Jitřní země je věnována duchovní tématice, jako jóga, witchcraft, kult Bohyně, posvátná sexualita, tantra, mystika, ale tématem je i zdravá výživa, vegetariánství, ekologie, léčivé rostliny.
Jitřní země 
Translate - select language ^
 
  Dnešní datum: 06. 07. 2020     | Mapa stránek | Fórum JZ | Galerie JZ | Na Chvojnici | Galerie Na Chvojnici | Biozahrada |
   
 
kulatý roh  Náhodný citátkulatý roh
Aldous Huxley:
Skutečně efektivní totalitní stát může existovat, bude-li všemocná vláda složená z politických bosů a armády jejich manažerů budou ovládat populaci otroků, kteří nemusí být za mřížemi, protože své otroctví milují.

kulatý roh  Hlavní menukulatý roh
Hlavní stránka
Mapa stránek Jitřní země
Přehled rubrik
Odkazy
Galerie Jitřní země
Ankety
Nejčtenější stovka
Rozšířené vyhledávání
Poslat nové heslo
Upravit čtenářskou registraci
Zrušit svoji registraci čtenáře

kulatý roh  Přehled rubrikkulatý roh

kulatý roh  Nejčtenějšíkulatý roh
Aktuální stav
(12. 01. 2018, 2497x)
Naslouchejte si každou vteřinou
(02. 11. 2017, 2468x)
Svět se mění
(19. 11. 2017, 2460x)
Nejsme připraveni
(27. 09. 2017, 2358x)

kulatý roh  Počasí, Slunce, Lunakulatý roh

Solar X-rays:
Status
Geomagnetic Field:
Status
Aktuální snímky Slunce


kulatý roh  O Jitřní zemikulatý roh
Jitřní země
ISSN 1801-0601
Vydavatel: J. Holub, Kralice n. Osl.
Jitřní země byla založena na pod­zim roku 2000. Věnuje se hlavně duchovní tématice, ať už je to jó­ga, witchcraft (wicca), kult Bo­hy­ně, posvátná sexualita a tantra, mys­ti­ka, New Age, ša­ma­nis­mus ale také třeba zdravá výživa, vege­tari­án­ství, lé­čivé rost­liny a eko­logie.

Duchovno

* Žít v plném vědomí


Ukázka z knihy - Duchovno - 30. 01. 2010 (3566 přečtení)

heavens

Duchovní cesta každého člověka je jedinečná. Neexistuje univerzální návod pro všechny. Chceme-li nově nalézt sebe a spolu s tím svůj svět, musíme se od sebe odpoutat. Než se k tomu však odhodláme, potřebujeme být poctivě sami sebou, i se svou rozpolceností a odcizením. Tomu, kdo by se chtěl hned na začátku stylizovat do nějaké spirituální role, se cíl skryje.
 



Každý máme jiné intelektuální a intuitivní schopnosti, charakterové vlastnosti, odlišnou životní zkušenost, rozmanité kulturní a případně i náboženské zázemí. Jsme různě staří, muži nebo ženy. Podle těchto činností si z repertoáru metod vybíráme to, co v nás vyvolává tvůrčí neklid, co nás pobízí, povzbuzuje a uvádí v pohyb… 

Člověk jako individuum je vydělen z přírodní a sociální souvislosti. Je ustáleným celkem. Potvrzuje sám sebe tím, že si přisvojuje díl společného životního základu. Ustavuje se tím, co vlastní. Stahuje na sebe, přivlastňuje si, odděluje a ohraničuje, chrání pro sebe. Nejde jen o majetek v doslovném smyslu. Jednotlivec takto utváří sám sebe. Vše se nakonec soustřeďuje kolem já. Já mám, já chci, já ovládám. Já se prosazuje na úkor jiných. Pro sebe může nakonec uchvátit jen to, oč jiné připraví...

