Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 04. 12. 2022     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatý roh  Náhodný citátkulatý roh
George Bernard Shaw:
Demokracie je posledním trikem tyranie.

kulatý roh  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatý roh  Přehled rubrikkulatý roh

kulatý roh  Nejčtenějšíkulatý roh
Odpočítávání se rozběhlo
(01. 03. 2021, 2172x)
Věřte ve svůj záměr
(04. 04. 2020, 1500x)
Toto je pouze začátek
(12. 05. 2020, 1493x)
Nový svět
(21. 04. 2020, 1447x)
Ocitáte se v bouři dění
(21. 06. 2020, 1392x)

kulatý roh  Počasí, Slunce, Lunakulatý roh

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatý roh  O Jitřní zemikulatý roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Jóga

* Jedenáct veršů o sebezkoumání


Ukázka z knihy - Jóga - 15. 09. 2006 (6605 přečtení)

Od čtenáře jsme dostali ukázku z knihy Sádhu Óm Světlo na učení Bhagavána Šrí Ramany Maháršiho. S díky zveřejňujeme.

1.      Myšlení je mentální činností, bytí není mentální činností. Když zkoumáme: "Kdo myslí?", myšlení se zastaví. Když myšlenky přestanou, máte pochybnosti o vaší existenci, zda jste "Já Jsem"? Přebývat ve vaší vlastní existenci, která svítí jako "Já jsem", jako zdroj, ze kterého všechny myšlenky vystupují, to je stavem přebývání Sama v Sobě. Proto takto přebývejte.

2.      Ten, co myslí, je duše, džíva. Ten, který existuje jako "Já Jsem", bez jediné myšlenky, je Bůh. Když myslící s velkou láskou myslí na to, co existuje pouze jako "Já Jsem", pak tato k Sama Sobě stočená myšlenka se stane Vědomím, oproštěným od myšlenek, a to zničí všechny myšlenky. Když myslící zhyne spolu se všemi svými myšlenkami, pak zůstává svítící stav přebývání "Já Jsem", což je stavem spojení se Šivou, Bohem.

3.      Kdo si myslí "já jsem ten a ten", ten je pouhou myšlenkou, jako jiná myšlenka. Ale ze všech myšlenek myšlenka "já jsem ten a ten" - je jediná první. Duše, která myslí "já jsem ten a ten" je pouze odrazem našeho skutečného Já. Duše, která myslí "já jsem ten a ten" je pouhým zrcadlením našeho pravého Já átmanu. Když přebýváme a svítíme jako náš átman, pak se myšlenka "já jsem ten a ten" neprojeví.

4.      V bezesném spánku myšlenka "já jsem ten a ten" vůbec neexistuje. Také v pravém stavu poznání Sebe Sama myšlenka "já jsem ten a ten" také neexistuje. Avšak ve stavech bdění a snění, které vznikají mezi temnotou spánku a čistým světlem poznání Sebe Sama se zdá, že myšlenka "já jsem toto tělo" vystoupí a zase zaniká. Proto toto omezené já není skutečné, je to pouhá myšlenka.

5.      Prospívání "já" znamená prospívání bídy. Ono "já" je to, co se nazývá egem. Toto ego - já vzniká a prospívá, protože neprovádíme sebezkoumání. Když zkoumáme "Kdo je ono já?" a přitom bedlivě zkoumáme pocit "já", aniž bychom si všímali doplnění "toho a toho", s kterým bývá smíchán, pak onen doplněk zmizí, protože opravdovou existenci postrádá.

6.      Druhé a třetí osoby, tj. poznávané objekty, žijí pouze na základě první osoby poznávajícího subjektu, který je jejich kořenem. Když mysl, která neustále kolísá, jelikož si všímá druhých a třetích osob, se stočí dovnitř a zpozorní k první osobě, která vystupuje jako "já jsem ten a ten", pak přídavek "ten a ten" přestane existovat a átman, který vždy existuje jako "Já Jsem" začne spontánně svítit. Átman, který je nezničitelným základem první osoby, ten jedině je pravým poznáním (džňánou).

7.      Myslet na druhé a třetí osoby je nerozumností, protože pozorností k druhým a třetím osobám vyvstane a naroste mentální aktivita. Když však věnujeme pozornost první osobě, pak tím provádíme sebevraždu našeho ega, protože samotným zkoumáním první osoby ego samo od sebe zmírá.

