Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 19. 04. 2024     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatý roh  Náhodný citátkulatý roh
Nositel Nobelovy ceny v oboru lékařství D. Varelly, onkolog z Brazílie:
V dnešním světě se investuje pětkrát víc do léků na mužskou potenci a do silikonů pro ženy, než do léčení pacientů trpících Alzheimerovou chorobou.
Proto budeme mít za pár roků stařenky s velkým poprsím a stařečky s tvrdým penisem, ale nikdo z nich si nebude pamatovat, na co to je.

kulatý roh  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatý roh  Přehled rubrikkulatý roh

kulatý roh  Nejčtenějšíkulatý roh
Základní kámen budoucnosti
(17. 06. 2021, 2103x)
Spojení s bytostmi Země
(29. 04. 2021, 2021x)
Důležitý mezník
(27. 05. 2021, 1616x)
Cesta za duhou
(09. 06. 2021, 1492x)

kulatý roh  Počasí, Slunce, Lunakulatý roh

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatý roh  O Jitřní zemikulatý roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Šamanismus

* Šaman bojovník a (nebo) šaman dobrodruh?


JiHo (Šamanismus) - Šamanismus - 06. 02. 2004 (7873 přečtení)

Většina dostupných šamanských pramenů nám představuje šamana (nebo čaroděje) jako bojovníka. Bezchybné jednání, udržení a hromadění vnitřní síly, důraz na číhající nebezpečí. Existuje ovšem i jiná tradice, kladoucí důraz na dobrodružství, radost a vytváření míru...

Tradice šamana dobrodruha má kořeny v Polynésii, ale je ostré dělítko mezi tamním náboženstvím a šamanismem. Na rozdíl od kněze, který bohy či duchy z uctivé vzdálenosti "uctívá", šamani s nimi osobně komunikují. Od šamanů jiných kultur se havajští šamani liší také tím, že nepoužívají rituální masky ani kostýmy a také nepoužívají bubnování a zpěv ke vstupu do tranzu při cestách do jiných světů. Pro ně je prostě vnitřní spojení dostatečné a nepotřebují další pomůcky.

Další důležitý pojem havajského šamanismu je mana, což je síla, výkonná energie, obsažená ve všem. Šaman při komunikaci s duchy, přírodou i ostatními lidmi používá svoji mana k tomu, aby byl přesvědčivý, nikoliv aby ovládal ostatní bytosti. To je důvod, proč se snaží svoji mana zvýšit, protože to je podstata jeho úspěšnosti ve všem konání.

Rozeznávají se čtyři druhy mana, které se šaman snaží zvětšit u sebe i u druhých. Fyzická mana je vlastně ekvivalent toho, čemu říkáme bioenergie, emoční mana je srovnatelná se stavem vnitřního vzrušení, mentální mana odpovídá vlastní sebedůvěře a duchovní mana zahrnuje sebeúctu a také úctu a pocit spojení s předmětem pozornosti.

Šaman válečník v podstatě buduje svůj světonázor na premise, že svět je nebezpečné místo, kde hrozí nemoci, smrt, selhání, tyranie, odmítání. K tomu se přidávají rizika neviditelných sil, jako jsou třeba zlí, případně zmatení duchové. Proto se válečník snaží zvýšit svoji sílu, aby byl pro lidi i duchy nepřemožitelný a aby mohl pomáhat druhým a chránit je před nebezpečím. Přitom je zajímavé, kolik lidí má nejen strach z "nebezpečného světa", ale bojí se i mít sílu.

Šaman dobrodruh naproti tomu vychází z toho, že ve světě sice nebezpečí jsou, ale svět není nebezpečné místo. Je to naopak místo plné vzrušujících příležitostí měnit věci podle své vůle. Dobrodruh tedy vychází z toho, že my sami jsme tvůrci vlastního světa, ve kterém si všechna nebezpečí, rozkoše i zkušenosti vytváříme sami. Proto dobrodruh hledá sílu (mana), aby tvořil a měnil svoje zkušenosti a pomáhal totéž dělat i druhým.

Tento postoj je pro lidi vychované ve víře v "objektivní skutečnost" ještě děsivější než objektivní síla šamana válečníka, protože nám dává moc nad realitou vlastního života. Ano, většina lidí má strach mít Sílu. Přitom je ve zdánlivě objektivním světě hodnota válečníkovy síly přijatelnější než hodnota myšlenky, a tak se lidé i síly mysli spíš bojí, než aby ji rozvíjeli.

