Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 24. 02. 2020     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatĂ˝ roh  Náhodný citátkulatĂ˝ roh
Václav Klaus:
Náš úkol byl ne zajistit každému štěstí a bohatství, náš úkol byl změnit politický, ekonomický, sociální systém z komunismu v něco docela jiného a to se stoprocentně podařilo. Kdyby byli všichni se vším spokojeni, tak svět končí, protože by nebyla sebemenší motivace něco dělat.

kulatĂ˝ roh  Hlavní menukulatĂ˝ roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatĂ˝ roh  Přehled rubrikkulatĂ˝ roh

kulatĂ˝ roh  NejčtenějšíkulatĂ˝ roh
Mayský sněm promlouvá
(01. 04. 2017, 2612x)
Cesta dále
(27. 02. 2017, 2418x)
Mayský sněm
(12. 03. 2017, 2368x)
Mayská poselství
(12. 03. 2017, 2308x)

kulatĂ˝ roh  Počasí, Slunce, LunakulatĂ˝ roh
 
Předpověď pro ČR 1.den title= Předpověď pro ČR 2.den Předpověď pro ČR 3.den
 

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatĂ˝ roh  O Jitřní zemikulatĂ˝ roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Jóga

* Ambivalence není schizofrenie


Vacek Jiří - Jóga - 03. 11. 2004 (8648 přečtení)

Elohim v Jitřní zemi (v komentáři k článku "Co člověk může dělat?:-)" - pozn. J.Š.) tvrdí, že ego jsme my sami a že proto není možné, abychom toužili součně po dvou zcela odlišných věcech, jako je například svět a vysvobození. Byla by to prý duševní nemoc - schizofranie. Velmi se mýlí...

Za prvé my nejsme ego, ale pravé Já, sat-čit ánanda, atman, Kristus, naše buddhovská podstata, tao. Ego je naše nepravé já, které vytváří ztotožnění ryzího vědomí, kterým jsme s hmotným tělem a myslí.

Naše pravé Já nic nechce ani chtít nemůže. Chce ego a to svou myslí. Je zcela běžné, že mysl chce současně mnoho věcí naráz a současně také mnoho věcí nechce a dokonce se jich bojí. Mnoho těchto přání a tužeb je dokonce navzájem protichůdných: chtěli bychom například v něčem vyniknout, ale nechce se nám cvičit nebo pijeme, ale chtěli bychom se této závislosti zbavit a to vše současně.

Toto chtění i nechtění jsou jednotlivé myšlenky nebo city ega. Domýšleno do důsledků, ego samo nic nechce, ale vytváří a chová jednotlivé myšlenky a city, které něco chtějí nebo nechtějí. Pokud jsme nezaujatými pozorovateli mysli, můžeme tyto jednotlivé city a myšlenky jasně pozorovat. Existují samostatně, jedny nezávisle na druhých, vznikají, trvají a mizí. Často jsou navzájem protichůdné. Ty z rozumu nám říkají: musíš udělat to či ono, cit nebo touha jsou proti a my jsme jimi zmítáni a nemůžeme se rozhodnout. Jsou-li tyto protivné sklony silné a vztahují-li se k podstatným životním záležitostem, pak dochází k hlubokým vnitřním konfliktům až k rozpolcení.

Psychologové tento vnitřní rozpor dobře znají a mají pro něho odborný název: ambivalence. Označuje stav, kdy současně něco chceme a nechceme, současně něco nenávidíme i máme rádi. Často také jeden z těch dvou rozporných a protikladných sklonů zatlačíme do podvědomí a proto si jej nejsme vědomi, ale existuje dále a ovlivňuje nás podvědomě.

Takže je pravda, že můžeme současně něco chtít i nechtít, milovat i nenávidět a není to nemoc. Schizofrenie je něco zcela jiného.

Důležité je vědět, že Já nic nechce a dokonce ani ego samo ne, ale že pouze pěstuje ve své mysli myšlenky a city, které si něco přejí nebo naopak nepřejí. My, ani naše Já ani ego nejsme žádnou myšlenkou ani citem. My je jen vytváříme a chováme. Jsou našimi výtvory. Ve stavu nevědomosti jim však plně podléháme, protože jsou skutečnými mocnými silami. Pokud se dokážeme od nich odtáhnout do vědomí, poznáváme výše uvedenou pravdu a přímo je nazíráme jako jednotlivé výrony energie naší mysli. Pak také máme možnost je ovládat a nikoliv jim otročit. Předpokladem je pochopit výše uvedenou zákonitost a umění být nezúčastněným pozorovatelem mysli. Pochopit způsoby mysli, jakými nás svými výtvory ovládá, je nesmírně důležité pro zdar naší stezky. Ambivalence je jedním z nich. Je běžné, že vše zlé a se stezkou v rozporu strkáme do podvědomí a propadáme přesvědčení, že jsme dobří a celou bytostí toužíme po Bohu. Kdyby tomu tak bylo, rychlý úspěch na stezce by byl nevyhnutelný. Proč tomu tak není, je zřejmé. Viníkem je ambivalence. Často Boha současně více nechceme než chceme.

