Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 01. 10. 2020     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatý roh  Náhodný citátkulatý roh
Karel Čapek:
Pravými otci zákonů jsou darebáci, ne právníci.

kulatý roh  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatý roh  Přehled rubrikkulatý roh

kulatý roh  Nejčtenějšíkulatý roh
Aktuální stav
(12. 01. 2018, 2804x)
Svět se mění
(19. 11. 2017, 2747x)
Naslouchejte si každou vteřinou
(02. 11. 2017, 2740x)
Váš rok
(02. 01. 2018, 2402x)
Mayský sněm promlouvá
(15. 11. 2017, 2367x)

kulatý roh  Počasí, Slunce, Lunakulatý roh

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatý roh  O Jitřní zemikulatý roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Duchovno

* Poustevník


Anna Servanská - Duchovno - 23. 09. 2012 (4686 přečtení)

Ve svém blogu 22.7.2012http://www.matthieuricard.org/index.php/blog/ nazvaném L’Hermite – „Poustevník“ Matthieu Ricard seznamuje čtenáře s důvody, které vedou k poustevnickému životu. Téma se silně vymyká tendencím, které nacházíme  v současné  společnosti -  ani náznakem nesouzní s  doporučením  být  „free“, „cool“ a „in“, takže  manažerský „frikulín“ by v něm  stěží našel potravu pro vylepšení své imič. Ačkoli – co kdo ví…..


Rozhodnutí stát se poustevníkem  se často chápe špatně. Poustevník  neodchází do ústraní, protože  se cítí odvržen, protože nemá nic lepšího na práci než se potulovat po horách nebo že není schopen se vypořádat se svými povinnostmi. Jenže když se takto – na první pohled extrémně – rozhodl, učinil tak proto,  že si uvědomil, že nemůže svou mysl kontrolovat a vyřešit problém štěstí a utrpení pokud je ponořen do nekonečných, malicherných stejně jako rozptylujících všedních činností. Ze života neutíká, ale distancuje se od něj, aby jej viděl z odstupu a mohl lépe vnímat, jak to v životě chodí.  Neutíká ani před svými bližními, potřebuje pouze čas k tomu, aby mohl pěstovat skutečnou lásku a skutečné soucítění, takové, které budou nezávislé na potěšení a nelibostí, na zisku a ztrátě, na pochvale a výtkách. Potřebuje  – stejně jako hudebník se svými stupnicemi a sportovec, který trénuje své tělo  –   čas, soustředění a stálou praxi k tomu, aby ovládl svou chaotickou mysl, pronikl smyslem života a dal poté svou moudrost do služby druhým. Jeho heslem by mohlo být: „Přetvořit sám sebe, abych mohl lépe přetvořit svět“.

Neklid každodenního života skutečně velmi znesnadňuje  pokrok v duchovní praxi,  a chce-li někdo rozvíjet svou vnitřní sílu, pak je výhodnější,  věnovat se po nezbytnou dobu výlučně duchovnímu tréninku. Poraněné  zvíře  se skrývá v lese, než  se rány zahojí,   aby  pak znovu skotačilo dle libosti. Našimi zraněními jsou egoismus, zlomyslnost, lpění  a další mentální toxiny.

Poustevník „nehnije“ ve své cele, jak někteří  psali. Kteří prožili to, o čem poustevník hovoří, vám spíše řeknou, že ve své poustevně zraje. Kdo  setrvává ve svěžesti plném vědomí přítomného okamžiku, nepociťuje  tíži  času ztraceného v rozptýlení,  ale  vychutnává lehkost plného prožitku.Ztrácí-li poustevník chuť  věnovat se některým všedním záležitostem, není to tím, že se jeho existence stala  nudou – znamená to jen, že mezi všemi možnými  lidskými aktivitami rozpoznal ty,  které doopravdy přispívají k jeho vlastnímu rozvoji a ke štěstí druhých.

