Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 14. 10. 2019     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatý roh  Náhodný citátkulatý roh
Honoré de Balzac:
Za každým velkým majetkem se skrývá zločin.

kulatý roh  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatý roh  Přehled rubrikkulatý roh

kulatý roh  Nejčtenějšíkulatý roh
Nežijte ve lži
(20. 11. 2016, 2659x)
Hodiny odbíjejí
(30. 12. 2016, 2626x)
Mayský sněm
(07. 01. 2017, 2574x)
Jako v pohádkách…
(07. 12. 2016, 2503x)
Mayská rada
(14. 02. 2017, 2419x)
Upozornění
(28. 11. 2016, 2374x)

kulatý roh  Počasí, Slunce, Lunakulatý roh
 
Předpověď pro ČR 1.den title= Předpověď pro ČR 2.den Předpověď pro ČR 3.den
 

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatý roh  O Jitřní zemikulatý roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Duchovno

* Žít v plném vědomí


Ukázka z knihy - Duchovno - 30. 01. 2010 (3335 přečtení)

heavens

Duchovní cesta každého člověka je jedinečná. Neexistuje univerzální návod pro všechny. Chceme-li nově nalézt sebe a spolu s tím svůj svět, musíme se od sebe odpoutat. Než se k tomu však odhodláme, potřebujeme být poctivě sami sebou, i se svou rozpolceností a odcizením. Tomu, kdo by se chtěl hned na začátku stylizovat do nějaké spirituální role, se cíl skryje.
 



Každý máme jiné intelektuální a intuitivní schopnosti, charakterové vlastnosti, odlišnou životní zkušenost, rozmanité kulturní a případně i náboženské zázemí. Jsme různě staří, muži nebo ženy. Podle těchto činností si z repertoáru metod vybíráme to, co v nás vyvolává tvůrčí neklid, co nás pobízí, povzbuzuje a uvádí v pohyb… 

Člověk jako individuum je vydělen z přírodní a sociální souvislosti. Je ustáleným celkem. Potvrzuje sám sebe tím, že si přisvojuje díl společného životního základu. Ustavuje se tím, co vlastní. Stahuje na sebe, přivlastňuje si, odděluje a ohraničuje, chrání pro sebe. Nejde jen o majetek v doslovném smyslu. Jednotlivec takto utváří sám sebe. Vše se nakonec soustřeďuje kolem já. Já mám, já chci, já ovládám. Já se prosazuje na úkor jiných. Pro sebe může nakonec uchvátit jen to, oč jiné připraví...

Znamená zánik přitažlivé síly individuálního sobectví, že i samo lidské já zmizí ze scény? Některé uznávané duchovní autority mluví o já jako o vlně na mořské hladině, která se vzedme a zase opadne. Vlna poznala, že není ničím jiným než mořem, a vrátila se do něj. Nebo je já uzlem na provaze, pozná, že je provazem, uzel se rozváže a je tu jen provaz. Jistě, když to říkají, nechtějí člověka rozpouštět v davu nebo biologickém hemžení. Vyjadřují hlubší zkušenost: již tu není poznávající a poznávané, chtějící a chtěné. Je tu čiré, nezčeřené bytí, vědomí a blaho. Zbývá dodat, že ztrátou sebe samého se člověk našel. Není to tak, že by tu najednou byl místo pestrého a rozmanitého světa pouhý všepohlcující substrát. Vše je znovu takové, jaké to má být, a je plně a dokonale tím, čím má být. Je tu jednota i pluralita, prázdnoty i plnost...

Hluboké vnory do sfér nekonečného prostoru, nicoty a na rozhraní možného vnímání spolu s ostrým zakoušením prázdnoty a pomíjivosti nejsou pouhými etapami cesty. Jsou nesnadné a člověk by si mohl přát mít je za sebou. Bylo by však planou útěchou tvrdit, že duchovní smrt se nakonec dá přežít, protože víme, že tento příběh má další kapitolu. Jenže plnost bytí (a tím plnost života) není následující etapou, když smrt byla překonána. Je spíše odvrácenou stranou téže události. Není to cíl, k němuž lze dospět krok za krokem. Je to plnost, již nemůžeme uchopit. Není uchopitelná, není a nemůže totiž být předmětem, a to ani předmětem představy, myšlenky nebo touhy. To, co si vykreslujeme, myšlenkově konstruujeme a stavíme před sebe jako cíl, se s opravdovou transcendencí míjí. Božská plnost je nedostupná a nezvládnutelná. Je to ovšem, dá-li se to tak říct, diskrétní transcendence. A je zároveň totálně přítomná. Je mi blíž, než jsem já sám sobě; je výše než to, co je pro mne nejvyšší, a víc uvnitř než to, co je ve mně nejvnitřnější (Augustin). Není něčím, co napřed nebylo a pak bude, protože v okamžiku, kdy se otevře, je zřejmé, že prostě a jednoduše vždycky už je.

