Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 25. 01. 2021     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatý roh  Náhodný citátkulatý roh
Thúkidides:
Impérium se nakonec stává chorobou. Právě ta zabila Athénskou demokracii.

kulatý roh  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatý roh  Přehled rubrikkulatý roh

kulatý roh  Nejčtenějšíkulatý roh
Spojení duší
(23. 08. 2018, 2658x)
Co nás provází
(29. 01. 2018, 2504x)
Zaměření se na odpuštění
(15. 02. 2018, 2150x)
Oddělení zrna od plev
(13. 07. 2018, 2111x)
Sto jedna dní
(27. 02. 2018, 2095x)

kulatý roh  Počasí, Slunce, Lunakulatý roh

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatý roh  O Jitřní zemikulatý roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Witchcraft

* Šamanka, kněžka, čarodějnice: Země je mým tělem


Valpurga (Bohyně) - Witchcraft - 05. 12. 2003 (11001 přečtení)

Red Moon, Miranda Gray se v článku věnují Ženám, čarodějkám, kněžkám Bohyně Matky. Se svolením Valpi převzato ze stránek Bohyně a doplněno o nabodeníčka.

Žena, která si uvědomí svůj (menstruační) cyklus a jeho energie také pozná neviditelnou úroveň života. Udržuje tak intuitivní pojítko mezi energiemi života, narození a smrti a vnímá božství v zemi a v sobě. Z tohoto vědomí žena komunikuje nejen s viditelnými a všedními, ale také s neviditelnými a duchovními aspekty svého života.

Skrze tyto měsíční změněné stavy vědomí šamanky a později kněžky přinášely své energie, vhledy a spojení s božstvím do fyzického světa a své komunity. Léčení, magie, věštění, inspirace a přežití, to vše pocházelo z jejich schopnosti pocítit oba světy, cestovat mezi nimi a přenést své zážitky z jednoho do druhého.

Nárůst vlády mužů ve společnosti a náboženství vedl k úpadku postavení šamanek a kněžek, až nakonec muži úplně převzali jejich úkol a role. Role kněžky byla tak dokonale potlačena, že aktivní pozice ženy v náboženské struktuře úplně vymizela. Méně organizovaná role "moudré ženy" nebo čarodějnice nadále pokračovala v utajení a stala se posledním pojítkem s pradávnými matriarchálními náboženstvími. Vesnická čarodějnice se vyznala v přírodních kouzlech, léčení, vztazích a dokázala pracovat se svým menstruačním cyklem, ročními obdobími a svým vnitřním, intuitivním já. Nabídla pomoc a vedení v přechodech života a smrti, zasvěcovala a transformovala skrze rituály přechodu a vedla extatické obřady, které přinášely propojení, plodnost a inspiraci jejím lidem.

Vesnická čarodějnice nabízela rovnováhu ženského vědomí a energii ve společnosti a náboženství ovládanými muži. Tyto ženské síly byly bohužel vnímané jako hrozba mužské struktuře a středověké hony na čarodějnice v podstatě vymazaly tradice čarodějnice či moudré ženy ze společnosti. Útokem na čarodějnice jejich pronásledovatelé uznávali moc těchto žen, ale praktické zničení úlohy čarodějnictví bylo spíše následkem společnosti, která později úplně popřela tyto ženské síly. Čarodějnice se stala předmětem výsměchu, zobrazovaná v dětských knížkách a v souvislosti s Halloween nebo "pálením čarodějnic" jako komická figura. Původní tresty chycených žen a pozdější indoktrinace strachu a hanby odvrátila ženy od vyjadřování schopnosti a potřeb, které by tradici obnovily. Přímé následky honu na čarodějnice můžeme cítit i dnes v nedostatku jakýchkoliv přijatých duchovních učení, archetypů nebo tradici ve společnosti, které by uznaly ženskou přirozenost a energie, či dokonce nabídly vedení v jejich využívání.

Výsledek popření jakéhokoliv aktivního zážitku jejich spirituality pro ženy je ten, že ony samy přijímají mužsky strukturované a ovládané náboženství, bez jakékoli potuchy o jejich vlastní vnitřní duchovnosti. Aby si žena tuto spiritualitu uvědomila, musí se postavit mimo mužské náboženství a většinu náboženské komunity - akt velmi složitý, pokud byla vychovaná v mužském náboženství bez konceptu čehokoli mimo něj; a nahánějící strach kvůli neexistenci tradice a vedení. Zdrcení spirituality orientované na ženu je poměrně nedávné v historii lidstva, ale podařilo se tak dokonale, že jsou nám zanechány pouze stopy v západním folklóru, archeologii, mýtech a legendách a v potřebě, kterou ženy nadále cítí.

