Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 30. 10. 2020     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatý roh  Náhodný citátkulatý roh
G. B. Stern:
Jak optimisté, tak pesimisté jsou přínosem pro společnost. Optimisté vynalezli letadlo, pesimisté padák.

kulatý roh  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatý roh  Přehled rubrikkulatý roh

kulatý roh  Nejčtenějšíkulatý roh
Aktuální stav
(12. 01. 2018, 2880x)
Svět se mění
(19. 11. 2017, 2817x)
Naslouchejte si každou vteřinou
(02. 11. 2017, 2806x)
Váš rok
(02. 01. 2018, 2480x)
Mayský sněm promlouvá
(15. 11. 2017, 2435x)
Spojení duší
(23. 08. 2018, 2398x)

kulatý roh  Počasí, Slunce, Lunakulatý roh

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatý roh  O Jitřní zemikulatý roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Šamanismus

* Zcizování indiánské spirituality


Převzato (indianskastezka.blogspot.com) - Šamanismus - 19. 02. 2011 (9056 přečtení)

"Indiánská spiritualita není na prodej" a přesto je s ní stále častěji kšeftováno (a nejen s ní). Duchovno je přece tak skvělý kšeft. Stačí přibalit pár exotických slovíček, zaštítit se "zasvěcením" a "osvícením" a pak už jenom inkasovat tisíce dolarů za sezení.



Zcizování indiánské spirituality

 

Indiánská spiritualita se svou úctou k přírodě a vzájemné provázanosti všeho živého bývá často předkládána jako všelék na různé individuální i globální problémy. Prodávají se obřady v potní chýši a ceremonie s posvátnými dýmkami, které slibují individuální i globální léčení. Prodávají se knihy, které mají popisovat tradiční indiánské praktiky, aby se každý mohl stát Indiánem.

Na povrchu by se mohlo zdát, že tato móda vychází z úcty k indiánské spiritualitě. Praví duchovní vůdci však na svém učení nevydělávají, ať už se jedná o prodej knih, seminářů, potních chýší či jiné. Duchovní vůdci učí svůj lid, protože je jejich odpovědností předat nejmladším generacím to, co se od svých stařešinů naučili zase oni. Za svou službu si neúčtují peníze.

Představa, že by indiánský medicinman zaučil bělocha, aby dále kázal „pravou cestu“ indiánské spirituality, připomíná spíše evangelické křesťanství než indiánskou spiritualitu. Indiánská náboženství vycházejí z komunity, nejsou to náboženství, která by druhé obracela na víru. Z tohoto důvodu neexistuje JEDNO indiánské náboženství. Indiánské duchovní praktiky odrážejí potřeby daného společenství. Indiáni obecně nepodléhají víře, že jejich cesta je „tou jedinou“ cestou a tudíž nemají potřebu vykládat o svých obřadech lidem zvenčí.

Vzhledem k tomu, jak mnoho samotných Indiánů své tradice nezná, proč by měl medicinman trávit čas poučováním bělocha? Indiánský medicinman by spíše bělochovi poradil, ať hledá ve své VLASTNÍ kultuře. Předkřesťanské evropské kultury také vycházely z úcty k zemi a obsahují mnoho stejných prvků, které běloši zdánlivě hledají v kultuře amerických Indiánů.

Zejména vyznavači New Age však namísto toho vidí v Indiánech zromantizované guru, kteří jsou tu pouze od toho, aby uspokojovali jejich spotřebitelské potřeby. Nerozumí boji Indiánů o přežití a nemohou skutečně pochopit indiánské duchovní praktiky. Mnoho bílých vyznavačů New Age se tak podílí na ničení indiánské spirituality. Banalizují domorodé praktiky, které pak ztrácejí svou sílu, přičemž oni sami mají onu bělošskou výsadu a moc, že jsou na rozdíl od domorodců vidět a slyšet. Hlasy domorodců jsou umlčeny a mladší generace Indiánů, která si hledá cestu zpět ke starým tradicím, beznadějně bloudí marasmem konzumní spirituality.

Zářným příkladem takového zcizování duchovních tradic za účelem zisku je nyní v Evropě tolik populární Kiesha Crowther. Během dvou let dokázala Kiesha Crowther alias „Malá babička“ získat více než tisíce následovníků, zřejmě milióny dolarů a ještě více kontroverze. S nepravdivým tvrzením, že je „šamankou kmene Siouxů a Sališů“ Crowther okolo svých bizarních prohlášení shromáždila čistě bělošský „Kmen mnoha barev“ převážně evropských následovníků.