Komentář překladatelky

Domnívám se, že blog „Poustevník“ může  laikům poskytnout víc, než jen náhled do rozhodování mnichů.  Těm, kdo usilují o duchovní vývoj ve svém  laickém životě, může  přispět ke správné volbě cesty. Přetvořit sám sebe k užitku druhým,  o čemž se v blogu hovoří jako o praktickém výsledku mnišské duchovní praxe, může být pro laika, hledajícího  na duchovních cestách, ukazatelem spolehlivého   směru, jak   sám sobě pomoci. Také společnost nás  všechny učí přetvářet sami sebe. Na rozdíl od duchovních nauk ovšem k   hmatatelnému osobnímu užitku  pomocí egoismu, zlomyslnosti, lži, lpění na  „statcích“ materiálních nebo abstraktních, i  prostřednictvím  různých  dalších negativních  vlastností. Tedy rozvíjením   všeho toho, co Matthieu Ricard  v blogu „Poustevník“  nazývá mentální toxiny.  Právě tyto mentální toxiny utužují naši životní tíseň, do níž se pak noříme stále hlouběji.

K duchovním naukám se začnou  lidé obracet většinou proto, že  se chtějí vymanit  z tísně, kterou  pociťují. Pokud  své  hledání úniku z životní tísně myslí vážně a nejde jim o pouhé přitažlivé mysticírování, které snad  může uspokojit touhu po uklidňujících slovech nebo  po nevšedních zážitcích, měli by se obracet k pravým duchovním naukám. Ty se poznají podle toho, že všechny  ve své podstatě nabádají  - ve shodě s textem blohu MR – své    žáky k tomu, aby přetvořili sami sebe. Vedou své žáky k tomu, aby sami  analyzovali s odstupem vlastní život a pomáhají  stanovit postupy, které  žákům umožní jednat se skutečným soucítěním, nezávislým na očekávané odměně nebo haně.

Když hledající potká nauku, jejíž představitelé místo praktických  návodů, jak mají žáci přetvářet sami sebe k užitku druhých lidí, nelení především kritizovat ostatní učení a odsuzovat jejich představitele, či nauku, jež návody k sebepřetváření nahrazuje  pokyny k  uspokojování primitivních pudů   nebo nauku, která žákům předestírá abstraktní  poučky  rádoby vysokých teorií, je lépe se jim velikým obloukem vyhnout. Život neposkytuje vždy dost času k úniku z tísně. V  jednom z textů, zasvěceně pojednávajících o tomto úniku,  se praví: „Je obtížné najít pravé učení a ještě obtížnější uskutečnit je“.

Pro Jitřní zemi
z portálu Matthieu Ricarda
www.matthieuricard.org
přeložila Anna Servanská

 

 

Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na

 

Související články:
Meditovat s velkými mistry (23.12.2014)
Soucítění ve světovém rámci (30.09.2014)
Egoismus je špatný způsob, jak milovat sebe samého. (10.03.2014)
Jak spojit meditaci o altruistické lásce, soucítění, radostnosti a nestrannosti (26.02.2014)
Malá meditace na optimismus (30.12.2013)
Slova Alexandra Jolliena (Paroles d’Alexandre Jollien- 3) (03.03.2013)
Co řekl Alexandre Jollien (16.02.2013)
Tolerance - nástroj, jak změnit svět ne-násilím (31.12.2012)
Jak se vypořádat se stresem (29.07.2012)
Bezvýhradný dar (10.07.2012)
Naděje a obavy (20.06.2012)
Dalajláma a věk ženy (12.06.2012)
Nezřízený strach z terorizmu (08.05.2012)
Nejšťastnější okamžik vašeho života (14.01.2012)
Matthieu Ricard jako fotograf (24.10.2011)
Buddhistický mnich o úsměvu a štěstí (15.10.2011)
Parinirvána v přímém přenosu (30.09.2011)
Setkání dalajlámy se Stéphanem Hesselem (30.08.2011)
Dialog s páterem Ceyracem (25.08.2011)
O lásce (úvod ke článku "Dialog s páterem Ceyracem") (24.08.2011)
Tragický neúspěch mučení (10.08.2011)
Několik citací pro inspiraci (10.07.2011)
Nikdo ještě neviděl trezor na pohřebním voze (29.06.2011)
Děti už nešplhají na stromy (15.06.2011)
Otázky – část 2 (05.06.2011)
Co dělat když jsem někomu způsobil utrpení (29.05.2011)
Dalajláma hovoří o vědě (2.) (28.05.2011)
Dalajláma hovoří o vědě (1.) (27.05.2011)
Otázky k reinkarnaci- část 1. (13.05.2011)
O prázdnotě (08.03.2011)
Rada košíkáři - otci rodiny, od Jigmé Khyentsé Rinpotché (26.02.2011)
Reinkarnace není znovuzrození "já" (17.02.2011)
Dotazník (04.02.2011)
Zajímavá anketa o hodnotách, 21.února 2010 (23.01.2011)
Každý má svou realitu (14.01.2011)
Co se rozumí v buddhismu "probuzením"? (04.01.2011)
Znalosti a morální hodnoty (02.01.2011)
[Akt. známka: 1,00 / Počet hlasů: 1] 1 2 3 4 5
Celý článek | Zpět | Komentářů: 0 | Informační e-mailVytisknout článek


Komentovat článek     

Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihláąený a mít nastavený odběr info-mailů.