Spolu se vzrůstem postavení žen ve 20.století se probudila také rostoucí potřeba vyjádřit ženskou spiritualitu v uznané formě. Pod nátlakem žen některé křesťanské církve přijaly ženy do duchovních postavení, ale zatímco toto uznává ženy jakožto duchovně uvědomělé, neguje to jejich femininitu. Pojem "duchovní", "farářka" atd, ve srovnání s pojmem "kněžka" dělá ze ženy "čestného člena" mužské struktury a ignoruje ženskou přirozenost a energie, které ona vtěluje. Žena nemůže jako "duchovní" uplatnit dary svého ženství, ale je to právě její femininita a sexualita, které ji pojí s vědomím božství, s rytmy přírody a vesmíru. Kněžství nabízí ženám uznanou duchovní roli, ale nic víc. Schopnost být duchovní bytostí je vrozená v přirozenosti a těle ženy.

Schopnosti kněžky - moudré ženy - šamanky - čarodějnice zprostředkovávat božské síly je vlastní všem ženám a vychází z jejich sebepoznání. Stát se kněžkou znamená pátrat uvnitř. Představa ženy držící pohár má jiný význam než když jej drží muž, ať už toto je uznané vědomě či nevědomě, a možná to je důvod, který působí mužský strach, že ženy "přeberou" jejich náboženství. Vzniká potřeba znovuoživit obě představy, které by měly být v rovnováze a slučitelné, každá z nich sama sebou. Mýtus mužství a mýtus ženství nejsou jedno a to samé, ale zároveň nejsou oddělené, jsou propletené ve složité rovnováze a harmonii.

V minulosti byla měsíční povaha žen uznávaná a demonstrovala spojení mezi ženou a vesmírem. Žena skrze své tělo intuitivně prožila propojení veškerého života, neexistenci rozdílu mezi božstvím a stvořením, a cyklus života, smrti a přerodu. Tato uvědomění nám v moderní společnosti chybí a je těžké je pochopit, pokud nejsou zažitá přímo skrze tělo pro ženu, a skrze ženu pro muže. V dnešní společnosti nemáme místo pro extatické tance, spiritualitu vyjádřenou skrze sexualitu a tělo i hlas věštkyně či orákula. Společnost je odříznuta od ženských sil, inspirace a empatie, které přináší růst a pochopení, odstranění strachu ze smrti a jednotu myslí, těla, stvoření a božství.

S příchodem žen do "mužského světa" ženský vzestup byl intelektuální, bez intuitivního pochopení a tvořivosti, které jsou základy jejich přirozenosti. Nemáme archetypy nebo tradice, které by vedly ženy v jejich potřebách a schopnostech v nových oblastech práce a zkušenosti. Je proto životně důležité, aby ženy napravily tento nedostatek a zažily růst a uznání společnosti ve všech aspektech své přirozenosti.

Vývoj pochopení každé jednotlivé ženy je důležitý a proto je významné i vedení přechodu od dětství po fáze ženské dospělosti. Moderní společnost přišla o většinu svých obřadů přechodu a proto je potřeba obnovit tyto rituály zasvěcení do puberty, roční a měsíční obřady a rituály transformace ve smrti a narození, má-li se společnost znovu naučit uvědomění menstruačního cyklu. Musíme napsat nové příběhy a mýty, zpívat nové písně, malovat více archetypů, chceme-li znovu ustanovit ženskou tradici. Akt tohoto probouzení znovu spojuje ženy s jejich plnou přirozeností a navrhuje uvědomění dalším generacím v naději, že už to nebude nikdy ztraceno. Nejdůležitější je ovšem skutečnost, že to vytváří prostor ve společnosti pro šamanku, moudrou ženu, orákulární kněžku, čarodějnici, léčitelku a ženu Ducha.