Kiesha Crowther při svých obřadech účtuje od několika set až po několik tisíc dolarů za osobu. Ve svých příbězích směšuje dojemná vyprávění s temným proroctvím o zkáze a fantastickými tvrzeními, jež se nezakládají na pravdě. Tvrdí, že je „šamankou“ „kmene Siouxů a Sališů“. Tvrdí, že je potomkem známých lakotských a sališských vůdců, že její matka je „čistokrevná Indiánka“ a spolu s babičkou údajně žijí v rezervaci. Crowther tvrdí, že byla učiněna „šamankou“ údajným sališským stařešinou zvaným Falling Feathers. Tvrdí, že ji uznávají desítky kmenů od Nového Zélandu přes Spojené státy, Polární kruh až po Skandinávii a Střední Ameriku. Tvrdí, že v ní domorodé kmeny rozpoznaly už ve věku osmi let naplnění údajného proroctví o „světlovlasé dívce“. V jednom videu dokonce naznačuje, že je navrácenou Bílou bizoní ženou z lakotského proroctví. Toto tvrzení pobuřuje indiánské kmeny z Plání, pro něž je toto proroctví posvátné.

Přitom žádné z těchto tvrzení se nezakládá na pravdě. Většina z nich jsou zcela očividné lži.
 

Kdo je skutečně Kiesha Crowther?

Skutečná Kiesha Crowther se narodila jako Kiesha Rae Kreps v Sanfordu v Coloradu do středostavovské rodiny. Otec byl řidič kamionu a matka vlastnila malý obchod. Dívčí jméno matky je Rodda. Sališský kmen, z nějž dle svého tvrzení pochází, nezná jediného člověka jménem Crowther, Kreps nebo Rodda. Tento kmen představuje velmi úzce provázanou komunitu, kde se lidé vzájemně znají. Sališští stařešinové dokonce vydali veřejné prohlášení, že Kiesha Crowther není jejich „šamankou“ a požádali ji, aby to přestala tvrdit a poukázali na skutečnost, že o ní nikdy žádný Sališ neslyšel. Toto prohlášení je připojeno v plném znění na konci.

V její rodině není ani stopy po domorodých předcích. Rodokmen Kieshy Crowther je dohledán až k praprarodičům z Anglie. Všechny formuláře ze sčítání lidu uvádějí všechny její předky jako bělochy. Nikdo jiný z její rodiny nikdy neprohlašoval ani se neztotožňoval s americkými Indiány – včetně její matky a babičky. Jedinými domorodci v rodině jsou dvě děti (zcela bez pokrevního vztahu), které adoptoval strýc v Montaně. Matka Kieshy Crowther i další rodinní příslušníci na ni ve skutečnosti opakovaně naléhali, aby přestala o rodinném rodokmenu lhát.

Kiesha Kreps byla vychována v mormonské církvi a byla pokřtěna za členku mormonské církve ve věku osmi let – tedy tehdy, kdy ji měly údajně rozpoznat indiánské kmeny a kdy měla žít o samotě v lesích. Crowther se vdala v mormonské církvi v coloradském Littletonu a ještě před dvěma lety byla aktivní členkou církve. Je vdaná a má dvě děti, s manželem však nežije a odcizila se celé rodině kvůli svému „povolání“.

Tvrzení Kieshy Crowther/Kreps o tom, jak se stala „šamankou“, se v průběhu méně než dvou let rapidně a dramaticky měnila pod tlakem skutečností odhalovaných indiánskými i bělošskými aktivisty i samotnými bývalými členy jejího „kmene“. V dubnu 2010 Crowther tvrdila, že jí původně zatelefonovala skupina sališských stařešinů, kteří jí sdělili, že je oním „světlovlasým dítětem“ z proroctví a že pro ni mají posvátný snopek, který pro ni byl vyroben už před staletími.

V červnu 2010 se historka změnila. Nyní tvrdí, že z ní šamanku udělal nejmenovaný „siouxský muž“. Ještě v tomtéž měsíci Crowther také tvrdí, že z ní šamanku učinila skupina „babiček“ z kmenů Sališů a „Siouxů“. Domorodci sami se obvykle neoznačují za „Siouxe“, protože to je zastaralý název, který jim byl dán lidmi zvenčí. Samotné kmeny se nazývají Dakotové, Lakotové a Nakotové a často se souhrnně nazývají jednoduše Lakotové. V rezervacích žijí desítky skupin Lakotů. Sališové jsou zcela odlišný národ a kultura.