K ovlivňování reality používá havajský šaman dobrodruh "éterickou hmnotu" - aka, která vytváří spojitosti všeho se vším. Nejčastěji ji používá ve formě "éterické pavučiny", kde vidí sama sebe jako pavouka ve středu trojrozměrné pavučiny, jejíž vlákna sahají všemi směry ke všem součástem vesmíru. Může jako pavouk vnímat vibrace činnosti v kterémkoliv místě pavučiny a vybírat si, čemu svoji pozornost věnuje. Může se pohybovat stejně jako pavouk po pavučině, aniž by se na ní zachytil, může však také podle svého záměru vysílat po pavučině vibrace a vědomě ovlivňovat podle síly své mana jakékoliv události ve vesmíru. Jiná forma využití aka se dá přirovnat k síti, kdy šaman tká a vrhá sítě, kterými loví myšlenky a události, jako rybář ryby.

Ke komunikaci s jinými realitami používá šaman své mentální schopnosti naprosto stejným způsobem, jakým používáme svoje fyzické schopnosti třeba při sportu. Nejedná se o rituály, ale o určité rámce vědomí (myšlení), do kterých se šaman podle potřeby přesouvá. Je to podobné rolím, které hrajeme v životě, jednou třeba jako rodič, jindy jako učitel a zase jindy jako dítě. Šaman má jenom větší rozsah těchto rolí - rámců, ve kterých se schopen se libovolně přesouvat a být si těchto rámců také plně vědom.

Na závěr ještě citát z knihy Dr. Lawrence LeShana Alternate Realities:

Naše svoboda je daleko větší, než jsme pochopili. Můžeme se naučit přesouvat se z reality do reality, vybírat si takovou, která je v dané chvíli nejvhodnější pro naše potřeby a účely, a užít svůj nový přístup nasycení naší bytosti, k lásce, pěstování a růstu nás samých i navzájem, k tomu, abychom byli doma v našich světech, a k tomu, abychom pomohli zachránit sebe i naši planetu.

 

 

Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na

 