Označujeme-li onu hlubokou proměnu výrazem duchovní smrt, nechceme tím říct, že absolutno, v němž očištěná mysl spočine, je kdesi jinde, daleko od toho, v čem žijeme. V absolutnu jsem plně u sebe a plně sám sebou, i když jistě už ne v sobě uzavřen a izolován. Jsem průzračný a prostupný, ale nerozpouštím se v jakési metafyzické kaši. A dále, nejsem u sebe tak, že bych byl daleko od světa. Svět je v duchovní plnosti se mnou. Jsem v něm a nějak je i on ve mně. Svět je tu zcela sám sebou, takový, jaký má být. Jsem v něm zpět, jestliže jsem se musel od něj na čas odvrátit, jenže s novýma očima. Chci-li mluvit nábožensky: svět vnímám jako plný Boha, ale je to svět v jeho obyčejnosti. I tady však číhá na duchovního bojovníka nebezpečí. Někteří prošli hlubokými a ostrými vhledy do skutečnosti, ale nakonec se neodhodlali ke skoku do propasti. Takový člověk opomněl poslední krok: nepustil se úplně všeho. Žije dál svůj život a ponechává si v něm něco jako výtěžek dosavadních zkušeností a plod vynaložené námahy. Postrádá plnou svobodu. Vrací se vyzbrojen různými novými silami a schopnostmi do běžného provozu. To je však jiný návrat než pobývání plně probuzené bytosti uprostřed všednosti. Kdo se vrací (je-li vhodné mluvit o návratu) opravdu probuzen a osvobozen, nemusí být výjimečnou osobností, nemusí patřit k intelektuální a tvůrčí elitě, obvykle nepůsobí tajuplně a záhadně. Že je pro své ostré vhledy do nitra a pro svou výmluvnost vyhledáván adepty duchovních cest a označen za mistra, to také není bezpečným kriteriem plného prozření. Málo platné jsou také vize a pokyny shůry, jimiž někdo případně ohromuje obyčejné smrtelníky – a to i v případě, že by byly pravé. Jediným měřítkem je naprostá svoboda od strachu a nenávisti, plně rozvinutá energie soucítění a přátelství.

 

Z knihy Ivana O. Štampacha „A nahoře nic…“

 


Ivan Odilo Štampach (* 18. února 1946 Praha) je český religionista, teolog, filosof a vysokoškolský pedagog. Od roku 2000 je vedoucím katedry religionistiky a filosofie na Univerzitě Pardubice.

Roku 1983 byl Ivan Štampach tajně vysvěcen na římskokatolického kněze a vstoupil do dominikánského řádu, kde přijal jméno Odilo. Roku 1999 se stal duchovním starokatolické církve, čímž z hlediska římskokatolické církve upadl do exkomunikace. V současné době se nadále hlásí ke křesťanství, není však zaměstnancem žádné církve.

Jako badatel se věnoval mimo jiné novým náboženským hnutím, ekumenismu a mezináboženskému dialogu, spiritualitě a metodologii religionistiky. (Wikipedia)

 



 

 

 

Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na

 

[Akt. známka: 1,00 / Počet hlasů: 2] 1 2 3 4 5
Celý článek | Zpět | Komentářů: 1 | Informační e-mailVytisknout článek


Komentovat článek     

Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihlášený a mít nastavený odběr info-mailů.


 

NAHORU | Hlavní stránka

kulatý roh  Přihlášený čtenářkulatý roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatý roh  Aktualitykulatý roh
05. 10. 2019:

Ekonomka Markéta Šichtařová: "Ministerstvo práce a sociálních věcí se vytasilo s třicetistránkovou příručkou pro provozovatele takzvaných mikrojeslí. Příručka obsahuje instrukce, jak batolátkům vymýt mozek a udělat jim binec v jejich pohlaví. Nabádá k tomu, aby se během her ‚potíralo rozdělení na muže a ženy‘. Aby se klukům stejně jako holčičkám dávaly panenky a holkám zase autíčka...
Proč stejný druh lidí zbožňuje a hájí Gretu, jejíž loutkovodiči v podstatě vyzývají k diktatuře? Proč stejný typ lidí je ochoten uvažovat o tom, že se (pro začátek) ve školních jídelnách zakáže maso? Proč tihle lidé obyčejně hájí norský Barnevernet a byli by nejraději, kdyby se zavedl i u nás?...
"

Celý článek...