Názorným příkladem ambivalence je chování většiny hledajících. Některé jejich tužby směřují k poznání a k vysvobození, jiné do světa. Pokud chtějí ve světě uplatnit například své schopnosti a prosadit se nebo se upínají na šťastný rodinný život, ať si pak nestěžují na jógu ani na stezku poznání a netvrdí, že je neúčinná, nic neřeší a že proto potřebuje vylepšit a podobně.

Kdo neplní podmínky jógy zejména tak zásadní jako je odpoutanost od světa a nelpění na něm, nemůžeme na stezce očekávat trvale dobré výsledky ani tehdy, když hodně medituje. Stezka zdaleka není jen v klidu prováděná átmavičára nebo meditace. Jestliže lidé, kteří neplní základní podmínky jógy, jsou z ní zklamáni a viní její praxi z nedokonalosti a prohlašují nutnost jejího vylepšení, jsou zaslepeni právě svou ambivalencí a nedostatkem pravé touhy. Nejsou schopni ani ochotni dát stezce vše a hlavně sebe. Vina je na nich a nikoliv v nedokonalosti jógy: neplní požadavky stezky a ještě ji očerňují. Nechtějí se podřizovat její zákonitostí, ale naopak, pravidla stezky se mají přizpůsobovat jim, aby si mohli s egem užívat světa a současně žít v poznání a dosáhnout vysvobození. Zapomínají zcela, že poznání je totéž, co rozpuštění ega s jeho všemi tužbami a vysvobození je vysvobozením právě ze světa, který si tak horlivě chtějí užívat.

Každý má jistě právo ?na svou pravdu?. Jestliže si někdo plete schizofrenii s ambivalencí a navíc tvrdí, že ambivalence neexistuje, takovou svou ?pravdou? jen prostým důvěřivcům škodí a to tím víc, čím víc ze sebe ?dělá? autoritu.

 

 

Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na

 

Související články:
VIRUS MARIČI (05.12.2005)
Zádušní mše za dr. Eduarda Tomáše (02.11.2005)
Životopis Míly a Eduarda Tomášových (31.10.2005)
Jak jsem hledal Boha a nalezl Jiřího Vacka (30.10.2005)
Ing. Jiří Vacek (06.10.2005)
Na závěr to, co bylo na počátku (21.09.2005)
Osvícené ego ?mistra? Vacka (21.09.2005)
O DUCHOVNÍM MISTROVSTVÍ (21.09.2005)
Duchovní mistr a pan Pařík (21.09.2005)
Reakce na dopis Ing. Jiřího Vacka (20.09.2005)
Otevřený dopis panu Vackovi (18.09.2005)
Od mystiky k mystifikaci ?a zpět (17.09.2005)
Další dopis Jiřímu Vackovi (12.09.2005)
Pro Jiřího Vacka, osobně (12.09.2005)
Jde skutečně o objektivní kritiku? (04.09.2005)
Zamyšlení nad komentáři k textu Jiřího Vacka ?Vrátit mysl Já? (27.08.2005)
Od Mirky Pettingerové (22.08.2005)
K diskuzi o Jiřím Vackovi (22.08.2005)
Jak jsem hledal sebe a nalezl boha (16.08.2005)
Vědomí (11.08.2005)
Pozitivní výsledek diskuse o nejvyšší józe. (06.03.2005)
Všem kritikům a pomlouvačům Mistra Jiřího Vacka (05.03.2005)
Komentář na komentáře (23.02.2005)
Dopis Jiřímu Vackovi (21.01.2005)
Nesmyslné boje (02.12.2004)
Mistři nás klamou? (12.11.2004)
Každý má svou pravdu nebo je jen jedna pravda? (26.09.2004)
Vlastní zkušenost (18.09.2004)
Spásné a nespásné vásany (16.09.2004)
Co člověk může dělat? :-) (06.09.2004)
Teorie a praxe na duchovní cestě (02.09.2004)
Átmavičára jako únik? Smutné nedorozumění (01.09.2004)
Átmavičára nebo lókavičára (24.08.2004)
Reakce na neutěšený stav hledajících (11.08.2004)
Nepochopení mezi lidmi (10.08.2004)
Neutěšený stav většiny hledajících (06.08.2004)
Átmavičára jako únik (15.07.2004)
[Akt. známka: 1,00 / Počet hlasů: 1] 1 2 3 4 5
Celý článek | Zpět | Komentářů: 7 | Informační e-mailVytisknout článek


Komentovat článek     

Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihlášený a mít nastavený odběr info-mailů.