 

NAHORU | Hlavní stránka

kulatý roh  Přihlášený čtenářkulatý roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatý roh  Aktualitykulatý roh
26. 09. 2020:

Vytvoření koalice proti dokončení výstavby Nord Stream 2 vedené Spojenými státy naznačuje, že Washington nastoupil na cestu „hospodářského lupičství“, píše bulharský deník Duma. Jak si je jistý autor bulharského vydání, USA se tímto způsobem snaží nejen eliminovat konkurenta, ale také nadále udržovat Evropu na krátkém vodítku.

Celý článek...


18. 09. 2020:

Jan Schneider: "Tak nám zase někoho otrávili. Jegora Gajdara v Irsku (2006), Skripalovy ve Velké Británii (2018), a teď Navalného v Německu? Kdyby ho ale opravdu otrávili nervovým jedem na bázi organofosfátů v Rusku, byl by dávno nebožtík a kolem něj by bylo mnoho dalších. Kdyby ho otrávili toutéž látkou v Německu, dopadlo by to stejně. To je moc divných věcí najednou. Ti novodobí Goebbelsové ale tvrdí, že se tak opravdu stalo, a že na odebraných vzorcích tu shodu potvrdilo několik laboratoří. Má to jen jeden háček. Ty vzorky nebyly odebrány forenzně průkazným způsobem. Neobstály by před jakýmkoliv soudem jako důkaz ani v případě ukradené koloběžky..."

Celý článek...


11. 09. 2020:

Jan Keller: Novičok patří spolu s ricinem do skupiny vysoce toxických chemických látek, které Rusko používá ve třech jasně definovaných případech.

  • Za prvé tehdy, když má pocit, že minulé sankce, které proti němu byly přijaty, jsou příliš slabé, ztrácejí svoji účinnost a potřebovaly by zdůraznit.
  • Za druhé Rusové k některé z těchto látek sahají, když mají dojem, že jejich diplomatické vztahy s jinou zemí jsou jakžtakž uspokojivé, takže je nutno je náležitě vyostřit a zdramatizovat. Za tímto účelem se někdy spokojují pouze s fingovanou hrozbou, kterou se snaží široce medializovat s pomocí těch nejvěrohodnějších mediálních kanálů.
  • Nejběžnější je třetí případ, kdy sahají k novičoku proto, aby zhatili některý z projektů, na němž s partnerskou stranou léta spolupracovali a od něhož si slibují velký ekonomický přínos. V posledním případě šlo o to, že Rusové potřebovali, aby v Německu vznikl odpor proti plynovodu Nord Stream 2, který je právě před dokončením. Protože Německo zůstávalo hluché vůči americkým výhradám proti tomuto energetickému projektu, museli Rusové sáhnout k novičoku, aby měli odpůrci rusko-německé spolupráce v oblasti energetiky silnější argumenty.

Celý článek...


10. 09. 2020:

„Díky sankcím zavedeným v roce 2014 je dnes Rusko mnohem méně závislé na přílivu zahraničního kapitálu, takže pandemie způsobila jeho ekonomice menší škody," vysvětlila v rozhovoru pro agenturu Bloomberg Elina Ribakova, zástupkyně hlavní ekonomky z Institutu mezinárodních financí ve Washingtonu.

Celý článek...


10. 09. 2020:

Jaroslav Štefec: "Zajímalo by ale určitě nejen mě, jakou svobodu měl pan senátor (Vystrčil) na mysli. Svou svobodu kašlat na doporučení prezidenta, premiéra a ministra zahraničí a na ekonomické zájmy ČR? Svobodu vyhazovat peníze českých občanů za nesmyslné cesty, které nás navíc naprosto jistě o další peníze ještě připraví? Svobodu Tchaj-Wanu? Svobodu Číny? Nebo svobodu lidí v ČR? Netuším, a opět jsem si naprosto jist, že by to nedokázal vysvětlit ani on sám..."

Celý článek...




WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.3a - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!