V prosinci 2010 se příběh Crowther dramaticky změnil. Už se nezmiňovala o skupinách starších žen ani „siouxských mužů“. Nyní tvrdí, že to byl jediný sališský stařešina jménem Falling Feathers, který z ní učinil „šamanku pro kmeny Siouxů a Sališů.“

Mimo tvrzení Crowther neexistuje žádný důkaz o tom, že Falling Feathers kdy existoval. Crowther tvrdí, že byl významným stařešinou, který byl tak známý, že předpokládala, že mluví za všechny sališské stařešiny. Sališští stařešinové o něm nikdy neslyšeli.
Crowther tvrdí, že Falling Feathers v nedávné době zemřel. Manažerka a dlouholetá přítelkyně Crowther Jennifer Ferraro také tvrdí, že Falling Feathers byl členem „vládnoucí rady Konfederace Siouxů a Sališů“. Nic takového neexistuje, existuje pouze Konfederace kmenů Sališů a Kootenai. Skupiny a kmeny Lakotů jsou, jak už bylo zmíněno, rozptýleny po mnoha rezervacích.

Jen pár dní po svém prosincovém prohlášení Crowther změnila svůj příběh dosud nejdrastičtějším způsobem. Nyní tvrdí, že nikdy nevyučovala domorodé nauky. A to přesto, že se oblékala do slavnostního domorodého oděvu (byť to byla košile, kterou nosí pouze domorodí muži) a na tváři měla něco, co považovala za indiánské malůvky a používala dýmku, již prohlašovala za domorodou a tvrdila, že byla zasvěcena domorodými stařešiny, případně jediným domorodým stařešinou, který už zemřel a nikdo jiný o něm nikdy neslyšel.

Crowther také nadále tvrdí, že ji podporuje mnoho domorodých stařešinů a jiných náboženských vůdců, důkazy však chybí.

Tvrdí, že ji podporují stařešinové Čerokíů. Žádný z tradičních čerokíjských stařešinů z Východní skupiny o ní nikdy neslyšel.

Tvrdí, že ji uznali za šamanku „lámové Nepálu a Tibetu“. Takových buddhistických učitelů jsou stovky, ona však jmenovala jediného – lámu Lakhu, s kterým se setkala ve Švédsku. Láma Lakha jí dal požehnání, když si o něj Crowther požádala, to však neznamená ani podporu ani uznání, pouze laskavá slova. Buddhističtí lámové stejně jako indiánští tradicionalisté odsuzují výuku za peníze, zejména za tak vysoké poplatky, jaké si účtuje Crowther.

Crowther také svého času tvrdila, že ji zplnomocnili a podporují stařešinové kmene Sámů ve Švédsku. Později bylo toto tvrzení z její stránky staženo. Dále tvrdila, že inuitští stařešinové jí dali křišťál „ze Severního pólu“ a že ona „předala křišťál zpět Sámům“, když jej uložila do země ve Švédsku. Na Severním pólu není žádná země, jen led. Křišťály se v ledu nevytváří, pouze v zemi.

Při jedné z cest do Švédska tvrdila, že ji uznávají a podporují všechny indiánské kmeny a že je šamankou všech těchto kmenů. Vzhledem k tomu, že pouze ve Spojených státech je přes 500 kmenů, je toto tvrzení očividně absurdní.

Crowther také tvrdí, že ji podporuje Don Alejandro Cirilo Perez, známý také jako Wandering Wolf (Toulavý vlk). Perez je mayský vůdce, který se snaží uvádět na pravou míru mylné informace ohledně tzv. mayského kalendáře. Tvůrci dokumentu o Perezovi Shift of the Ages (SOTA) se od Crowther distancovali v prohlášení vydaném na stránce SOTA na Facebooku, které je připojené na konci.

Crowther je také spolupracovnicí a tvrdí, že i podporována dvěma podvodníky, kteří se lživě vydávají za domorodé stařešiny, Adama DeArmona - bělocha, který působí v rámci hnutí New Age v Sedoně v Arizoně a Jihna Kimmeyho - bílého vyznavače New Age, který byl vykázán z rezervace Hopiů a odsouzen hopijskými stařešiny za to, že prodával obřady a vydával nepravdivá tvrzení.