Znamená zánik přitažlivé síly individuálního sobectví, že i samo lidské já zmizí ze scény? Některé uznávané duchovní autority mluví o já jako o vlně na mořské hladině, která se vzedme a zase opadne. Vlna poznala, že není ničím jiným než mořem, a vrátila se do něj. Nebo je já uzlem na provaze, pozná, že je provazem, uzel se rozváže a je tu jen provaz. Jistě, když to říkají, nechtějí člověka rozpouštět v davu nebo biologickém hemžení. Vyjadřují hlubší zkušenost: již tu není poznávající a poznávané, chtějící a chtěné. Je tu čiré, nezčeřené bytí, vědomí a blaho. Zbývá dodat, že ztrátou sebe samého se člověk našel. Není to tak, že by tu najednou byl místo pestrého a rozmanitého světa pouhý všepohlcující substrát. Vše je znovu takové, jaké to má být, a je plně a dokonale tím, čím má být. Je tu jednota i pluralita, prázdnoty i plnost...

Hluboké vnory do sfér nekonečného prostoru, nicoty a na rozhraní možného vnímání spolu s ostrým zakoušením prázdnoty a pomíjivosti nejsou pouhými etapami cesty. Jsou nesnadné a člověk by si mohl přát mít je za sebou. Bylo by však planou útěchou tvrdit, že duchovní smrt se nakonec dá přežít, protože víme, že tento příběh má další kapitolu. Jenže plnost bytí (a tím plnost života) není následující etapou, když smrt byla překonána. Je spíše odvrácenou stranou téže události. Není to cíl, k němuž lze dospět krok za krokem. Je to plnost, již nemůžeme uchopit. Není uchopitelná, není a nemůže totiž být předmětem, a to ani předmětem představy, myšlenky nebo touhy. To, co si vykreslujeme, myšlenkově konstruujeme a stavíme před sebe jako cíl, se s opravdovou transcendencí míjí. Božská plnost je nedostupná a nezvládnutelná. Je to ovšem, dá-li se to tak říct, diskrétní transcendence. A je zároveň totálně přítomná. Je mi blíž, než jsem já sám sobě; je výše než to, co je pro mne nejvyšší, a víc uvnitř než to, co je ve mně nejvnitřnější (Augustin). Není něčím, co napřed nebylo a pak bude, protože v okamžiku, kdy se otevře, je zřejmé, že prostě a jednoduše vždycky už je.

Označujeme-li onu hlubokou proměnu výrazem duchovní smrt, nechceme tím říct, že absolutno, v němž očištěná mysl spočine, je kdesi jinde, daleko od toho, v čem žijeme. V absolutnu jsem plně u sebe a plně sám sebou, i když jistě už ne v sobě uzavřen a izolován. Jsem průzračný a prostupný, ale nerozpouštím se v jakési metafyzické kaši. A dále, nejsem u sebe tak, že bych byl daleko od světa. Svět je v duchovní plnosti se mnou. Jsem v něm a nějak je i on ve mně. Svět je tu zcela sám sebou, takový, jaký má být. Jsem v něm zpět, jestliže jsem se musel od něj na čas odvrátit, jenže s novýma očima. Chci-li mluvit nábožensky: svět vnímám jako plný Boha, ale je to svět v jeho obyčejnosti. I tady však číhá na duchovního bojovníka nebezpečí. Někteří prošli hlubokými a ostrými vhledy do skutečnosti, ale nakonec se neodhodlali ke skoku do propasti. Takový člověk opomněl poslední krok: nepustil se úplně všeho. Žije dál svůj život a ponechává si v něm něco jako výtěžek dosavadních zkušeností a plod vynaložené námahy. Postrádá plnou svobodu. Vrací se vyzbrojen různými novými silami a schopnostmi do běžného provozu. To je však jiný návrat než pobývání plně probuzené bytosti uprostřed všednosti. Kdo se vrací (je-li vhodné mluvit o návratu) opravdu probuzen a osvobozen, nemusí být výjimečnou osobností, nemusí patřit k intelektuální a tvůrčí elitě, obvykle nepůsobí tajuplně a záhadně. Že je pro své ostré vhledy do nitra a pro svou výmluvnost vyhledáván adepty duchovních cest a označen za mistra, to také není bezpečným kriteriem plného prozření. Málo platné jsou také vize a pokyny shůry, jimiž někdo případně ohromuje obyčejné smrtelníky – a to i v případě, že by byly pravé. Jediným měřítkem je naprostá svoboda od strachu a nenávisti, plně rozvinutá energie soucítění a přátelství.

