Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 07. 07. 2020     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatý roh  Náhodný citátkulatý roh
Nositel Nobelovy ceny v oboru lékařství D. Varelly, onkolog z Brazílie:
V dnešním světě se investuje pětkrát víc do léků na mužskou potenci a do silikonů pro ženy, než do léčení pacientů trpících Alzheimerovou chorobou.
Proto budeme mít za pár roků stařenky s velkým poprsím a stařečky s tvrdým penisem, ale nikdo z nich si nebude pamatovat, na co to je.

kulatý roh  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatý roh  Přehled rubrikkulatý roh

kulatý roh  Nejčtenějšíkulatý roh
Aktuální stav
(12. 01. 2018, 2497x)
Naslouchejte si každou vteřinou
(02. 11. 2017, 2471x)
Svět se mění
(19. 11. 2017, 2460x)
Nejsme připraveni
(27. 09. 2017, 2359x)

kulatý roh  Počasí, Slunce, Lunakulatý roh

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatý roh  O Jitřní zemikulatý roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Sebepoznání

* Neblbněte mi hlavu, člověče!


Válek Roman - Sebepoznání - 03. 01. 2006 (4019 přečtení)

Lenin řekl: Učit se, učit se, učit se. A Brad Warner mu odpověděl: Pochybovat, pochybovat, pochybovat.

Když jsem otevřel knihu Brada Warnera Hardcore Zen, na první stránce stálo, že bychom  neměli nikomu a ničemu věřit, včetně jeho knihy. Zajásal jsem, hurá, řekl jsem si, není to podvodník. Podvodníci do nebe vyzdvihují svá slova, své myšlenky, pravý učitel do nebe vyzdvihuje skutečnost, která je nezávislá na slovech. Takže pravý učitel někdy říká, že bychom jeho knihy měli spálit nebo že v nich není nic, co bychom si měli pamatovat a podobně.
 
Takže když čtete moje eseje, doufám, že nevěříte tomu, co píšu. Nejde o to, že bych lhal, to doufám nelžu. Opravdu jsem byl v roce 1992 v Americe. Ale jde o to, že žádná slova, ať jsou sebepřesnější, nemohou nahradit naši vlastní zkušenost. Když mi někdo řekne: „Nemáš pravdu“, tak to skoro strefil. Mohl bych souhlasit, ano, nemám pravdu. Ale ani tvrzení, že nemám pravdu, nezasahuje přesně cíl.  Daleko, blízko, od pravdy… A jsme u toho, u toho, že jazyk je zapeklitá věc. Co je to „mít“ a co je to „nemít“ a co je to „pravda“? V minulém článku jsem se snažil vysvětlit zkušenost štěstí, které je nepodmíněné, nezávislé na okolnostech. A nakonec jsem to musel vzdát s tím, že toto štěstí nelze popsat ani vysvětlit. Nakonec jsem musel vykouknout z okna a spatřit sníh na střeše protějšího domu. A zrovnatak  když čteme knihy o buddhismu, nakonec je musíme zavřít a zapomenout na všechno, co jsme četli a vykouknout z okna a něco opravdu zažít. A právě to je jedna z věcí, na které v buddhismu záleží – neměli bychom svůj život utopit v pojmech.  
 