 
INDIÁNSKÁ SPIRITUALITA NENÍ NA PRODEJ

Prohlášení sališských stařešinů:

„Výbor kultury a stařešinů Konfederace kmenů Sališů a Kootenai rezervace Flathead chrání nehmotné kulturní bohatstvíkmenů včetně jazyka, písní, příběhů a podobně. Žádný z kmenových stařešinů ani starších se s Kieshou Crowther nesetkal a její tvrzení a jednání nenechávají bez povšimnutí. Kiesha Crowther není jejich ,šamankou‘, nemá žádné právo přivlastňovat si tento titul a stařešinové i starší Konfederace kmenů Sališů a Kootenai rezervace Flathead si přejí, aby okamžitě přestala vydávat tato nepravdivá prohlášení, jež podrývají tradice, které se členové Výboru kultury a stařešinů Konfederace kmenů Sališů a Kootenai snaží zachovat.“

Prohlášení SOTA:

"SOTA nezná a nemá žádnou spojitost s Kieshou Crowther alias „Malou babičkou“. Don Alejandro „Toulavý vlk“ je nezná a „neuznává“ ji za „šamanku“, „držitele moudrosti“ či „stařešinu“ Kontinentální rady domorodých stařešinů Ameriky, jak Kiesha Crowther tvrdí. Ani Don Alejandro ani projekt SOTA nedal svolení k využití poselství „Toulavého vlka“ a materiálu z videa SOTA na podporu osobních názorů sdílených v jejích videích a virových zprávách. Mnoho z informací, které sděluje, je zavádějících a „vyňatých“ z kontextu.

SOTA tu není proto, aby někoho srážela dolů. Pravda nakonec vypluje na povrch. Modlíme se, aby si paní Crowther vzala cenné ponaučení, které může jí, jejímu týmu i jejím následovníkům ve výsledku prospět."

Prohlášení Třinácti domorodých babiček:

"Upozornění: Kiesha Crowther alias Malá babička nebyla uznána jako jedna ze Třinácti domorodých babiček."

Uvedený text je z převážné části citací a místy parafrází výňatků a propojením těchto dvou pojednání:

Andrea Smith, For All Those Who Were Indian In A Former Life. "Cultural Survival Quarterly", 1994

Al Carroll, Tribe of Many Colors or Tribe of Many Dollars?

Oficiální prohlášení jsou přeložena doslovně.

Zdroj: indianskastezka.blogspot.com 

 

 

Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na

 

