Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 27. 02. 2021     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatý roh  Náhodný citátkulatý roh
Alvin Toffler:
Jedna z definic zdravého rozumu říká, že je to schopnost rozlišit, co je reálné a co ne. Brzy budeme potřebovat novou definici.

kulatý roh  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatý roh  Přehled rubrikkulatý roh

kulatý roh  Nejčtenějšíkulatý roh
Spojení duší
(23. 08. 2018, 2746x)
Oddělení zrna od plev
(13. 07. 2018, 2184x)
Sto jedna dní
(27. 02. 2018, 2159x)
Párové duše
(01. 02. 2019, 2086x)
Věřte ve svou jedinečnost
(27. 07. 2018, 1985x)

kulatý roh  Počasí, Slunce, Lunakulatý roh

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatý roh  O Jitřní zemikulatý roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Sebepoznání

* Vyprávění o tom, jak v praxi vypadá nebdělost


Ukázka z knihy - Sebepoznání - 04. 02. 2009 (7061 přečtení)

Anthony de Mello

Jeden z těch kněží, asi padesátiletý muž, kterého jsem si dost oblíbil, mě oslovil: „Tony, směl bych se vás zeptat na něco osobního? Nebude vám to vadit?“ Odpověděl jsem: „Můžete se ptát. Když nebudu chtít, tak neodpovím.“ Zeptal se: „Je ta žena z té nahrávky hezká?“ 
 
Představte si, že jsem tehdy byl v té fázi svého vývoje (či spíše nevývoje), že jsem si ani nevšímal, jestli ten druhý vypadá dobře nebo ne. Namouduši. Mně to bylo jedno. Byla to ovečka z Kristova stáda a já jsem byl pastýř. Poskytoval jsem pomoc. Není to úžasné? K tomu jsme byli vychovaní. A tak jsem mu odpověděl: „Jak to s tím souvisí?“ Řekl: „Nelíbila se vám, nemám pravdu?“ A já na to: „Cože?!“
 


Pokud se chcete probudit, je nesmírně důležité, abyste se věnovali tomu, co nazývám „pozorování sebe sama“. Buďte si vědomi toho, co říkáte, buďte si vědomi toho, co děláte, buďte si vědomi toho, co si myslíte, a buďte si vědomi toho, jak jednáte. Buďte si dobře vědomi toho, odkud pocházejí motivy vašeho jednání, jaké jsou vaše pohnutky... Pozorovat všechno uvnitř i vně sebe, a když se s vámi něco děje, podívat se na to, jako kdyby se to dělo někomu úplně jinému. Nekomentovat to, neposuzovat to, nezaujímat k tomu stanoviska, nezasahovat do toho, nepokoušet se to změnit, pouze tomu porozumět...

Nevědomý život nestojí za to žít.

Nevědomý život je život mechanický. Není lidský, je naprogramovaný, je manipulovaný. Je to stejné, jako kdybychom byli kámen nebo kus dřeva. V zemi, ze které já pocházím, žijí stovky tisíc lidí v chatrčích a v extrémní chudobě. Ti lidé sotva přežívají, pracují od rána do večera, dělají těžkou manuální práci, vyspí se, ráno se probudí, něco snědí a zase nanovo. A vy si říkáte: „Co je to za život! Copak to je to jediné, co jim život přinese?“ A pak vám najednou dojde, že 99,99 % lidí tady u vás na tom není o moc líp. Můžete si zajít do kina, jezdíte si v autech, můžete si vyjet i na moře. Myslíte si, že jste na tom o hodně líp než oni? Jste stejně mrtví jako oni. Jste jako stroje, tak jako oni – snad trochu větší stroje, ale přesto stroje. Je to velmi smutné. Je smutné jenom pomyslet, že takto lidé prožijí celý život.