8.      Je čirou nevědomostí věnovat pozornost druhým a třetím osobám, namísto abychom ji stočili a věnovali ji "já", pocitu první osoby, který vždy každý zažívá. Když se zeptáte, zda není pozornost věnovaná egu pozorností, která je také založená na nevědomosti, a proč bychom si toho tedy měli všímat, pak vyslechněte následující:

9.      Proč je ego zničeno, když ho zkoumáme pomocí "Kdo jsem já?"? Protože já myšlenka je odraženým paprskem uvědomování Sebe Sama a proto na rozdíl od jiných myšlenek, které postrádají spojení s Vědomím, je tato přímo spojena se svým zdrojem. Proto, když se naše pozornost hlouběji a hlouběji noří sledováním odraženého paprsku "Já", délka tohoto odraženého paprsku se bude krátit, až se nakonec scvrkne v nic. Když ztotožnění s egem "já jsem ten a ten" tímto zmizí, pak vědomí, které bude svítit jako "Já jsem Já" - představuje pravé poznání átmanu.

10.  Nemyslete ve smyslu "to musím jedině já udělat". Nic není vámi činěno, protože vy prostě ničím nejste. Když budete tuto pravdu znát hned od začátku, pak zcela odpadne vaše vystupování "já jsem konající" a všechny činnosti nastanou samy od sebe a vy zůstanete v neměnném míru.

11.  Když budeme zkoumat "Co je realitou, která vždy existuje?", pak zjistíme, že na tomto světě není nic skutečné. Jelikož jedině átman je skutečný, nechť mentálně zamítneme všechno jiné a neotřesitelně přebývejme jako ona Skutečnost, která zůstává svítit jako jediné "Já Jsem". Toto je jediná služba, kterou nám uložil Pán Ramana, který stále přebývá jako věčný átman.

Pozn.: Šrí Bhagaván říká ve verši 29 Upadéša Undijar (Upadéša Sáram): "Přebývat v tomto stavu, když jsme dosáhli svrchovaného blaha, které je oproštěné od nesvobody i osvobození, to představuje přebývání ve službě Bohu". 

Z knihy Světlo na učení Bhagavána Šrí Ramana Maháršiho, Sádhu Óm

 

 

Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na

 

Související články:
Modlitba pro spásu duše (21.11.2010)
Nesuď - neznáš celý příběh! (17.02.2010)
Víte kdo to je? (06.12.2008)
Zasej myšlenku... (06.12.2008)
Tři síta (01.12.2008)
Smlouva o vtělení (11.11.2007)
Mudrování - aneb - Moudra. (10.11.2007)
Co je mysl? Mysl není věc, ale událost. (25.09.2007)
POHÁDKA? (19.07.2007)
Ašókovy nápisy (5.) (16.07.2007)
Ašókovy nápisy (4.) (09.07.2007)
Ašókovy nápisy (3.) (06.07.2007)
Ašókovy nápisy (2.) (01.07.2007)
Ašókovy nápisy (1.) (28.06.2007)
Daniel Keyes: Růže pro Algernon (2.) (07.06.2007)
Daniel Keyes: Růže pro Algernon (1.) (07.06.2007)
Kamarádi (24.05.2007)
Zahradník 4. (07.05.2007)
Zahradník 3. (03.05.2007)
Zahradník 2. (29.04.2007)
Zahradník 1. (22.04.2007)
Dva vlci (20.04.2007)
Jednoho dne se Bůh zeptal Sv. Františka... (12.04.2007)
Cesta pokojného bojovníka (2.) (20.02.2007)
Cesta pokojného bojovníka (18.02.2007)
Sokrates (03.02.2007)
Interview s Bohem (18.12.2003)
[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
Celý článek | Zpět | Komentářů: 28 | Informační e-mailVytisknout článek


Komentovat článek     

Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihláąený a mít nastavený odběr info-mailů.


 

NAHORU | Hlavní stránka

kulatý roh  Sdružení za obnovu národní suverenitykulatý roh

Kudy z krize


kulatý roh  Přihlášený čtenářkulatý roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatý roh  Aktualitykulatý roh
Vzhledem současné situaci pozastaveno


Aischylos:
„První obětí každé války je pravda.“


WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.3a - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!