Související články:
Strašák jménem partnerská krize (30.05.2015)
Šamanský léčitelský kruh V. – Trávicí soustava (08.03.2015)
Strážce svaté harmonie IV. – Játra (12.02.2015)
Magický rituál je hluboce transformační proces (02.02.2015)
Strážce svaté harmonie III. – Plíce (29.01.2015)
Strážce svaté harmonie II. – Srdce (28.01.2015)
Strážce svaté harmonie I. – Léčitelství (26.01.2015)
Ezoterické léto - pozvánka (28.07.2014)
Ezoterické léto - PROGRAM (28.07.2014)
Chcete jít za štěstím? Bez vize to asi nepůjde… (16.10.2013)
Kyvadlo ladí čakry (30.01.2013)
Výprava do Amazonie (23.09.2012)
Dieta s rostlinami v Amazonii část 1. (21.02.2012)
Šamanské léčitelské umění - Praha (29.10.2011)
Šamanská léčba: „Medicíno, chceš-li se inspirovat od šamanů, musíš uvidět to podstatné!“ (11.10.2011)
Šaman se nerodí z posvátné drogy (05.10.2011)
Kletba nebo jen špatné rodinné návyky? (14.07.2011)
Lapač snů (08.05.2011)
Zázrak - přirozená součást našeho života (01.03.2011)
Zcizování indiánské spirituality (19.02.2011)
Ženy a muži, sundejte si své nepohodlné kabátky! (01.02.2011)
Všichni jsme božští tvůrci (21.01.2011)
Láska - nejmocnější učitelka života (30.04.2010)
Vstupní brána šamanismu – šamanské léčitelství (30.04.2010)
Šamanská předpověď na rok 2010 (22.01.2010)
Byrokratizace šamanismu (13.01.2010)
Geseko von Lüpke - Poselství šamanů (19.11.2009)
Útěk do divočiny? To by k ničemu nebylo! (17.10.2009)
Globalizace ayahuasky: Omezení škod nebo maximalizace prospěchu? (3.) (04.10.2009)
Globalizace ayahuasky: Omezení škod nebo maximalizace prospěchu? (2.) (01.10.2009)
Globalizace ayahuasky: Omezení škod nebo maximalizace prospěchu? (1.) (29.09.2009)
Šaman (27.09.2009)
Rostliny-učitelé z Amazonie (ayahuaska) (20.09.2009)
Šamanismus se Zorou Frešovou (13.09.2009)
Deklarace o vyhlášení války uživatelům lakotské spirituality (11.09.2009)
Šamanské učení o rostlinách (30.08.2009)
Amazonská dieta (09.08.2009)
Tato Země může být rájem - když víme, jak na to... (11.06.2009)
Nové možnosti šamanského léčitelského umění (11.04.2009)
Most mezi světy (07.04.2009)
Šamanský bar (04.04.2009)
Meditace s rostlinou (03.04.2009)
Svět proměn (14.03.2009)
Úvod k šamanismu (3.) (07.03.2009)
Úvod k šamanismu (2.) (06.03.2009)
Úvod k šamanismu (1.) (05.03.2009)
Být sám sebou (05.11.2008)
Šamanský slabikář - Ayahuaska není rekreační droga (20.10.2008)
Hledání nadpřirozena 2. (15.10.2008)
Hledání nadpřirozena 1. (14.10.2008)
Graham Hancock: Hledání nadpřirozena (13.10.2008)
Slovanská spiritualita (06.04.2008)
Rada moudrých žen (19.02.2008)
Rituální přístupy k práci s posvátnými rostlinami (2.) (06.11.2007)
Léčivé rostliny - botanická poradna 19. (04.11.2007)
Rituální přístupy k práci s posvátnými rostlinami (1.) (04.11.2007)
Monguš Kenin-Lopsan - "Živý poklad šamanismu" (30.10.2007)
Šamani a "šamanismus" (08.10.2007)
Indiánská Potní chýše (10.09.2007)
Oslava a obřad slunovratu (21.06.2007)
Šamanský léčebný kruh kmene Lakotů (14.06.2007)
Zpráva o Shromáždění Rady Starších na jezeře Titicaca, Peru (13.06.2007)
Přednášky a semináře šamanky Alicie Hamm (12.06.2007)
Semináře se Zorou Frešovou (10.06.2007)
Shromáždění Rady Starších na jezeře Titicaca (23.02.2007)
Mayské orákulum - Mytické volání (23.02.2007)
Dopis Gila Aguilery (23.02.2007)
Sundance (30.01.2007)
Moje pouť říšemi (21.01.2007)
Amy Wallaceová: Čarodějova učednice - Můj život s Carlosem Castanedou, Dobra 2006 (12.01.2007)
Šamanské semináře (20.06.2006)
Spievam Zemi, tancujem s hviezdami (19.06.2006)
"The Quest" (Hledání) (13.05.2006)
Meditace od šamanů ze Sibiře (07.01.2006)
Večer šamanismu v Praze (08.12.2005)
Ovládaná pošetilost (22.11.2005)
Nelítostnost čaroděje (20.11.2005)
Vůle bojovníka (17.11.2005)
Blátivé stíny (14.11.2005)
Nebdělé učitelství (25.10.2005)
Čtyři přirození nepřátelé člověka (13.12.2004)
Ženská cesta (23.11.2004)
Guru Chobot, s.r.o. (08.10.2004)
Indiánská potní chýše (06.09.2004)
Chem Trail Horror (21.07.2004)
Úvod do šamanismu (25.06.2004)
Šamanismus za zvuku bubnů (2.) (12.05.2004)
Šamanismus za zvuku bubnů (1.) (11.05.2004)
Pohanská iniciace smrtí (23.04.2004)
Medvědice (13.02.2004)
Sova (10.02.2004)
Jsme částí země (27.01.2004)
Poselství od protinožců (2.) (13.12.2003)
Poselství od protinožců (1.) (12.12.2003)
Šamanský kruh medicíny (22.11.2003)
Přátelení s temnotou (21.11.2003)
Rituál přechodu (20.11.2003)
[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
Celý článek | Zpět | Komentářů: 1 | Informační e-mailVytisknout článek


Komentovat článek     

Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihláąený a mít nastavený odběr info-mailů.


 

NAHORU | Hlavní stránka

kulatý roh  Sdružení za obnovu národní suverenitykulatý roh

Kudy z krize


kulatý roh  Přihlášený čtenářkulatý roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatý roh  Aktualitykulatý roh
Vzhledem současné situaci pozastaveno


Aischylos:
„První obětí každé války je pravda.“


WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.2RC8 - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!