání božstva (08.11.2004)
Radost ze života (02.11.2004)
Ženy, přineste zprávy (01.11.2004)
Cesta k temné Bohyni (20.10.2004)
Monica Sjöö: Marx a matriarchát (06.10.2004)
Jeskyně (1.) (07.09.2004)
Vzpomínka na FESTIVAL BOHYNĚ (20.08.2004)
Řeč Bohyně - Bohyně na Krétě IV. (26.07.2004)
Zázračný strom - Bohyně na Krétě III. (23.07.2004)
Ochutnej sladkost života - Bohyně na Krétě II. (22.07.2004)
Nahoru do hloubi Země - Bohyně na Krétě I. (21.07.2004)
Mystérium krétské Bohyně - dovolená na Krétě pro ženy v září 2004 (20.07.2004)
Uzemnit se v Gaie (06.07.2004)
Oslava svátku Lammas (29.06.2004)
Moudrá krev (21.06.2004)
Američanka ve Věstonicích a jiné Venuše (18.06.2004)
Zpívají Tvoji píseň (12.06.2004)
Vzývání božstva (08.06.2004)
Fotografie z Festivalu Bohyně 2004 od Valpi (19.05.2004)
Fotografie z Festivalu Bohyně 2004 (14.05.2004)
Posvátná místa neolitické Bohyně v Evropě (30.04.2004)
Festival Bohyně - rej ženského principu (08.04.2004)
Program Festivalu Bohyně 2004 (07.04.2004)
Festival Bohyně 2004 (29.03.2004)
Tisíc tváří Ženy (24.03.2004)
Tančení se Starhawk (17.03.2004)
Daimon - hledání ženiny vášnivé duše (2.) (08.03.2004)
Daimon - hledání ženiny vášnivé duše (1.) (03.03.2004)
Rituál sebepřijetí (27.02.2004)
Meditace Ty jsi Bohyně (18.02.2004)
Rituální chuťovky (02.02.2004)
Meditace: Jak vidět, slyšet a cítit Zdroj (17.12.2003)
Rituál jako stavební jednotka nové kultury (15.12.2003)
Šamanka, kněžka, čarodějnice: Země je mým tělem (05.12.2003)
Vyrobte si kopřivovou panenku (03.12.2003)
Sebezasvěcení kněžky Bast (01.12.2003)
Cornwall - země Bohyně (28.11.2003)
Strach mít sílu (27.11.2003)
Kdo nebo co je Bohyně? (25.11.2003)
Cesta Luny (25.11.2003)
Ta s oběma prsy (21.11.2003)
[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
Celý článek | Zpět | Komentářů: 1 | Informační e-mailVytisknout článek


Komentovat článek     

Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihláąený a mít nastavený odběr info-mailů.


 

NAHORU | Hlavní stránka

kulatý roh  Sdružení za obnovu národní suverenitykulatý roh

Kudy z krize


kulatý roh  Přihlášený čtenářkulatý roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatý roh  Aktualitykulatý roh
Vzhledem současné situaci pozastaveno


Aischylos:
„První obětí každé války je pravda.“


WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.2RC8 - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!