 

NAHORU | Hlavní stránka

kulatĂ˝ roh  Přihlášený čtenářkulatĂ˝ roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatĂ˝ roh  AktualitykulatĂ˝ roh
13. 11. 2019:

Tereza Spencerová: "Moralesova demise přišla pouhý týden poté, co zamítl německému koncernu těžbu lithia s tím, že lithium ?patří bolivijskému lidu?? západní a prozápadní mainstream mezitím dál odmítá nazývat puč pučem, očividně podle pravidla, že co je dobré pro Západ, nikdy pučem nemůže být?"

Celý článek...


13. 11. 2019:

Advokát Jaroslav Ortman: "Jestli odkazem listopadu 89 má být, že neuznáváme svobodné volby, že neuznáváme vítěze voleb a že mají odstoupit pod tlakem ulice, tak potom organizátorům nejde o listopad. Pak jim jde v podstatě o revoluční únor 1948, kdy ulice diktovala a vytvářela akční výbory Národní fronty, zavírala lidi, svrhávala je z funkcí, advokáty vyhazovala z Advokátní komory. To je pro mě naprosto nepřijatelné a tyhle metody neuznávám. A tvrdím, že je to faleš, faleš, faleš, a pokud někdo vyzývá k takovým krokům, tak patří buď do blázince, nebo by se nad jeho výzvami měly zamyslet orgány činné v trestním řízení."

Celý článek...


05. 11. 2019:

Nekorektní blog Petra Kubáče: "klimatický summit" se stěhuje potřetí, tentokrát do Madridu. Ve Španělsku protesty nehrozí, protože v tomto "demokratickém" státě dostanete za pořádání referenda víc než v Jižní Americe za terorismus a vraždy. Takže letecké palivo přece jen bude spáleno. Pozoruhodná je situace Grety Thurnbergové, protože plout na plachetinici (i miliardářské kevlarové) Atlantikem do Evropy v listopadu je poukázka na smrt v bouři. Proto bude zlý skřítek šetřit CO2 tak, že přijme španělskou pomoc a pojede jejich velkou, železnou (patrně vojenskou) lodí s táákhle velkým naftovým motorem běžícím nepřetžitě během celé (více než) týden trvající cesty...

Celý článek...


01. 11. 2019:

Neviditelný pes: Pirátka Krausová se schází s trestně stíhaným šéfem reklamky JCDecaux Tenzerem, přičemž pirát Michálek se snaží svoji přítelkyni z maléru vytáhnout, což je zcela pochopitelné, důvody jsou zcela jasné, a odskákat to má z důvodů ne zcela pochopitelných Mikuláš Ferjenčík. Takto je to řečeno jazykem prostým.
Akutní případy Piráti zpravidla řeší bonzováním v Bruselu, ale v tomto případě to nepůjde. Musí si to vyřešit sami. Na to mají transparentní celopirátskou diskusi. Božínku? oni mají štěstí, že takové blbosti jsou mimo rozlišovací schopnost lidí, kteří chodí do práce, mají rodinu, řeší děti a složenky a na luštění ptydepe nemají čas. Aférku Krausové a Michálka a Tenzera nebudou voliči vnímat. Tu vnímají ti, kdo je nevolí, stejně to fungue s Babišem...

Celý článek...


31. 10. 2019:

Zástupce ombudsmanky Stanislav Křeček: "Co dříve řekl učitel, nebo jiná obecně vážená osobnost, bylo bráno jako jisté měřítko hodnot, obecného vkusu a morálky. Kdo je dnes takovou osobností? Považuje se za ni každý a nazývá se to svobodou. Jsem vždy spíše pobaven, kolik ústavních právníků a politologů se objeví na sociálních sítích v souvislosti s jakýmkoliv právním nebo politickým problémem. Oni neříkají svůj názor, což by jistě bylo možné a vhodné, ale soudí jiné za to, že nesdílejí jejich představu o věci...
...poněkud přehlížíme tu část nenávistných projevů, které signalizují vážnější problémy ve společnosti. Sociální rozdíly nás mohou více ohrozit než nějaké výkřiky omezených hlupáků... Stovky milionů lidí žijí v naprosté chudobě, zatímco pár desítek miliardářů neví, kam s penězi...
"

Celý článek...


28. 10. 2019:

Hudebník Petr Štěpánek: "Bé bé bé, nepozvali nás na Hrad. Bů bů, to se řekneee! Jeden by i zaplakal. Už ale nedodávají, že kdyby je pozvali, pozvání by teatrálně odmítali, případně by zase ze slavnostního aktu demonstrativně odcházeli. Že, Mirko Stojedničko?" ...

Celý článek...


19. 10. 2019:

Komentátor Tomáš Vyoral: "Když se neznámá paní vyjádří na internetu vůči ilegálním imigrantům, nejvyšší státní zůstupce Pavel Zeman je pobouřen a angažuje se. Zatímco když starosta Řeporyjí Pavel Novotný opakovaně na internetu i jinde vyzývá a volá po smrti svých politických oponentů ? konkrétních lidí, k močení na jejich hroby a bůhví k čemu, tak soudruh Zeman mlčí. Není hate speech jako hate speech..."

Celý článek...




WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.2RC8 - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!