Lidé procházejí životem s utkvělými představami. Nikdy se nemění. Nejsou si prostě vědomi toho, co se odehrává. Mohli by stejně tak dobře být kus dřeva nebo kámen, nebo nějaké mluvící, chodící a myslící stroje. To není lidské. Jsou to loutky, smýkané vším možným. Stisknete tlačítko a dostanete očekávanou reakci. Můžete přímo odhadnout, jak ten který člověk bude reagovat. Pokud pozoruji nějakého člověka, můžu vám říct, jak bude ten člověk reagovat. U svých terapeutických skupin si někdy napíšu na papírek, že to a to přijde v úvodu našeho sezení a taková a taková bude reakce na to. Myslíte si, že to je hrůza? Pak neposlouchejte lidi, kteří vám říkají: „Zapomeňte na sebe. Milujte druhé.“ Neposlouchejte je! Oni se všichni mýlí. Zapomenout na sebe, když milujete druhé a nabízíte jim takzvanou pomocnou ruku, to je to nejhorší, co můžete udělat!

To mi došlo už před mnoha lety, když jsem studoval v Chicagu psychologii. Mimo jiné jsem absolvoval také seminář psychologického poradenství. Na ten se mohli zapsat pouze duchovní, kteří už pracovali jako terapeuti, a kteří souhlasili, že na seminář s sebou přinesou nahrávku nějakého svého sezení. Bylo nás tam alespoň dvacet. Když přišla řada na mě, přinesl jsem pásku s rozhovorem s jednou mladou ženou. Učitel ji vložil do přehrávače a začali jsme to společně poslouchat. Po pěti minutách, jak to dělal vždy, vyučující pásku zastavil a zeptal se: „Má k tomu někdo něco?“ Kdosi se ozval: „Proč jste jí pokládal tu otázku?“ Opáčil jsem: „Nejsem si vědom, že bych jí pokládal nějakou otázku. Vlastně jsem si jist, že jsem jí žádnou otázku nepoložil.“ A on na to: „Ale ano, položil.“

Byl jsem si docela jistý, protože v té době jsem pracoval podle metody Carla Rogerse, která je nedirektivní a je orientovaná na člověka. Nekladete otázky, nepřerušujete, ani neradíte. Takže jsem si byl vědom toho, že nesmím klást otázky. No každopádně jsme se dostali do sporu, takže vyučující navrhl: „Pustíme si tedy tu pásku znovu od začátku.“ Tak jsme si ji pustili znovu, a skutečně, k mému velkému zděšení, skutečně tam jedna velikánská, do uší bijící otázka zazněla. Zajímavé na tom bylo to, že jsem tu otázku určitě slyšel třikrát. Poprvé, když jsem ji položil, podruhé, když jsem si tu nahrávku přehrával ve svém pokoji (chtěl jsem se ujistit, že je kazeta v pořádku, když ji ponesu na seminář), a potřetí, když jsme ji poslouchali všichni společně v učebně. Ale nezaregistroval jsem ji! Nebyl jsem bdělý.

To se při mých terapeutických sezeních nebo při duchovních poradách stává často. My si ty rozhovory nahráváme, a když si to pak klient přehrává, říká:

"Víte, že jsem vůbec neslyšel, co říkáte? Slyšel jsem, co mi říkáte, až když jsem si pustil tu nahrávku." A co je ještě zajímavější, ani já jsem často neslyšel, co jsem během těch rozhovorů říkal. Je to velký šok, zjistit, že během terapeutického sezení říkám věci, kterých si nejsem vědom. Jejichž plný dosah mi dojde až později. To je podle vás lidské? „Zapomeňte na sebe a milujte druhé,“ říkáte. Každopádně potom, co jsme si tenkrát v Chicagu vyposlechli nahrávku až do konce, se vyučující zeptal: „Chce k tomu někdo něco říct?“ Jeden z těch kněží, asi padesátiletý muž, kterého jsem si dost oblíbil, mě oslovil: „Tony, směl bych se vás zeptat na něco osobního? Nebude vám to vadit?“ Odpověděl jsem: „Můžete se ptát. Když nebudu chtít, tak neodpovím.“ Zeptal se: „Je ta žena z té nahrávky hezká?“