Související články:
Strašák jménem partnerská krize (30.05.2015)
Šamanský léčitelský kruh V. – Trávicí soustava (08.03.2015)
Strážce svaté harmonie IV. – Játra (12.02.2015)
Magický rituál je hluboce transformační proces (02.02.2015)
Strážce svaté harmonie III. – Plíce (29.01.2015)
Strážce svaté harmonie II. – Srdce (28.01.2015)
Strážce svaté harmonie I. – Léčitelství (26.01.2015)
Ezoterické léto - pozvánka (28.07.2014)
Ezoterické léto - PROGRAM (28.07.2014)
Chcete jít za štěstím? Bez vize to asi nepůjde… (16.10.2013)
Kyvadlo ladí čakry (30.01.2013)
Výprava do Amazonie (23.09.2012)
Dieta s rostlinami v Amazonii část 1. (21.02.2012)
Šamanské léčitelské umění - Praha (29.10.2011)
Šamanská léčba: „Medicíno, chceš-li se inspirovat od šamanů, musíš uvidět to podstatné!“ (11.10.2011)
Šaman se nerodí z posvátné drogy (05.10.2011)
Kletba nebo jen špatné rodinné návyky? (14.07.2011)
Lapač snů (08.05.2011)
Zázrak - přirozená součást našeho života (01.03.2011)
Ženy a muži, sundejte si své nepohodlné kabátky! (01.02.2011)
Všichni jsme božští tvůrci (21.01.2011)
Láska - nejmocnější učitelka života (30.04.2010)
Vstupní brána šamanismu – šamanské léčitelství (30.04.2010)
Šamanská předpověď na rok 2010 (22.01.2010)
Byrokratizace šamanismu (13.01.2010)
Geseko von Lüpke - Poselství šamanů (19.11.2009)
Útěk do divočiny? To by k ničemu nebylo! (17.10.2009)
Globalizace ayahuasky: Omezení škod nebo maximalizace prospěchu? (3.) (04.10.2009)
Globalizace ayahuasky: Omezení škod nebo maximalizace prospěchu? (2.) (01.10.2009)
Globalizace ayahuasky: Omezení škod nebo maximalizace prospěchu? (1.) (29.09.2009)
Šaman (27.09.2009)
Rostliny-učitelé z Amazonie (ayahuaska) (20.09.2009)
Šamanismus se Zorou Frešovou (13.09.2009)
Deklarace o vyhlášení války uživatelům lakotské spirituality (11.09.2009)
Šamanské učení o rostlinách (30.08.2009)
Amazonská dieta (09.08.2009)
Tato Země může být rájem - když víme, jak na to... (11.06.2009)
Nové možnosti šamanského léčitelského umění (11.04.2009)
Most mezi světy (07.04.2009)
Šamanský bar (04.04.2009)
Meditace s rostlinou (03.04.2009)
Svět proměn (14.03.2009)
Úvod k šamanismu (3.) (07.03.2009)
Úvod k šamanismu (2.) (06.03.2009)
Úvod k šamanismu (1.) (05.03.2009)
Být sám sebou (05.11.2008)
Šamanský slabikář - Ayahuaska není rekreační droga (20.10.2008)
Hledání nadpřirozena 2. (15.10.2008)
Hledání nadpřirozena 1. (14.10.2008)
Graham Hancock: Hledání nadpřirozena (13.10.2008)
Slovanská spiritualita (06.04.2008)
Rada moudrých žen (19.02.2008)
Rituální přístupy k práci s posvátnými rostlinami (2.) (06.11.2007)
Léčivé rostliny - botanická poradna 19. (04.11.2007)
Rituální přístupy k práci s posvátnými rostlinami (1.) (04.11.2007)
Monguš Kenin-Lopsan - "Živý poklad šamanismu" (30.10.2007)
Šamani a "šamanismus" (08.10.2007)
Indiánská Potní chýše (10.09.2007)
Oslava a obřad slunovratu (21.06.2007)
Šamanský léčebný kruh kmene Lakotů (14.06.2007)
Zpráva o Shromáždění Rady Starších na jezeře Titicaca, Peru (13.06.2007)
Přednášky a semináře šamanky Alicie Hamm (12.06.2007)
Semináře se Zorou Frešovou (10.06.2007)
Shromáždění Rady Starších na jezeře Titicaca (23.02.2007)
Mayské orákulum - Mytické volání (23.02.2007)
Dopis Gila Aguilery (23.02.2007)
Sundance (30.01.2007)
Moje pouť říšemi (21.01.2007)
Amy Wallaceová: Čarodějova učednice - Můj život s Carlosem Castanedou, Dobra 2006 (12.01.2007)
Šamanské semináře (20.06.2006)
Spievam Zemi, tancujem s hviezdami (19.06.2006)
"The Quest" (Hledání) (13.05.2006)
Meditace od šamanů ze Sibiře (07.01.2006)
Večer šamanismu v Praze (08.12.2005)
Ovládaná pošetilost (22.11.2005)
Nelítostnost čaroděje (20.11.2005)
Vůle bojovníka (17.11.2005)
Blátivé stíny (14.11.2005)
Nebdělé učitelství (25.10.2005)
Čtyři přirození nepřátelé člověka (13.12.2004)
Ženská cesta (23.11.2004)
Guru Chobot, s.r.o. (08.10.2004)
Indiánská potní chýše (06.09.2004)
Chem Trail Horror (21.07.2004)
Úvod do šamanismu (25.06.2004)
Šamanismus za zvuku bubnů (2.) (12.05.2004)
Šamanismus za zvuku bubnů (1.) (11.05.2004)
Pohanská iniciace smrtí (23.04.2004)
Medvědice (13.02.2004)
Sova (10.02.2004)
Šaman bojovník a (nebo) šaman dobrodruh? (06.02.2004)
Jsme částí země (27.01.2004)
Poselství od protinožců (2.) (13.12.2003)
Poselství od protinožců (1.) (12.12.2003)
Šamanský kruh medicíny (22.11.2003)
Přátelení s temnotou (21.11.2003)
Rituál přechodu (20.11.2003)
[Akt. známka: 2,80 / Počet hlasů: 5] 1 2 3 4 5
Celý článek | Zpět | Komentářů: 0 | Informační e-mailVytisknout článek


Komentovat článek     

Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihláąený a mít nastavený odběr info-mailů.


