Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 28. 03. 2024     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatý roh  Náhodný citátkulatý roh
Alvin Toffler:
Jedna z definic zdravého rozumu říká, že je to schopnost rozlišit, co je reálné a co ne. Brzy budeme potřebovat novou definici.

kulatý roh  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatý roh  Přehled rubrikkulatý roh

kulatý roh  Nejčtenějšíkulatý roh
Základní kámen budoucnosti
(17. 06. 2021, 2053x)
Spojení s bytostmi Země
(29. 04. 2021, 1968x)
Vzkříšení víry a naděje
(05. 04. 2021, 1777x)
Trhliny v mlze
(30. 03. 2021, 1688x)
Důležitý mezník
(27. 05. 2021, 1570x)
Dveře do blízké budoucnosti
(16. 04. 2021, 1523x)

kulatý roh  Počasí, Slunce, Lunakulatý roh

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatý roh  O Jitřní zemikulatý roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Sebepoznání

* Příležitost něco užitečného udělat


Válek Roman - Sebepoznání - 17. 10. 2006 (3126 přečtení)



Napadlo vás někdy, že vaše reputace je pošramocená, že zítra vstanete a budete muset znovu čelit těm samým problémům a že kdybyste se rozkrájeli, nebudete mít ze svého života nikdy dobrý pocit, protože prostě sami sebe nepovažujete za dost duchovní nebo dost morální lidi? Máte pocit, že jste si už toho dost nadrobili a budete za to muset pořád nějak pykat?  A stalo se vám na druhou stranu někdy, že jste přišli do starého bytu, kde byla spousta harampádí a špína a pavučiny a vy jste si představili, jak ten byt bude krásný, když ho dáte do pořádku a vybavíte hezkým nábytkem? Pamatujete si na ten pocit klidu a svěžesti ve vaší mysli, ačkoliv jste stáli uprostřed estetické hrůzy? 
 
Buddhismus nepopírá vliv karmy – jestliže jste včera udělali něco špatného, dřív nebo později se to projeví ve vašem životě. Podobně když koupíte dům, který prošel povodní, může se stát, že se jednoho dne zřítí. Zdá se, že ty chyby, které jsme v minulosti udělali, si neseme dalším životem jako kříž. Na druhou stranu jsou možnosti, jak tomu kříži dát lehkost, vlastně ho natolik provzdušnit, že v podstatě necítíme ani jeho váhu. Nejde tedy o to, abychom spoléhali na schopnost oprostit se od problémů, které jsme si způsobili  - jinými slovy nepodporuju to, aby lidé vědomě nebo podvědomě páchali násilí a zločiny. Jen chci říct, že ačkoli jsme v minulosti udělali chyby nebo spáchali zločin, to, jak se k této skutečnosti stavíme dnes, je mnohem důležitější, než co jsme kdy spáchali. Dnes totiž tvoříme to, co přijde zítra a pozítří a dále v budoucnosti. Můžeme teda chodit stále dokola a naříkat si na svůj osud a podporovat své problémy a svou špatnou karmu tím, že na ni pořád myslíme, anebo raději půjdeme přímo dál, ať už neseme kříž nebo ne. Můžeme prostě ráno vstát, podívat se do zrcadla a říct sami sobě: No tak ukaž, cos mi v minulosti připravil, co dnes budu muset řešit. A můžeme to brát docela optimisticky – jako když stojíme uprostřed zaneřáděného bytu, který nám někdo přenechal a my se s chutí pouštíme do rekonstrukce. Každé ráno se můžeme pustit do rekonstrukce našeho života, aniž bychom měli pocit viny. Prostě si prohlídneme ten nepořádek, ty dluhy, všechny lidi, kteří nás nesnášejí a podobně, a můžeme si říct: „Víte co, mé milé problémy z minulosti, dnes je nový den a já nemám čas s vámi trávit víc než jednu minutu. Jsem rád, že jsem vůbec na světě a dokud mám nohy a ruce, dotud můžu nějak pracovat a podílet se na chodu světa nějak pozitivně.“ To znamená, že pokud máme dluhy, spíš než na to myslet bychom měli v klidu dělat jednu věc po druhé -  jednu po druhé -  takže nakonec ty dluhy musí nutně zmizet. Ale ony už tu nejsou teď, když děláme jednu věc po druhé. A tak je to se vším – nemůžeme prostě chtít změnit sebe nebo svět ze dne na den. Na druhou stranu čelit věcem realisticky v tomto okamžiku už je samo o sobě obrovská, nedozírná změna sebe a světa. A současně to není žádná změna sebe a světa. Ale je to něco moc důležitého. V tom je jádro buddhismu – v tom, co děláme v tomhle okamžiku a jak to děláme.  
 
Někteří duchovně orientovaní lidé mluví o nějakém „odosobnění“. Zdůrazňují, že duchovní člověk se neztotožňuje se svým já, a je tudíž neustále klidný a osvobozený. Nemá žádné problémy, protože problémy může mít jenom ego. Buddhismus je ale v tomhle trochu zvláštní. Ačkoliv to vypadá, že právě Buddhovi šlo o to naučit se odosobnit, a naučit to druhé, ve skutečnosti je něco cennějšího než schopnost dosáhnout odosobnění. Je to schopnost uznat skutečnost samotnou. Je to schopnost vidět osvícenou povahu světa a sebe už teď, pravdivou povahu světa a sebe už v tomto okamžiku a z toho vycházet. Ať už máme ego nebo ne, ať už jsme dosáhli osvícení nebo ne, v obou případech je tu něco, co přesahuje rozlišování na osobní a neosobní, osvobozené a neosvobozené, osvícené a neosvícené. Duchovní lidé stále mluví o potřebě vymanění se z dualistického chápání světa a někteří guruové se jen pořád usmívají, ale to je taky dualistické chápání světa. Tento svět potřebuje především lidi, kteří vidí skutečnou tvář světa a podle toho jednají. Potřebuje lidi, kteří jsou sami sebou, ať už jsou spíš mírumilovní nebo prudcí. Protože skutečnost přímo před naším nosem je přesně to, co je pravda. Teprve přijmout skutečnost takovou, jaká je teď, to je probuzení buddhy. Není vůbec potřeba rozlišovat nějaké blažené nebo neblažené stavy mysli. Místo toho je v buddhismu potřeba dělat něco skutečného a splynout s touto skutečností. Být skutečný znovu a znovu.
 
A tak ačkoliv uznáváme zákony karmy, v tomto okamžiku je vše čerstvé a připravené jen pro nás. Skutečnost je tu jenom pro nás a my jsme tu jenom pro skutečnost. Jinými slovy my jsme skutečnost. To je příležitost něco užitečného udělat, nemyslíte?      

 

 

Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na

 

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
Celý článek | Zpět | Komentářů: 1 | Informační e-mailVytisknout článek


Komentovat článek     

Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihláąený a mít nastavený odběr info-mailů.


 

NAHORU | Hlavní stránka

kulatý roh  Sdružení za obnovu národní suverenitykulatý roh

Kudy z krize


kulatý roh  Přihlášený čtenářkulatý roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatý roh  Aktualitykulatý roh
Vzhledem současné situaci pozastaveno


Aischylos:
„První obětí každé války je pravda.“


WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.2RC8 - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!