Představte si, že jsem tehdy byl v té fázi svého vývoje (či spíše nevývoje), že jsem si ani nevšímal, jestli ten druhý vypadá dobře nebo ne. Namouduši. Mně to bylo jedno. Byla to ovečka z Kristova stáda a já jsem byl pastýř. Poskytoval jsem pomoc. Není to úžasné? K tomu jsme byli vychovaní. A tak jsem mu odpověděl: „Jak to s tím souvisí?“ Řekl: „Nelíbila se vám, nemám pravdu?“ A já na to: „Cože?!“

Do té doby mě nikdy nenapadlo, že se mi lidé líbí nebo nelíbí. Jako asi většina lidí, občas moje vědomí zaznamenalo, že se mi někdo nelíbí, ale většinou byl můj přístup neutrální. Zeptal jsem se: „Jak jste na to přišel?“ „Díky té kazetě,“ řekl. Procházeli jsme si tedy tu nahrávku znovu. „Poslouchejte svůj hlas,“ řekl „všimněte si, jak jste tady najednou sladký. Byl jste otrávený, nemám pravdu?“ Byl jsem a uvědomil jsem si to až tam. A co jsem jí vlastně tak nedirektivně říkal? Říkal jsem jí: „Už za mnou nechoď.“ Ale nebyl jsem si toho vůbec vědom. Můj přítel kněz pokračoval: „Je to žena. Vycítila to. Kdy se s ní máte sejít příště?“ „Příští středu,“ odpověděl jsem. „Řekl bych, že už nepřijde,“ nechal se ještě slyšet. Nepřišla. Čekal jsem jeden týden, nepřišla. Čekal jsem druhý týden, nepřišla. Pak jsem jí zavolal. Porušil jsem jedno ze svých pravidel: Nikoho nezachraňuj!

Zavolal jsem jí a řekl: „Vzpomínáte si na tu nahrávku, kterou jste mi dovolila udělat pro můj seminář? Moc mi to pomohlo, protože třída poukázala na pár věcí," (neřekl jsem jí, na jaké!) „které by mohly být pro naše další sezení velmi užitečné. Takže kdybyste ještě mohla přijít, bylo by to velmi dobré.“ „Dobře, tak já přijdu,“ řekla. A přišla. Sice se mi pořád ještě nelíbila, to mě nepustilo, ale už mi to nestálo v cestě. To, čeho jste si vědomi, můžete mít pod kontrolou. To, čeho si nejste vědomi, má pod kontrolou vás. Vždycky jste otrokem toho, co si neuvědomujete. Když si něco uvědomujete, nedrží vás to, jste v tom směru svobodní. Je to, ale nemá to na vás vliv. Neovládá vás to. Nedělá to z vás otroka. A to je velký rozdíl.

Bdělost, bdělost, bdělost a bdělost. V tom kurzu nás učili být zúčastněnými pozorovateli. Graficky bych to mohl popsat tak, že budu s vámi mluvit a zároveň budu stát opodál a pozorovat vás i sebe. Když vás poslouchám, je pro mě mnohem důležitější, abych poslouchal sebe, než abych poslouchal vás. Je samozřejmě důležité, abych poslouchal vás, ale ještě důležitější je, abych poslouchal sebe. Jinak vás nebudu slyšet. A nebo budu překrucovat všechno, co řeknete. Budu k vám přistupovat ze svého omezeného vnímání. Do mých reakcí budou zasahovat moje všemožné nejistoty, potřeba ovládat, touha uspět, a podráždění a pocity, kterých si zrovna nebudu vědom. Takže je nesmírně důležité, abych poslouchal sebe, když poslouchám vás. A právě to se nás snažili naučit – bdělosti.

A nemusíte si vždycky představovat, že se vznášíte někde opodál. Abyste si alespoň zhruba mohli udělat obrázek o tom, o čem mluvím, představte si dobrého řidiče, jak řídí auto a zároveň se soustřeďuje na to, co říkáte. Může se s vámi dokonce i hádat, a přesto si je dokonale vědom všech dopravních značek. V okamžiku, kdy se něco stane, kdy uslyší nějaký zvuk, nějakou poruchu nebo náraz, hned to uslyší. Řekne: „Nemáš náhodou vzadu špatně zavřené dveře?“ Jak to věděl? Byl bdělý, jeho pozornost byla v pohotovosti. Centrem jeho pozornosti byl váš rozhovor, nebo spor, ale jeho bdělost měla širší záběr. Zpracovával celou škálu různých vjemů.