 

NAHORU | Hlavní stránka

kulatý roh  Přihlášený čtenářkulatý roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatý roh  Aktualitykulatý roh
27. 10. 2020:

Profesor Ivo Budil: "Přiznám se, že neznám žádného novináře z Blesku, ale domnívám se, že nejde o poeticky naladěné a citlivé osoby chodící o půlnoci o samotě rozjímat na opuštěné hradby Vyšehradu o smyslu českých dějin. Ten člověk tam bezpochyby šel za určitým cílem, který splnil. Nenazýval bych ho jednoduše udavačem, protože prostě dělal svoji práci. Pan profesor Prymula náležel mezi mocné muže, kteří mají vlivné nepřátele. Podobné praktiky jsme v české politice zažili již mnohokrát, a to včetně svržení předsedy vlády. Pan profesor Prymula není prvním a ani zdaleka posledním, komu se něco podobného přihodilo...
Problém České republiky spočívá v tom, že mocenské jádro Evropské unie má zájem na tom, udržovat ji v polokoloniálním či periferním postavení, k čemuž slouží liberálně levicové a aktivistické politické strany, mainstreamová média a akademické kruhy. Jakýkoliv náznak lidového vůdce, který by české společnosti umožnil plně využít její potenciál, tedy musí být zničen či diskreditován.
"

Celý článek...


27. 10. 2020:

Jaroslav Štefec: Něco tady smrdí. A hodně. Akce, jejímž cílem byla likvidace Romana Prymuly a jeho odstavení z postu ministra zdravotnictví má všechny atributy klasické operace bezpečnostních služeb. Prolhané, plné podivností a postavené na písku. Takže kdybych si mohl tipnout, směřovaly by moje úvahy spíše než oblíbeným „směrem Moskva“ (případně Peking) daleko pravděpodobnější českou cestou, případně směrem k našim „spojencům“. Podivností typu „agenta s kufrem plným ricinu“ je víc než dost. Počínaje otázkou, kdo poslal fotografa bulvárního plátku v daný čas na dané místo, až po „podivné“ znalosti jistého Moravce, takto naduté a arogantní hlásné trouby antibabišovské tak zvaně „veřejnoprávní“ televize...
Ten, kdo celou akci připravil a naplánoval, rozhodně počítal s reakcí „antirouškařů“ a dalších obhájců „práva na vymření půlky národa“, samozřejmě té, v níž nebudou oni...

Celý článek...


26. 10. 2020:

Zdeněk Troška: "...budou dělat haury do chvíle, než jim zemře (na covid pozn.red.) někdo blízký, někdo, koho měli rádi. Mám pocit, že snad nesledují televizi a nevidí záběry ze všech států světa, kde je to stejné, ne-li horší. Musím chránit sebe a své blízké, to je přece moje povinnost a nějaké frajerské pózy nejsou namístě. Stejně mi vadí to věčné fňukání, že nebudou mít na nájem, na jídlo, na toto a tamto, že jsou finančně úplně na dně – ale hned jak se v červenci rozvolnilo, na 105 tisíc Čechů vyrazilo do Chorvatska k moři. A na to peníze najednou měli?..."

Celý článek...


25. 10. 2020:

Exsenátor Jan Veleba: " V nadcházejícím týdnu jde v podstatě o všechno a pokud se nezklidní situace ve společnosti a na postu ministra zdravotnictví se rychle neobjeví kvalitní osobnost, pak opoziční demoblok a mediotelevizní žumpa ČT využijí všech prostředků k likvidaci vládnoucího hnutí, speciálně premiéra Andreje Babiše. Pokud by se jim to podařilo, tak tato společnost končí...
Naše společnost je nemocná, ztratila se slušnost, ztratila se elementární úcta k jakýmkoliv hodnotám, ztratil se stud. Nenajdete normální slušnou diskusi, názor proti názoru, najdete jenom urážky, zesměšňování a útoky...
"

Celý článek...


25. 10. 2020:

Sociolog Petr Hampl: "Epidemii si nemůže řešit každý sám. Výsledek je závislý na spolupráci. Jenže jsme v situaci, kdy se lidem lže téměř neustále a téměř o všem. O migraci, dluzích, Evropské unii, školství, mezi- národních smlouvách a čemkoliv jiném vás napadne...
Být ekonomickou celebritou – to dnes znamená, že dobře vypadáte, máte kontakty v médiích, a dokolečka opakujete, že řešením všeho je snížení daní pro bohaté, snížení státních výdajů a deregulace. To se naučíte za dvě minuty. K tomu nepotřebujete číst složité studie v cizích jazycích...
"

Celý článek...




WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.3a - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!