03. 10. 2019:

Zemřel Karel Gott - komentář z Internetu: "oceňuji jeho pracovitost, laskavou lidskou stránku, rozhled i to, že po roce 89 se nedal ke zlodějům, neobrážel VIP dýchánky kavárny, žádné politické uskupení si ho nekoupilo. Vytvářel v zahraničí o republice dobrý obraz, vydělal státu spoustu valut, danil doma, ne v daňovém ráji. Zůstal svůj.
Mrkl jsem jen na minutku jinam a už to jede. Knížepán, Klvaňa, Stanjura, Bělobrádek, Šídlo, Roman Týc, Jakub Janda, že prý zpíval i v Rusku a za komunistů.... u jiných, co se dnes angažují na správné straně, to samozřejmě nevadí. Vytáhli i autistu, kdysi dětského maskota Trautenberga, Mikiho Kotase. Jsem zvědavý, co na to bojovník proti sochám z Prahy 6 nebo Milionové chvilky... Nic pozitivního nedokázali, proti Goťákovi jsou ubožáci. Lumpové, co stojí proti vlastnímu národu, se přede všemi zase veřejně odkopávají...
"

Celý článek...


29. 09. 2019:

Jiří Zimola: "Hroutí se mi svět. Svatý Václav nežil, Koněv neosvobodil a Červená Karkulka sežrala vlka. Ještěže mi na nezávislé veřejnoprávní ČT vysvětlí, jak mám zacházet s fake news! :-)"

Celý článek...


27. 09. 2019:

Novinářka Lucie Groene Odkolek: "Miloš Zeman by za normálních okolností určitě přišel položit květiny, ale logicky nechce, aby vzpomínka na rok 1989 byla opět zneužita k projevům „pohrdání Zemanem“. Místo zpráv o oslavách 30. výročí 17. listopadu by se na první stránky tisku dostali ti, kteří mediálně nejúčinněji urazili prezidenta. Do situace, kdy prezident raději zůstane doma, nás tedy dostali právě ti, co si o sobě z nepochopitelných důvodů myslí, že jsou slušnější než Miloš Zeman, a potom se před novináři předvádějí v trapnostech..."

Celý článek...


24. 09. 2019:

Jana Bobošíková: "Dokud se nenajde většina ve Sněmovně, která by jasně prohlásila, že Česká televize neplní svou zákonnou funkci – tedy poskytování objektivních, ověřených, ve svém celku vyvážených a všestranných informací pro svobodné vytváření názoru – jsou tyto diskuse zbytečné. Jediný, kdo může změnit současný stav zpravodajství a publicistiky České televize, jsou poslanci. Ti ale, přestože často deklarují nespokojenost s Českou televizí, odvahu situaci řešit nemají. Česká televize je nyní skutečně nezávislá v tom smyslu, že si děla co chce, protože ti, kdo mají vynucovat dodržování zákona o ČT, na svou povinnost rezignovali..."

Celý článek...


17. 09. 2019:

Bývalý šéf vojenské zpravodajské služby a bezpečnostní analytik Andor Šándor: "Ta samolibost, že já to vím nejlépe a ostatní jsou minimálně hlupáci, pokud ne ruští agenti, přisluhovači Kremlu a Číny a podobně, je velmi nešťastná, a navíc často sklouzává do polohy osobní, urážlivé. Navenek to samozřejmě ovlivňuje to, jak se k sobě lidé chovají...
Já stále věřím tomu, že je správná teze, že Koněv osvobodil Prahu, protože tlak jeho vojsk donutil generála Toussainta uzavřít smlouvu s generálem Kutlvašrem a s Josefem Smrkovským, nechat zde těžké zbraně a zmizet. Jinak by tu Prahu Němci rozflákali, kdyby nebyli pod tlakem.
.."

Celý článek...


08. 09. 2019:

Spisovatel, autor historických knih Václav Junek: "z vyššího hlediska české moderní historie jde opravdu jen o ten šum (kauza sochy maršála Ivana Stěpanoviče Koněva), navíc vyvolaný přibližně těmi samými elementy, které (například) pod vedením Franty Sauera ze Žižkova se vší jim vlastní hloupostí skácely Mariánský sloupu na Staroměstském náměstí v listopadu 1918 a jistě také v přibližně stejné době dosáhly likvidace pomníku jednoho z největších českých vojevůdců maršála Radeckého. To ale opravdu jen pro příklad. Stejného druhu ovšem byla pozdější praxe nacistů ve věci pomníků Ernesta Denise, plukovníka Švece, prezidenta Wilsona i mnoha dalších. A to nemluvím už vůbec o komunistech a jejich tak oblíbeném obrazoborectví..."

Celý článek...




WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.2RC8 - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!