Já tady ale neoroduji za soustředění. To není důležité. Mnoho meditativních technik vyžaduje soustředění, ale já bych v tomhle směru byl radši opatrný. Může být nucené nebo zahrnovat manipulaci či omezování. Já tady oroduji za bdělost, což vůbec není totéž co soustředění. Soustředění je jako reflektor nebo bodové světlo. Může vás něco rušit, odpoutávat vaši pozornost. Ale když jste bdělí, nic vaši bdělost nemůže rušit. Bdělost je lampa, osvětlující celý prostor. Jste otevřeni všemu, co se dostane do zorného pole vašeho vědomí. Když se přepnete na program „bdělost“, nikdy vás nic nemůže vyrušit, protože jste si pořád vědomi toho, co se právě děje.

Řekněme, že se dívám na tamty stromy a najednou si začnu dělat s něčím starosti. Je moje pozornost rozptýlená? Je rozptýlená, pouze pokud jsem měl v plánu se na ty stromy soustředit. Ale pokud jsem si toho vědom, že si dělám starosti, tak to žádné rozptýlení pozornosti není. Prostě si jen buďte vědomi, kam se vaše pozornost ubírá. Pokud něco nebude úplně v pořádku, nebo se začne dít něco neočekávaného, budete hned v plné pohotovosti. Něco tady není v pořádku. Jakmile sebemenší negativní pocit vstoupí do vašeho vědomí, budete v plné pohotovosti. Jste jako ten řidič.

Už jsem se zmínil, že svatá Tereza z Avily řekla, že Bůh jí dal tu milost, že se přestala sama se sebou identifikovat. I děti takhle někdy mluví. Dvouletý chlapec řekne: „Tomík dneska ráno snídal.“ Neřekne „já“, i když se jmenuje Tomík. Řekne „Tomík“ - použije třetí osobu. A takhle se cítí mystikové. Přestali se sami se sebou identifikovat a žijí v míru a pokoji.

To je ta milost, o které mluvila sv. Tereza z Avily.

To je to JÁ, k jehož objevení nás mystikové Východu neustále nabádají. A mystikové Západu jakbysmet. Mistr Eckhart je rozhodně jedním z nich. Neustále nabádají lidi, aby objevili JÁ.

 

Z knihy Anthonyho de Mello "Bdělost"

Vydalo nakladatelství CESTA

 

 

 

Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na

 