Možná si neuvědomujeme, jak samozřejmě a bez skrupulí zacházíme se slovy, aniž bychom se zamysleli nad jejich pravým významem. Vezměte si třeba slovo „čas“. Co se komu vybaví, když se řekne „čas“. Někdo si představí hodinky, někdo povzdechne, už deset let jsem vdova, někdo vykřikne, jéje, za pět minut mám schůzi… Vidíme, že pro každého je slovo „čas“ jen nějakou asociací a nikdo si pod tím nepředstaví čas jako takový. Protože čas jako takový neexistuje. Umím si představit nadšeného fyzika nebo filozofa, jak protestují: Tak moment, to nejde jen tak odbýt! Jaképak „neexistuje“. Ale když budou vědci zkoumat problematiku času opravdu poctivě, a oni se o to také snaží, narazí nakonec na nedostatek informací. Vždycky se doberou jen nějaké teorie, která je závislá na dostupných informacích, ale nikdy nepřijdou času na kloub. Einstein problematiku času pouze posunul o velký kus dál, ale pochybuju o tom, že otázku času vyřešil jednou provždy a pokud vím, tak nic takového ani netvrdil. V každém případě lidé dnes přes veškerý pokrok nejsou schopni definovat čas. A přestože ani věda není schopná definovat čas, vnímáme náš život jako plynoucí v čase a se slzou v oku vzpomínáme na minulost a s napětím očekáváme budoucnost. 
 
Vidíme, že ačkoli používáme pojmy jaksi samozřejmě, když se nad nimi opravdu zamyslíme, nedobereme se k žádnému kloudnému závěru, co ty pojmy znamenají. Zdá se, že jazyk slouží pouze k povzbuzení druhých k tomu, aby něco dělali nebo nedělali, ale nikdy nemůže nahradit skutečnost. Minulý týden jsem jel lyžovat. Na začátku tohoto skutečného prožitku lyžování ale bylo slovo. Pojeďme lyžovat. Byla to jen představa. A najednou si obuju přeskáče, nasadím lyže, popadnu hůlky a vyrážím z kopce dolů. Lyžuju. Ale co to vlastně je „lyžovat“? Když chceme zjistit, v čem spočívá sjezdové lyžování, musíme vzít v úvahu nejrůznější složky, které jsou jeho nedílnou součástí. Sníh, lyže, pohyb těla, je to z kopce, nikoliv do kopce, to by pak musely být běžky… Vidíme, že prožitek lyžování se skládá z mnoha částí a teprve v harmonickém fungování těchto součástí dochází k vlastnímu lyžování. Stačí, abyste najeli na nějaké místo, kde je jenom tráva,  a je po lyžování. Stačí, abyste se srazili s jiným lyžařem a vaše lyže se odepnuly a odletěly stranou a je po lyžování.  Když ale lyžujeme, neříkáme si „lyžuju“. Zkuste si během lyžování pořád říkat „lyžuju“. Budete si připadat jako blázen. Proč popisovat něco, co vlastně děláme?
 
Tak vidíme, že jazyk je pouze výměna informací o něčem, co je vlastní skutečnost, co je pravda. Když mě někdo obviní z toho, že si myslím, že jsem buddha, je to totéž, jako by mi říkal, že jsem blázen. Myslet si o sobě, že jsem buddha, je šílenství. Myšlení bych rozdělil na čtyři kategorie. Fixní myšlení, spontánní myšlení, praktické myšlení a myšlení jako nástroj dharmy čili nástroj učení o skutečném světě. Fixní myšlení znamená, že něčemu věříte. Například někdo si myslí, že jsem buddha. Myslí si to pořád a vůbec o tom nepochybuje. Takže tomu věří. Je připoután k představě, že jsem buddha. Jde o nějakou fixní představu v mysli a tato fixní představa mu brání v tom, aby byl v kontaktu s pravdou. Pak je tu spontánní myšlení. Někoho napadne, že jsem buddha, ale okamžitě takovou myšlenku zavrhne a věnuje se něčemu užitečnému. Dále je tu praktické myšlení. Kolik je hodin? Bude tři čtvrtě na čtyři. Nebo: Neviděl jste někdo toho dřevěného buddhu? Ale ano, postavila jsem ho tamhle na skříň. A nakonec tu je myšlení jako nástroj dharmy, nástroj probuzení sebe a druhých do skutečného světa. Když se Joshua ptali, jestli má pes podstatu Buddhy, Joshu odpověděl, že nemá. Ale opravdu si myslíte, že Joshu chodil po světě s myšlenkou, že pes nemá podstatu Buddhy? Joshu to neříkal proto, že by něčemu takovému věřil, ale proto, aby žáka zbavil jeho utkvělé představy o tom, že pes má podstatu Buddhy. Jeho popření mělo sloužit k otevření žákovy mysli - nikoliv tedy k tomu, aby  v žákově mysli jedna utkvělá představa vystřídala druhou. 
 