 

Z knihy Ivana O. Štampacha „A nahoře nic…“

 


Ivan Odilo Štampach (* 18. února 1946 Praha) je český religionista, teolog, filosof a vysokoškolský pedagog. Od roku 2000 je vedoucím katedry religionistiky a filosofie na Univerzitě Pardubice.

Roku 1983 byl Ivan Štampach tajně vysvěcen na římskokatolického kněze a vstoupil do dominikánského řádu, kde přijal jméno Odilo. Roku 1999 se stal duchovním starokatolické církve, čímž z hlediska římskokatolické církve upadl do exkomunikace. V současné době se nadále hlásí ke křesťanství, není však zaměstnancem žádné církve.

Jako badatel se věnoval mimo jiné novým náboženským hnutím, ekumenismu a mezináboženskému dialogu, spiritualitě a metodologii religionistiky. (Wikipedia)

 



 

 

 

Pokud se vám tento článek líbil, přidejte jej na

 

[Akt. známka: 1,00 / Počet hlasů: 2] 1 2 3 4 5
Celý článek | Zpět | Komentářů: 1 | Informační e-mailVytisknout článek


Komentovat článek     

Pro přidávání komentářů musíte být čtenář registrovaný a přihláąený a mít nastavený odběr info-mailů.


 

NAHORU | Hlavní stránka

kulatý roh  Přihlášený čtenářkulatý roh

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!


kulatý roh  Aktualitykulatý roh
24. 06. 2020:

Ekonomka Ilona Švihlíková: "Debata o euru se vede u nás velice povrchně. Jako kdyby jediným výsledkem eura bylo, že nemusíte do směnárny. Nebo nastupuje ‚ideologická úderka‘, kdo je proti euru, je čínský nebo ruský agent. Zcela se přitom ignoruje, jaké makroekonomické nerovnováhy euro vytváří – v EU dneska vlastně máme dvojí periférii, jižní a východní. Nehovoří se o tom, že euro zesiluje rozdíly mezi zeměmi, místo souladu přispívá k nárůstu šovinismu...
Část společnosti obsedantně nenávidí Rusko (a Čínu) a mají to jako svůj, často jediný, politický program. Tato mccarthyovská politika plní mnoho účelů – umožňuje vám útočit na každého, kdo má jiný názor, a pokusit se ho tímto způsobem umlčet, odstranit z politické konkurence...
Stupňování nelze vyloučit, protože je to karta, se kterou rády hrají veřejnoprávní média, takže se daným politikům pak zaručuje dostatečná mediální pozornost. Kromě nenávisti, kterou někteří prostě potřebují k životu, je potřeba vnímat i ekonomické zájmy. Jedním z hlavních cílů je bezesporu vyloučit ruské (a čínské) firmy ze zakázek, Dukovany počínaje, a uvolnit prostor pro jiné zahraniční ekonomické zájmy.
"

Celý článek...


21. 06. 2020:

Akce D.O.S.T.: Dost bylo Bruselu! Před 11 lety stála Akce D.O.S.T. v čele veřejných protestů proti ratifikaci Lisabonské smlouvy. Varovali jsme před společenskými důsledky eroze naší státní svrchovanosti a zesíleného útoku na naše tradice a občanské svobody. Nemýlili jsme se.
Dnes se nacházíme na dalším důležitém rozcestí.
Blížící se hospodářská krize, zesílená bezprecedentním „vypnutím“ globální ekonomiky na jaře letošního roku, má sloužit jako záminka k další centralizaci moci na úrovni EU. „Fond obnovy“ a projekt „EU nové generace“ zavádějí společné dluhy a unijní daně. Evropská unie se v případě uskutečnění této vize stane plnokrevným státem a její členské státy pouhými regionálními útvary. Význam voleb do národních parlamentů klesne na úroveň voleb do krajských zastupitelstev a politická svrchovanost České republiky se stane minulostí.
Je alarmující, že se o takto závažné věci nevede důkladná veřejná diskuse. Proto mnoho občanů naší republiky ani neví, co všechno je ve hře. Vyzýváme vládu České republiky a jejího premiéra, aby využili svého práva veta a projekt „EU nové generace“ důrazně odmítli.
V Praze dne 17. června 2020

Celá výzva...