Související články:
Disharmonie duše a ega (20.06.2013)
Mgr. Vladimír Červenák, etikoterapeut: Nenávisť (19.01.2013)
Čelit stresu a depresi (11.01.2011)
Naše třináctá komnata (15.01.2009)
O Pravidlech (a trochu o sexu) (27.10.2008)
Je náš svět božský nebo ne? (26.09.2008)
O vnější autoritě a důvěře v sebe (29.07.2008)
Základní zákony Universa (08.02.2008)
Instinkt Intelekt Inteligence Intuice - v čem jsme kdo kdy In (07.01.2008)
Rodinné konstelace v kontextu alternativní religiozity a psychoterapie (10.12.2007)
ARUNÁČALA a optika jedince (03.12.2007)
Terapie tmou (03.11.2007)
O štěstí, o Bohu i jiných slovech (29.10.2007)
Nebe plné hvězd (28.07.2007)
Cíl života (17.07.2007)
Vznikání bez tvaru - Plamen pravdy (14.07.2007)
Bůh nepochází z času (05.07.2007)
Otevřené tajemství (26.06.2007)
Štěstí a touha (24.06.2007)
Šabkarova pieseň o dvoch pravdách (17.05.2007)
Poznávám se a znalost sama mě mění (16.05.2007)
Ako vítame v rodine nového človiečika? (25.04.2007)
Prečo je nelogické požadovať hmatateľné dôkazy o existencii duchovna? (24.04.2007)
Míľniky na duchovnej ceste Mirceu Eliadeho (07.04.2007)
Ako najlepšie poznať seba samého? (03.04.2007)
Cesta zlého činu stvorením a ochrana pred jeho účinkami. (21.03.2007)
„Moje zúčtovanie s ezoterikou“ (05.03.2007)
Modlitba válečníka (31.01.2007)
Afirmace podstaty neboli činu (28.01.2007)
Dikša - reakce (06.01.2007)
Vyrovnání Harické linie (21.12.2006)
Dikša – Modlitba za Jednotu (18.12.2006)
Přímým poznáním je jen vlastní uvědomění člověka (16.12.2006)
Jackalova meditace I (13.12.2006)
Být sám sebou 2 (26.11.2006)
Být sám sebou (1.) (25.11.2006)
Celý člověk (04.10.2006)
Obejmout kmen stromu (03.10.2006)
Důvěra (03.10.2006)
Pohľad na začiatok nášho života - prenatálne obdobie a pôrod (01.09.2006)
Návod i pro Tebe (30.08.2006)
Poznáním toho, co nejste, poznáte sebe sama. (20.08.2006)
Svoboda je zodpovědnost (16.08.2006)
Ne-volba (08.08.2006)
Regresné techniky súčastnosti (27.07.2006)
Rameš Balsekar: koncept - vše je Boží vůle. TO je, jak JE (26.07.2006)
Co mám dělat? (16.07.2006)
Zákon rovnováhy (06.07.2006)
Rozdíl "vzdát se" a "být vzdán" (21.06.2006)
Vzdání se (17.06.2006)
Síla Lásky... (16.06.2006)
Cestou do chrámu (30.05.2006)
Proč ego chce usilovat (23.05.2006)
Mahariši II (12.05.2006)
Život - smrt - život (10.05.2006)
Test inteligence, (aneb vznik a záhyby logiky) (15.04.2006)
Já jsem není nikdy nové (22.03.2006)
Anonymní dopis mého života (18.03.2006)
Tradice Advaita Védanty (09.03.2006)
Anděl (07.03.2006)
UMĚNÍ RYZOSTI - DUCHOVNÍ MOST (28.02.2006)
Temný chrám (17.02.2006)
Srdce (15.02.2006)
Stáří (12.02.2006)
Pokora (10.02.2006)
Čajovna (08.02.2006)
Prostá rozkoš bytí (04.02.2006)
Věčná esence bohyní (20.01.2006)
Nadhled - vědomé čtení (18.01.2006)
Mahariši (16.01.2006)
Oceán (10.01.2006)
Potencionalita (09.01.2006)
Smysl činnosti, smysl života (22.12.2005)
Odvaha vrátit se domů (20.12.2005)
DÉMONE (20.12.2005)
MISTR, MISTR, MISTR (19.12.2005)
Intuice v buddhismu (15.12.2005)
Intimní rozhovor se sebou samotným XII. (14.12.2005)
Intimní rozhovor se sebou samotným XI. (12.12.2005)
Konvence a osvobození (06.12.2005)
Intimní rozhovor se sebou samotným X. (04.12.2005)
Mapování mysli (02.12.2005)
Nelpění (02.12.2005)
Nezajímáte mě, zajímá mě hudba (25.11.2005)
Co Buddha objevil (16.11.2005)
Jean-Pierre Gomez - Přímé pochopení (12.11.2005)