Nemůžeme zabránit myšlenkám, aby nás napadaly a někdy nás napadají neuvěřitelné hlouposti. Mě například právě teď napadlo, že jsem makak a žeru ananas na střeše budovy OSN. Takové nápady nejsou samy o sobě škodlivé. Problém nastává, když nás ty hlouposti ovládnou. Problém nastane, když si opravdu pořídím převlek makaka a vylezu v tom převleku tajně na střechu budovy OSN, abych tam snědl ananas. Pokud ale někdy na střeše budovy OSN potkáte člověka v převleku makaka, jak tam žere ananas, může se jednat o zenového mistra. Bude tropit hlouposti, aby svému žákovi z hlavy vyhnal představu, že buddhové netropí hlouposti.
 
Nicméně lidé často dávají přednost představám před skutečností,  a  proto má význam ocenit  skutečnost jako takovou.  Buddhismus mě vždycky zajímal proto, že do mě šťouchal a  říkal mi: „Poslouchej! Dívej se! Buď sám sebou! Nenech se nikým a ničím zblbnout, včetně buddhismu.“   
 
 
 
 
 
 

 

 

Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na

 

[Akt. známka: 2,14 / Počet hlasů: 7] 1 2 3 4 5
Celý článek | Zpět | Komentářů: 39 | Informační e-mailVytisknout článek


Komentovat článek     

Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihláąený a mít nastavený odběr info-mailů.


 

NAHORU | Hlavní stránka

kulatý roh  Přihlášený čtenářkulatý roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatý roh  Aktualitykulatý roh
24. 06. 2020:

Ekonomka Ilona Švihlíková: "Debata o euru se vede u nás velice povrchně. Jako kdyby jediným výsledkem eura bylo, že nemusíte do směnárny. Nebo nastupuje ‚ideologická úderka‘, kdo je proti euru, je čínský nebo ruský agent. Zcela se přitom ignoruje, jaké makroekonomické nerovnováhy euro vytváří – v EU dneska vlastně máme dvojí periférii, jižní a východní. Nehovoří se o tom, že euro zesiluje rozdíly mezi zeměmi, místo souladu přispívá k nárůstu šovinismu...
Část společnosti obsedantně nenávidí Rusko (a Čínu) a mají to jako svůj, často jediný, politický program. Tato mccarthyovská politika plní mnoho účelů – umožňuje vám útočit na každého, kdo má jiný názor, a pokusit se ho tímto způsobem umlčet, odstranit z politické konkurence...
Stupňování nelze vyloučit, protože je to karta, se kterou rády hrají veřejnoprávní média, takže se daným politikům pak zaručuje dostatečná mediální pozornost. Kromě nenávisti, kterou někteří prostě potřebují k životu, je potřeba vnímat i ekonomické zájmy. Jedním z hlavních cílů je bezesporu vyloučit ruské (a čínské) firmy ze zakázek, Dukovany počínaje, a uvolnit prostor pro jiné zahraniční ekonomické zájmy.
"

Celý článek...


21. 06. 2020:

Akce D.O.S.T.: Dost bylo Bruselu! Před 11 lety stála Akce D.O.S.T. v čele veřejných protestů proti ratifikaci Lisabonské smlouvy. Varovali jsme před společenskými důsledky eroze naší státní svrchovanosti a zesíleného útoku na naše tradice a občanské svobody. Nemýlili jsme se.
Dnes se nacházíme na dalším důležitém rozcestí.
Blížící se hospodářská krize, zesílená bezprecedentním „vypnutím“ globální ekonomiky na jaře letošního roku, má sloužit jako záminka k další centralizaci moci na úrovni EU. „Fond obnovy“ a projekt „EU nové generace“ zavádějí společné dluhy a unijní daně. Evropská unie se v případě uskutečnění této vize stane plnokrevným státem a její členské státy pouhými regionálními útvary. Význam voleb do národních parlamentů klesne na úroveň voleb do krajských zastupitelstev a politická svrchovanost České republiky se stane minulostí.
Je alarmující, že se o takto závažné věci nevede důkladná veřejná diskuse. Proto mnoho občanů naší republiky ani neví, co všechno je ve hře. Vyzýváme vládu České republiky a jejího premiéra, aby využili svého práva veta a projekt „EU nové generace“ důrazně odmítli.
V Praze dne 17. června 2020

Celá výzva...


21. 06. 2020:

Petr Žantovský: " Ve čtvrtek jsem se v iDnes dočetl, že tahle dvě veřejnoprávní média (Česká televize a Český rozhlas) společně iniciovala průzkum veřejného mínění, který se měl týkat existence a výše koncesionářských poplatků. A vítězně na nás z titulku křičí, že ‚Češi jsou pro zachování ´koncesionářský´ poplatků, výše je přiměřená‘. Už v titulku je chyba, chybí tam písmeno ch, nu ale dobrá, to se stane při rychlé práci. Nechme však titulek a pojďme na obsah...
Nešlo jen o zvýšení samotné, tedy generálním ředitelem
(ČT) opakovaně vyžadovanou nějakou další valorizaci. „Ale šlo i o rozšíření poplatků na jiné nosiče televizního kanálu, včetně telefonů, tabletů, počítačů a tak dále. Za všechno, čím můžete sledovat Českou televizi, byste měli platit. To by bylo opravdu úžasné. Vznikla by tu Česká televizní republika, velmi by to připomínalo středověkou daň z hlavy... "

Celý článek...


14. 06. 2020:

Zastupitel MČ Praha 8 Martin Cibulka: "V principu podobné věci (jako v USA) , byť s menší intenzitou, se v posledních letech dějí napříč naším bohatým a kulturním světem! Moje babička by řekla, že blbnou z nadbytku. Stačí se podívat do historie, a uvidíme, že podobné chování přichází cyklicky ve vlnách. Salonní levičáci ponoukají lůzu a vedou svůj spravedlivý boj za lepší svět. Kulisy se v čase mění, ale princip zůstává stejný. A vlastně i výsledek...
Následuje ztráta svobod, chudnutí, neúcta k soukromému majetku, neúcta k tomu, co nás předcházelo. Nedělejme si iluze, že podhoubí, které stojí za nepořádky v USA, tady nemáme! Těch dobrodějů je i tady dost, rozdíl je v tom, že jim u nás chybí odvaha. Zatím! Bohužel chybí i odvaha politiků se podobným tendencím dopředu postavit...
Přicházejí budovatelé nového světa a systém, který se evolučně vyvíjel stovky let, rozkopou, protože to udělají lépe a svět bude růžový. Nebude, pouze přibude stínů mezi hořícími požáry...
"

Celý článek...


11. 06. 2020:

Mnislav Zelený-Atapana: "Naivně jsme si mysleli, že Západ sem přichází proto, aby nás osvobodil a aby nám pomáhal. Ale od začátku mi to bylo podezřelé, protože obchodník nikam nepřichází, aby pomohl. Obchodník chce vždy vydělat, za každou cenu, i kdyby to mělo být až za pár let. Naše náruč byla otevřená až příliš. To, že jsme ztratili soběstačnost ve všem, je tragické. A zvláště ve strategických záležitostech, jako je voda, jídlo, léky a podobně...
V devětaosmdesátém jsem se smál, když se u nás říkalo, jaké máme špatné výrobky, potraviny, salámy jak jsou hnusné... Ale jak se otevřely hranice, tak Rakušáci jezdili na jižní Moravu a skupovali je v obrovském množství...
"

Celý článek...




WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.3a - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!