V mýtu "The Awakening", je Eva uznána jako bytost dvou světů, která má schopnost kráčet mezi nimi. Má červený závoj menstruace a nese v sobě síly a energie božského ženství. Tato zodpovědnost jde ruku v ruce s jejím probuzením se do plného vědomí své přirozenosti. Moderní ženě, která nechápe svůj cyklus, nezbývá než své problémy a chování pouze omlouvat menstruačním cyklem a dokonce i ty, které cyklu rozumí, nemohou za něj přijmout plnou zodpovědnost, protože společnost jim nedovoluje vyjádřit jejich plnou přirozenost.

(Red Moon, Miranda Gray)

 

 

Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na

 

Související články:
Bohyně a čarodějky (09.06.2006)
Ženy versus muži (14.03.2006)
Bohyně a čarodějky (15.02.2006)
Zemřela Monica Sjöö (06.11.2005)
Mystérium Kréty (15.07.2005)
Chvála ženy (08.07.2005)
Seminář pro ženy (11.05.2005)
Krchnička - aneb moc Tvé levé ruky (09.12.2004)
Třináctá komnata (27.11.2004)
Oslava ženy (24.11.2004)
Sebepožehnání (22.11.2004)
Vzývání božstva (08.11.2004)
Radost ze života (02.11.2004)
Ženy, přineste zprávy (01.11.2004)
Cesta k temné Bohyni (20.10.2004)
Monica Sjöö: Marx a matriarchát (06.10.2004)
Jeskyně (1.) (07.09.2004)
Vzpomínka na FESTIVAL BOHYNĚ (20.08.2004)
Řeč Bohyně - Bohyně na Krétě IV. (26.07.2004)
Zázračný strom - Bohyně na Krétě III. (23.07.2004)
Ochutnej sladkost života - Bohyně na Krétě II. (22.07.2004)
Nahoru do hloubi Země - Bohyně na Krétě I. (21.07.2004)
Mystérium krétské Bohyně - dovolená na Krétě pro ženy v září 2004 (20.07.2004)
Uzemnit se v Gaie (06.07.2004)
Oslava svátku Lammas (29.06.2004)
Moudrá krev (21.06.2004)
Američanka ve Věstonicích a jiné Venuše (18.06.2004)
Zpívají Tvoji píseň (12.06.2004)
Vzývání božstva (08.06.2004)
Fotografie z Festivalu Bohyně 2004 od Valpi (19.05.2004)
Fotografie z Festivalu Bohyně 2004 (14.05.2004)
Posvátná místa neolitické Bohyně v Evropě (30.04.2004)
Festival Bohyně - rej ženského principu (08.04.2004)
Program Festivalu Bohyně 2004 (07.04.2004)
Festival Bohyně 2004 (29.03.2004)
Tisíc tváří Ženy (24.03.2004)
Tančení se Starhawk (17.03.2004)
Daimon - hledání ženiny vášnivé duše (2.) (08.03.2004)
Daimon - hledání ženiny vášnivé duše (1.) (03.03.2004)
Rituál sebepřijetí (27.02.2004)
Meditace Ty jsi Bohyně (18.02.2004)
Rituální chuťovky (02.02.2004)
Meditace: Jak vidět, slyšet a cítit Zdroj (17.12.2003)
Rituál jako stavební jednotka nové kultury (15.12.2003)
Vyrobte si kopřivovou panenku (03.12.2003)
Sebezasvěcení kněžky Bast (01.12.2003)
Cornwall - země Bohyně (28.11.2003)
Strach mít sílu (27.11.2003)
Kdo nebo co je Bohyně? (25.11.2003)
Cesta Luny (25.11.2003)
Svatí synové (23.11.2003)
Ta s oběma prsy (21.11.2003)
[Akt. známka: 1,00 / Počet hlasů: 2] 1 2 3 4 5
Celý článek | Zpět | Komentářů: 0 | Informační e-mailVytisknout článek


Komentovat článek     

Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihláąený a mít nastavený odběr info-mailů.