Joshu a snídaně (11.11.2005)
Osvícení (09.11.2005)
PROBUZENÍ - Marta Janssen (25.10.2005)
Meditační víkend “Životní krize” (23.10.2005)
Kurs “speciál” regresní psychoterapie (21.10.2005)
Pokračovací kurs regresní psychoterapie (15.10.2005)
Co nám slibuje ďábel a co nám slibuje Bůh? (13.10.2005)
Proč Daršan (12.10.2005)
Intimní rozhovor se sebou samotným IX. (11.10.2005)
Realizace JÁ - Šrí Saradamma (08.10.2005)
Harmonizace čaker (07.10.2005)
Intimní rozhovor se sebou samotným VIII. (07.10.2005)
Zmatení jazyků (06.10.2005)
Materialistická propaganda a meč rozlišování (06.10.2005)
Intimní rozhovor se sebou samotným VII. (05.10.2005)
Cayce o sexuální energii (03.10.2005)
Edgar Cayce (02.10.2005)
Zápisky ze žaláře v Readingu (30.09.2005)
Volný (24.09.2005)
Ono nezrozené - jsme tam i bez úsilí? (19.09.2005)
Energie Lásky (16.09.2005)
Intimní rozhovor se sebou samotným VI. (15.09.2005)
Orgasmus je (14.09.2005)
Jak najít "pravého" mistra? (13.09.2005)
Intimní rozhovor se sebou samotným V. (11.09.2005)
Nebeská řeč (10.09.2005)
O Šrí Brahmámovi (07.09.2005)
Šrí V. V. Brahmam (03.09.2005)
Duchovní a světské (01.09.2005)
Myšlenky ze satsangů (30.08.2005)
Zážitek Božského Já (29.08.2005)
Jak zahodit zbytečnosti (24.08.2005)
Vrátit mysl Já (21.08.2005)
Setkání s Martou (18.08.2005)
Osamělost (13.08.2005)
Jak jsem potkal Martu (12.08.2005)
Cesta lásky (11.08.2005)
Příběh o zrcadle (reality show) (10.08.2005)
Zen a umění chatařit (09.08.2005)
Intimní rozhovor se sebou samotným IV. (25.07.2005)
Co přináší móda v duchovnosti, aneb o duchovnost v módě (09.07.2005)
Vzor hodný následování? (01.07.2005)
Setkání s Martou ve Zlíně (29.06.2005)
Jak je to s mistry? (22.06.2005)
Intimní rozhovor se sebou samotným III. (21.06.2005)
Intimní rozhovor se sebou samotným II. (19.06.2005)
Má cesta za Matkou Meerou (18.06.2005)
Intimní rozhovor se sebou samotným I. (17.06.2005)
Ego (29.05.2005)
Zase jedna reakce... (12.05.2005)
Duchovní rozvoj a vzdělání (11.05.2005)
Přesmyčky (29.04.2005)
Zlo i dobro (27.04.2005)
Ranní reflexe při čtení internetových zpráv a novinek… (26.04.2005)
Dvanáctero rad proti úzkosti (20.04.2005)
Ideály (15.04.2005)
Ztracený případ (12.04.2005)
Jak se dostat na Cestu (25.03.2005)
Brýle (24.03.2005)
Podvědomí (22.03.2005)
Musíme jít domů (13.03.2005)
Štěstí (04.03.2005)
O hranicích v lidském vědění (25.02.2005)
Dvě tváře inteligence - srdce a rozum (17.02.2005)
Jak se člověk stane hledajícím? (15.02.2005)
Co jsme? (14.02.2005)
Hmota neexistuje... (11.02.2005)
Ráj (08.02.2005)
Vyhnanství (02.02.2005)
Rozum nebo Cit – to je ta otázka... (24.01.2005)
Komentář k článku "Je správné platit za duchovní výtvory?" (23.01.2005)
Je správné platit za duchovní výtvory? (23.01.2005)
Všechno je jinak? (19.01.2005)
Svoboda (12.01.2005)
Vášeň k životu (05.01.2005)
Zrcadla (30.12.2004)
Tělo, emoce a mysl (28.12.2004)
Láska (25.12.2004)
Hledáme sami sebe (24.12.2004)
Duchovní cesta (20.12.2004)
Deprese (17.12.2004)
Dávání darů (15.12.2004)
Svobodná vůle (14.12.2004)
Svatí muži (10.12.2004)
Vůně (08.12.2004)
Naděje (05.12.2004)
Otázky Milindovy (03.12.2004)
Hrajeme si (29.11.2004)
Hledání Boha (21.11.2004)
Otroctví a svoboda (16.11.2004)
Strach (14.11.2004)
Osamělost (26.10.2004)
Pozvánka na seminář (25.10.2004)
[Akt. známka: 1,00 / Počet hlasů: 2] 1 2 3 4 5
Celý článek | Zpět | Komentářů: 0 | Informační e-mailVytisknout článek