21. 06. 2020:

Petr Žantovský: " Ve čtvrtek jsem se v iDnes dočetl, že tahle dvě veřejnoprávní média (Česká televize a Český rozhlas) společně iniciovala průzkum veřejného mínění, který se měl týkat existence a výše koncesionářských poplatků. A vítězně na nás z titulku křičí, že ‚Češi jsou pro zachování ´koncesionářský´ poplatků, výše je přiměřená‘. Už v titulku je chyba, chybí tam písmeno ch, nu ale dobrá, to se stane při rychlé práci. Nechme však titulek a pojďme na obsah...
Nešlo jen o zvýšení samotné, tedy generálním ředitelem
(ČT) opakovaně vyžadovanou nějakou další valorizaci. „Ale šlo i o rozšíření poplatků na jiné nosiče televizního kanálu, včetně telefonů, tabletů, počítačů a tak dále. Za všechno, čím můžete sledovat Českou televizi, byste měli platit. To by bylo opravdu úžasné. Vznikla by tu Česká televizní republika, velmi by to připomínalo středověkou daň z hlavy... "

Celý článek...


14. 06. 2020:

Zastupitel MČ Praha 8 Martin Cibulka: "V principu podobné věci (jako v USA) , byť s menší intenzitou, se v posledních letech dějí napříč naším bohatým a kulturním světem! Moje babička by řekla, že blbnou z nadbytku. Stačí se podívat do historie, a uvidíme, že podobné chování přichází cyklicky ve vlnách. Salonní levičáci ponoukají lůzu a vedou svůj spravedlivý boj za lepší svět. Kulisy se v čase mění, ale princip zůstává stejný. A vlastně i výsledek...
Následuje ztráta svobod, chudnutí, neúcta k soukromému majetku, neúcta k tomu, co nás předcházelo. Nedělejme si iluze, že podhoubí, které stojí za nepořádky v USA, tady nemáme! Těch dobrodějů je i tady dost, rozdíl je v tom, že jim u nás chybí odvaha. Zatím! Bohužel chybí i odvaha politiků se podobným tendencím dopředu postavit...
Přicházejí budovatelé nového světa a systém, který se evolučně vyvíjel stovky let, rozkopou, protože to udělají lépe a svět bude růžový. Nebude, pouze přibude stínů mezi hořícími požáry...
"

Celý článek...


11. 06. 2020:

Mnislav Zelený-Atapana: "Naivně jsme si mysleli, že Západ sem přichází proto, aby nás osvobodil a aby nám pomáhal. Ale od začátku mi to bylo podezřelé, protože obchodník nikam nepřichází, aby pomohl. Obchodník chce vždy vydělat, za každou cenu, i kdyby to mělo být až za pár let. Naše náruč byla otevřená až příliš. To, že jsme ztratili soběstačnost ve všem, je tragické. A zvláště ve strategických záležitostech, jako je voda, jídlo, léky a podobně...
V devětaosmdesátém jsem se smál, když se u nás říkalo, jaké máme špatné výrobky, potraviny, salámy jak jsou hnusné... Ale jak se otevřely hranice, tak Rakušáci jezdili na jižní Moravu a skupovali je v obrovském množství...
"

Celý článek...




WebArchiv - archiv českého webu        optimalizace PageRank.cz       Bělehrad.Cz      Výrobky z konopí a bio bavlny - URBANSHOP     

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS v2.8.3a - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Aby bylo legislativě EU učiněno zadost, vezměte na vědomí, že tento web využívá cookies, jako naprostá většina všech stránek na internetu. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte.

Redakce neodpovídá za obsah článků, komentářů ke článkům a diskusí ve Fóru,
které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce.
Pro zpoplatněné weby platí zákaz přebírání článků z Jitřní země!