 

NAHORU | Hlavní stránka

kulatý roh  Přihlášený čtenářkulatý roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatý roh  Aktualitykulatý roh
16. 11. 2020:

Profesor dr. Ivo Budil: "Bylo by nespravedlivé popírat obrovské vzepětí emocí v listopadu 1989 spjatých právě s osobou Václava Havla. Ocitl se zkrátka ve správný čas na pravém místě...
Bylo to skutečné národní společenství, naplněné pozitivní energií a historickým optimismem. Zrodila se mobilizující a osvobozující vize, která mohla dát českému národu obrovský rozvojový impulz. To, že k tomu nedošlo, mělo několik příčin. Především jsme byli navzdory různým vzletným frázím západních státníků řazeni do mocenského bloku, který objektivně prohrál čtyřicetiletý konflikt. A jak prozíravě prohlásil keltský náčelník Brennus v roce 387 před Kristem po vítězství nad Římany: „Běda poraženým.“ Česká republika byla do nového evropského ekonomického systému začleněna jako závislá a využívaná periférie, jejíž produktivita, pracovní síly a potenciál měly primárně pomoci posílit zhoršující se výkonnost západoevropského hospodářství. Významná část místní politické elity, a to v čele s Václavem Havlem, si tuto skutečnost buď vůbec neuvědomovala, nebo zmíněné kolonizaci přímo napomáhala...
"

Celý článek...


03. 11. 2020:

Publicista a spisovatel Benjamin Kuras: "Mimořádně komická jsou – po všech těch neprokázaných nařčeních Trumpa – nyní naopak prokázaná odhalení hrátek Bidenova syna Huntera s Ukrajinou, Ruskem a Čínou, nalezených v porouchaném laptopu, který ten trouba nechal v opravně a zapomněl si jej vyzvednout. Figurují tam dolárky za zprostředkování kontaktu na Bidena, když byl viceprezidentem. Jako třeba měsíční padesátitisícové platby od ukrajinského energetického holdingu Burisma nebo tříapůlmilionový šek od manželky bývalého moskevského starosty. Teda bylo by to komické, kdyby na tom nebylo tragické to, že polovině Američanů to nevadí."

Celý článek...


01. 11. 2020:

Blesk ty fotografie nepořídil, Blesk ty fotografie koupil. Víte, co to znamená? Ministr zdravotnictví padl na politickou provokaci,“ řekl ve studiu ČT24 komentátor Českého rozhlasu Petr Nováček.

Celý článek...


27. 10. 2020:

Profesor Ivo Budil: "Přiznám se, že neznám žádného novináře z Blesku, ale domnívám se, že nejde o poeticky naladěné a citlivé osoby chodící o půlnoci o samotě rozjímat na opuštěné hradby Vyšehradu o smyslu českých dějin. Ten člověk tam bezpochyby šel za určitým cílem, který splnil. Nenazýval bych ho jednoduše udavačem, protože prostě dělal svoji práci. Pan profesor Prymula náležel mezi mocné muže, kteří mají vlivné nepřátele. Podobné praktiky jsme v české politice zažili již mnohokrát, a to včetně svržení předsedy vlády. Pan profesor Prymula není prvním a ani zdaleka posledním, komu se něco podobného přihodilo...
Problém České republiky spočívá v tom, že mocenské jádro Evropské unie má zájem na tom, udržovat ji v polokoloniálním či periferním postavení, k čemuž slouží liberálně levicové a aktivistické politické strany, mainstreamová média a akademické kruhy. Jakýkoliv náznak lidového vůdce, který by české společnosti umožnil plně využít její potenciál, tedy musí být zničen či diskreditován.
"

Celý článek...


27. 10. 2020:

Jaroslav Štefec: Něco tady smrdí. A hodně. Akce, jejímž cílem byla likvidace Romana Prymuly a jeho odstavení z postu ministra zdravotnictví má všechny atributy klasické operace bezpečnostních služeb. Prolhané, plné podivností a postavené na písku. Takže kdybych si mohl tipnout, směřovaly by moje úvahy spíše než oblíbeným „směrem Moskva“ (případně Peking) daleko pravděpodobnější českou cestou, případně směrem k našim „spojencům“. Podivností typu „agenta s kufrem plným ricinu“ je víc než dost. Počínaje otázkou, kdo poslal fotografa bulvárního plátku v daný čas na dané místo, až po „podivné“ znalosti jistého Moravce, takto naduté a arogantní hlásné trouby antibabišovské tak zvaně „veřejnoprávní“ televize...
Ten, kdo celou akci připravil a naplánoval, rozhodně počítal s reakcí „antirouškařů“ a dalších obhájců „práva na vymření půlky národa“, samozřejmě té, v níž nebudou oni...

Celý článek...




WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.3a - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!