Komentovat článek     

Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihláąený a mít nastavený odběr info-mailů.


 

NAHORU | Hlavní stránka

kulatý roh  Přihlášený čtenářkulatý roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatý roh  Aktualitykulatý roh
13. 02. 2021:

Senátor Jaroslav Doubrava: " ...chovali se (poslanci) jako úchylové. Dokonce hejtmani z opozičních stran prosili své strany, aby neblbly a nouzový stav prodloužily. Politické hovězí hlavy ze stáda opozice z toho ale udělaly předvolební mejdan. Poslanci, kteří zařízli nouzový stav, jsou stejní primitivové jako ti, kteří demonstrovali proti nošení roušek. A opozice neustále do vlády bušila, že neudělala to či ono, že něco mohla dříve a lépe. Změnilo se to v politickou štvanici, nakonec vláda ztrácela rozhodnost, aby nebyla obviněna z nedemokratických zásahů...
...ČT1 se stává největším šiřitelem nenávisti, polopravd a dezinformací v ČR. Z tohoto hlediska se nedivím, že se takhle urvali z řetězu i primitivové z opozice. Poslanci z opozice ukázali, že nemají ani páru o tom co potřebují lidé dole, v konkrétních vesnicích, městských čtvrtích, ti kteří jsou odkázáni měsíc od měsíce na plat nebo v horším případě na podporu...
"

Celý článek...


10. 02. 2021:

Bohumil Pečinka:  "...je to třicet let stále o tomtéž. Už v letech 1990-92 dělalo právnické expertní duo Jičínský-Rychetský zákulisní rozhodnutí a nátlakové akce, jimiž stavělo parlament i vládu do neřešitelných situací. Často tomu sekundoval i Jan Filip z pozice experta, plně podřízeného Pavlu Rychetskému. Třicet let nato stejní lidé, tentokrát už bez zesnulého Zdeňka Jičínského, rozhodli o volebním zákonu a dostali politickou reprezentaci pod tlak..."

Celý článek...


29. 01. 2021:

Petr Žantovský: "...USA pro mnohé z nás před rokem 1989 symbolizovaly svobodu a demokracii, zatímco sovětský blok symbolizoval třídní boj a všeobecné hlupství. Dnes je to jinak. Amerika se chová hůř než naši rudí za Jakeše. Je to symbol? Jistě: úpadku země, která si neví rady sama se sebou, a tak nabízí zástupné terče. Jen my jsme stále stejní, tedy aspoň naše vrchnost: dříve odezírala ze rtů Moskvě, dnes Washingtonu případě Berlínu a Bruselu. Ale změní to nás, občany, co tomu musejí přihlížet? Ani v nejmenším. Jen to prohloubí skepsi a nedůvěru. Jako za toho Jakeše. Kdybych byl optimista, řeknu, že cítím v kostech změnu, jako byla cítit dejme tomu od roku 1985. Ale protože jsem realista, bojím se, že tato změna bude draze vykoupena..."

Celý článek...


26. 01. 2021:

Proč? Martiny Kociánové: Sklapni, nebo Tě smažem!

YouTube channel Svobodné Universum
Kupředu do minulosti: Svobodné universum


26. 01. 2021:

Ivo Rušák: „Putinova rezidence“ u Černého moře
"...dnešní vlna mediálního „zájmu“ o tu „Putinovu rezidenci“ je už historicky druhou vlnou, jaksi reinkarnovanou a znovu rozvířenou zjevně v souvislosti s návratem A. Navalného do Ruska a tak nějak zakrývá skutečnost, že A. Navalného po návratu ruská policie ze zákona prostě musela zatknout, protože byl dříve odsouzený k podmíněnému trestu (30 dní vězení) a neplněním jeho podmínek ten trest podmíněný přešel v trest nepodmíněný. Jistě mu nikdo nebude vyčítat to období, kdy se jako léčil z té „otravy“ a kdy byl v „rekonvalescenci“, ale od té doby pobýval (schválně?) v Německu dále, a tedy se (schválně?) nehlásil v pravidelných intervalech ruské policii, jak stanovovaly podmínky trestu..."

Celý článek...




WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.3a - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!